Tuesday, September 4, 2012

Naik Feri Ke Pulau Pinang


eh ada lagi citer sal raya itu hari ek...
tapi bukan citer raya sangat pun...
citer biasa² jek..
raya ketiga itu hari, hubby ajak merayap ke PENANG..
ok jek kata aku kan...dah boring dok tanah besar...sesekali ke pulau apa salahnya...
owh walaupun kampung dalam negeri pulau pinang...tapi kalu nak ke pulau tetap panggil ke PENANG...
gitulah kut...

so dah siap terus gerak...
no spesifik time nak gerak bila...
aku suka p penang naik feri...dan balik ikut jambatan...gitulah selalunya...
saje bawa anak² bersiar kereta atas feri...
kasi nengok air kan...
kemain suka kan...

tengah beratur nak check in kereta...

tol RM7.70...sekali masuk ke penang...

dalam kereta tengah beratur ni...sementara menunggu giliran nak naik ke feri...
sempat lagi bergambar 1 famili...
masa dok sibuk bergambar tu, terperasan ada lambaian dari kereta sebelah...
lor rupanya ada sorang blogger yang dah lama tak jumpa...
blogger gak dia ni...walhal aku kenal dia dari salah satu forum dan selalu gath bersama...

satu famili belang² kecuali dak iris tu...

adik beradik...time bersayangan kan...

atas feri...kemain suka dua beradik ni...dapat tengok air...
lama tak naik feri ...

nengoklah puas²...si irfan kemain minta nak main air...
sib baik dia tak terjun...huhuhu...

owh, my lovely car atas feri...

ok, nilah blogger aka forumer yang aku katakan tadi... si shifa...dan anaknya yang comel itu...si ayra...
amik peluang tuk berhari raya sekejap ngan derang...

sampai jek penang...tempat pertama harus dituju adalah ke Batu Feringgi sana...
bukan nak mandi laut pun...niat asal nak makan laksa penang...
tiap kali ke penang, sure singgah sini...
sedap weii laksa dia...

nengok sekali order 3 mangkuk laksa...
1 untuk hubby, 1 untuk aku... dan 1 untuk kakak...
abam mok jual mahal...sebab dia sebukkkkkkkkk nak main air...
dah la time tu hari nak hujan...
cuaca sangat redup...tak sesuai nak...

eh selain laksa, side order ritu adalah rojak buah ...
dan jugak jagung bakar...
owh, seme tu aku yang habiskan...

jemput makan...eh jemput nengok gambar semua....

dah siap makan, hubby 'terpaksa' layan anak dia p main air laut jap...
cam terkena panggilan laut dah depa berdua ni...
mulanya memang nak bawa depa mandi laut...
tapi nengokkan cuaca yang agak mendung...terus kensel la...

buat pertama kalinya kaki dak iris menyentuh pasir...

pastu dah agak mereka puas walaupun abam mok meronta nak main air lagi...
terus gerak ke destinasi seterusnya...
ajak hubby cari cendol plak...
sampai ke pantai seagate kami mencari tuu...

owh, ni jambatan pulau pinang yang ke 2...
masih dalam pembinaan...
ni kat area batu maung ni...
panjang gak jambatan ni...
hubby siap tanya aku, camner derang pacak tiang dalam laut  ek...
agagaga...cmner nak jawab tu...aku keje sebagai seksiteri jek ni...

dah agak petang, terus gerak balik ke tanah besar semula...
melalui jambatan...
agak banyak kereta jugak di atas jambatan hari tu...

lepas tu singgah p makan CKT plak macam kat entry aku di SINI...

notadijariku: ok dah abis dah citer sal raya...
eh ada lagi nanti kut...jamuan raya opis pada 6hb nanti....
so tu citer lainlah kan...

12 comments

Tuesday, September 04, 2012 8:49:00 AM

bestnya gi penang... lama dah berangan nak gi sini.. bila agaknya boleh pergi..bila pikirkan perjalanan dari kuantan ni.. aduhai...

Tuesday, September 04, 2012 8:57:00 AM

rindu penang..
dah lama tak lepak sana!

Tuesday, September 04, 2012 8:58:00 AM

kak klu aku balik awal ke utara lama dah aku ajak enpanjang join ko jalan2 penang ... heheehe

bulan 12 ni la aku nk paksa jugak die pi penang ...

Tuesday, September 04, 2012 9:01:00 AM

lama dah tak pergi penang.. rasanya tahun 1994 kot.. lama kan.. teringin nak pergi lagi.. :D

Tuesday, September 04, 2012 9:23:00 AM

kak....lama nyer tak datang penang ni....last raya 2009...mmmm..lama tak naik feri ni...batu feringgi ni pon dah lama tak G ni..mmmmm...akak G kedai nasik beratoq tak...

Tuesday, September 04, 2012 9:27:00 AM

@syawalsimpsons
tak p pun...sebab akak tak makan nasi kandar...

Tuesday, September 04, 2012 9:35:00 AM

adeiiiii sebut penang teringat rojak pasemburrrrrr sedappnyeee..

Tuesday, September 04, 2012 10:09:00 AM

aku tak tau la, laki aku tu suke ngelat kalo ajak gi penang ni
dia malas nk Q naik feri
pastu malas nk jem2 naik jambatan
huhu

Tuesday, September 04, 2012 11:45:00 AM

akak pun suka gak pegi penang, bwk budak2 mandi manda, makan laksa itu sudah tentuuuu

Tuesday, September 04, 2012 2:35:00 PM

Betul tu, walau nak ke Pulau kita panggil Penang..
Kalau dekat sebelah sini kita panggil Seberang :D

Tuesday, September 04, 2012 4:03:00 PM

akakkkk, sedapnyaaaaa nengk laksa tuh =)

Tuesday, September 04, 2012 7:43:00 PM

Pegi Penang gak raya hari tu... makan pasembor kat gurney drive :-)

Post a Comment