Wednesday, September 5, 2012

Kari Hari Hari


dalam dua bulan yang lepas kut...aku pun dah lupa, abam mok dah mula tunjukkan minat nak makan nasi..
kalu idak sebelum ni asyiklah rekues mee...mee...mee...sampai buntu si mak nak masak mee camner lagi...
tapi skang sejak dah makan nasi plak, yang aku perasankan abam mok ni lebih suka makan nasi dengan KARI...tak kesahlah kari ayam ke, daging ke, ikan ke...ketam ke, udang ke...janji ada kuah KARI...

alkisahnya balik raya hari tu...pepagi raya abam mok dah minta nasi...
erkk...mana nak cari nasi di pagi hari...
ate, memang aku tak masak apa pun pepagi tu...
dah la tunggu hubby pulang dari masjid kemain lama bebenar kan...
sudahnya, pulang dari berstudio di pagi raya tu terus ke rumah mak sedara yang dalam 3 minit dari rumah...
hehehe...

kat rumah mak sedara tu, abam mok stil rekues nak makan nasi...
nasiblah mak ngah ada masak nasi...
dan makanlah abam mok nasi ngan rendang ayam/daging...
janji ada rasa kari kan...ni kira penang mari tapi mata sepet...hehehe...
amik ko...3 pinggan nasi dia balun...
erkk...sampaikan kena stopkan dia..kalu idak mau berpinggan² jugak tu...
berpeluh peluh dia melayan kari....

sudahnya skang, hari sabtu dan ahad me'kari la aku untuk lunch dia...
minggu lepas wat kari ayam...2 pinggan jugak dia makan nasi...
walhal adalah rasa pedas sikit...tapi kemain dia suka...

ritu aku ke kedai berhampiran...membeli segala jenis mak nenek kari yang ada...
kari ayam, udang, ketam, daging, ikan...
seme aku amik...
senang...hehehe...

dah tu, banyak pulak rempah ratus yang ada dirumah aku tu...
yang aku rembat dari kedai mak di jengka ritu pun masih ada bersisa...
tu pes tomyam putih tu...tah bila aku nak mula masak, aku pun tak tau...hehehe... 

so tak kisahlah kari ke apa ke...janji abam mok nak makan nasi...alhamdulillah...

notadijariku: suka nengok abam mok makan..tapi yang tak sukanya, makan sampai tak ingat...perut tu dah rupa belon dah...alahaii...
makin bertambahlah berat anak bujang aku sorang ni...hurmm...

13 comments

Wednesday, September 05, 2012 2:01:00 PM

takpe kakak...berkari pon takpe...janji dier nak makan...kiter yang lapar pon kalo tgk dier makan pon jadi kenyang kan...

Wednesday, September 05, 2012 2:03:00 PM

oooo... abg mok suka kari... abg kimi suke sup...

tp, kalau ada mee, dia kejar mee dulu laaa

takpe kak bulat pun, janji dia nak makan makanan yg berkhasiat kan...

Wednesday, September 05, 2012 2:24:00 PM

Darwisy xmo kari..kalo buh skit lam nasi pstu buh kicap kompom kena rejek nasi tu..sup ngan masak lemak je dia layan..

Wednesday, September 05, 2012 2:24:00 PM

wah leh kawan ngan cik eima la ....ai suka kari....hmmm sedap ...

fahim masih kicap lagi fav die...hahaha

Wednesday, September 05, 2012 2:39:00 PM

Hehehehe...abam mok comel. Klu anak berselera makan, kite pun sng ati. Tp kan, Aydin pun suke mkn nasi dgn kari. Haa~ Dua2 pun mok. Dua2 pun suke lauk sama.

=p

Wednesday, September 05, 2012 2:42:00 PM

wahhhh manyak nye rempah2...

akil pun suke sgt makan kari .. lbih syok kalau ado kicap dgn teluq dadar

Wednesday, September 05, 2012 2:42:00 PM

wahhhh manyak nye rempah2...

akil pun suke sgt makan kari .. lbih syok kalau ado kicap dgn teluq dadar

Wednesday, September 05, 2012 2:44:00 PM

asal dia nak mkn oklah tu cikmot..ank sy punyalah susah makan.. buntu kadangtu..sampaikan terfikir aku ni mkn sedap2 ank pulak tak nak mkn hmmm camanalah mak dia ni tak membesar bagai juara T___T

Wednesday, September 05, 2012 3:25:00 PM

Wow! Teruja tgok kari cikmot yg byk tuh :))

Wednesday, September 05, 2012 3:33:00 PM

Kari pun kari lah..asalkan die mkn.. Berkat air tgn kita :) hehhehe

Wednesday, September 05, 2012 3:34:00 PM

hehehe bagus la akak ni..standby rempah kari....macam2 brand adoo...time kita pulak taktahu le camne..anak plak makan mihun nak..nasi kureng...

Wednesday, September 05, 2012 4:07:00 PM

byk btl stok kari akak...hehehe.. xpe kak, jnji dia mkn nsi..tp kena pantau gak..

Wednesday, September 05, 2012 4:17:00 PM

byk dh entry ko yg aku tertinggal. super bz beb!

Post a Comment