Friday, September 7, 2012

Menabung Duit Raya Anak-Anak Anak


kisahnya hari selasa lepas, sebelum amik kakak kat tadika, bergegas ke Bank Rakyat di P15 sana...
semata dengan tujuan nak bank in duit raya anak3 semua...
aku ni jenis malas nak tunggu lagi...
kang terguna wit raya anak kang, lagi haru...
biarlah lum cukup 29 syawal lagi ke apa...
yang penting duit raya mereka dah selamat dalam tabungan...
alhamdulilah...

nanti kalu ada rezeki lain buat mereka, ibu bank in lagi kan...
tapi takdelah ibu berharap sangat...ada tu, adalah...
takde takpe...ibu pun dah buat potongan gaji bulan² kan...

3 envelope duit raya yang telah siap dikira...
ni kira kes tak percaya kat kerani bank ke ni...hahaha...
tahun ni total kesemua duit raya, aku BAHAGIKAN 3...
aler mereka kecik² lagi...so sama rata jelah kan...
senang...lainlah dah besar...dah pandai beraya umah orang...

aku p bank rakyat tu sebab kesemua urusan dibuat disana...
kakak dan abam mok guna akaun nuri...
adik akaun Tabung Haji...
tunggu ada masa nanti, nak transper kesemua wang kakak dan abam mok ke akaun Tabung Haji jugak...
akaun SSPN mereka itu wang lain...

kalu menabung kat akaun NURI, dapatlah adiah kan...
ritu dapat 2 botol bekas air... 

jadilah dari takde...
alhamdulillah, rezeki anak3 semua kan...

eh korang semua camner...
nak menabung wit raya anak2 semua...
banyak ke derang dapat tahun ni???

notadijariku: esok lusa ada openg house...rajin aku p, kalu lemau, aku tak p la kut...
eh sebetulnya nengok jadual 'pilot' kat rumah tu...
kalu dia takde keje, ok jek...

baru citer sal duit raya anak3 ni...
tetiba ada orang kasi wit raya kat mereka lagi...alhamdulillah...ni dinamakan rezeki...

5 comments

Friday, September 07, 2012 8:52:00 AM

bagus sis nie....
utk masa depan anak2

Friday, September 07, 2012 8:53:00 AM

menabung amalan mulia.. =)

Friday, September 07, 2012 9:32:00 AM

samo ngan eima la kakak....menabung kat nuri...dapat gift...kikikiki....syawal N akob sy potong gaji saya je tetiap bulan..senang..menabung gak la...pasni potong lagi la untuk adik syawal ni..

Friday, September 07, 2012 11:31:00 AM

Yeay! Duit da byk terkumpul ke tu?

Friday, September 07, 2012 11:47:00 AM

blom smpt smpan lg nih....
gi bank hr tuh org ramai yg amat...
huhu...

Post a Comment