Thursday, September 13, 2012

Punya Minat Yang Sama


hurmm...di mana harus aku mulakan cerita ni ek...
ok, sebelum raya itu hari, aku ada terima beberapa email yang mengatakan mempunyai minat yang sama dengan aku...
mulanya 1 jek email...tu pun dari seorang amoi yang nun jauh di kemaman sana...
tu pun bitau yang dia nak kongsi minat dengan aku...
owhh, itu sudah bagus...sebab sebelum ni lum pernah aku jumpa seseorang yang punya minat yang sama...
yakni sebagai PENGUMPUL SAMPUL DUIT RAYA...
mana tak nya, tiap kali menjelang hari raya, aku lah yang sibuk dok cari sampul sana sini...
bukan tuk kegunaan pun, tapi untuk simpanan sebagai koleksi sahaja...
hehehe...
mana yang tau tu, tentu paham aku punya minat ni kan...
ada yang sudi 'derma' sampul untuk aku...
aku ni jenis tak kisah, yang belum guna, yang terpakai pun aku terima...
janji ianya adalah SAMPUL DUIT RAYA...hehehe...
eh teruk ke punya minat cam gini... :p

nak dijadikan cerita...semalam ada seorang collector datang berjumpa dengan aku...
owhh, dia adalah hj nasir yang bekerja di KPT di Presint 5 sana...
perjumpaan ni terjadi setelah beberapa kali berbalas email kut...
dah tu, tak kose la aku nak jumpa orang yang tak tentu kan...owhh tidakk!!!

eh malas nak citer panjang la...kang jadi meleret pulak...
ok ni hj nasir yang aku citerkan itu...
dia ni collector sampul duit raya dari tahun 1986 lagi...
huhuhu...awal benar dia start kan...time tu aku baru umur 5 tahun kut...
tak kenal lagi erti sampul...yang aku kenal erti duit... :p

sesi menukar dan melihat sampul mana yang tiada dalam koleksi masing²...

ni koleksi hj nasir punya..siap dalam album lagi ...
jangan tak percaya, sampul yang koyak, kotor, dan tidak berada di dalam keadaan yang baik pun dia simpan lagi dahsyat...

aku sedang membelek² koleksi sampul kepunyaan hj nasir tu...

owh ya, buat pengetahun semua...kisah hj nasir sebagai collector sampul duit raya ni pernah tersiar dalam suratkhabar tau...sinar dan utusan kut kalu aku tak salah...

sedar tak sedar kan, rupanya opismate aku pun dah terpengaruh ngan hobi aku ni...
dia lagi dahsyat, siap liminate lagi sampul yang dia ada...
aku ni seme koleksi sampul yang ada masih dalam album...
baru berkira² nak liminate cam gini tau..
huhuhu...

dah ada yang punya minat cam aku, senanglah nanti...
leh ar sesama mengumpul sampul duit raya anak memasing kan...
hehehe...

buat mereka yang ada sampul terpakai, dan tak tau nak buat apa...daripada terbuang begitu sahaja, baik kasi ke aku...kan kan...

notadijariku: pepun terima kasih kepada yang pernah sudi kasi sampul kat aku...nak sebut nama pun aku dah lupa...huhuhu...

16 comments

Thursday, September 13, 2012 8:37:00 AM

lamanye kumpul dr tahun 1986..time tuh kite baru je 3thn..hehehe..nnt bile nk anto brg kakak kan, kite selitkan sampul raya sekali...ehehehe..

Thursday, September 13, 2012 8:55:00 AM

menarik².. untungla ada kwn hobi yg sm

Thursday, September 13, 2012 8:57:00 AM

Wah bersemangat en.nasir tu.. Sonok dpt tgk koleksi org ni.. Mana tau satu hari nnt cikmot plak :)

Thursday, September 13, 2012 8:59:00 AM

ye la..Ayu pun tak pos lagi sambul..nanti Ayu carikan lagi..rasa nya ada yg mandarin punya gak...apa2 Ayu inform key..sowie sbb lambat...

Thursday, September 13, 2012 9:07:00 AM

makin syokla bertukar2 sampul dgn kwn yg ade minat sama...

Thursday, September 13, 2012 9:12:00 AM

Wahhh...menarik hobi..sy sukz duit raya jer...ekekeke..:-)

Thursday, September 13, 2012 9:21:00 AM

Mesti bestkan ade minat macam ni... Lepas tu boleh share2 dgn kwn2 yg ade minat yg same jugak....

Thursday, September 13, 2012 9:21:00 AM

wah bagus la minat sis nie
teruja anum nk tgk

Thursday, September 13, 2012 9:33:00 AM

nanti aku try belek2 ek kak kot² ada ... wahh hebat collector meeet collector ...vavavava

Thursday, September 13, 2012 9:37:00 AM

seronoknya dpt jumpa org hobi yg sama dgn kita..satu kepuasan kan bila apa yg kita suka dpt kita buat.

cikmot nak mintak alamat..nak kirim somting..hari tu pindah pejabat alamat member semua dah hilang.

email kt mamyharaaz@yahoo.com

sy tunggu.

Thursday, September 13, 2012 9:43:00 AM

wahhh ado jgk org kumpul sampul duit raya ye..

weols kumpul , tp tuk di gune pakai balik .. kalau yg buruk dh tu buang jew..

Thursday, September 13, 2012 9:58:00 AM

ternampak sampul duit raya avon...hehehehe

Thursday, September 13, 2012 10:04:00 AM

Hj. Nasir tu pernah kerja di Arkib Negara. tu sebab walaupun dah koyak ke buruk tetap di simpan. walau dah buruk dan koyak, tu semua tetap khazanah yang bersejarah, sama seperti rekod2 yang lama2 yang disimpan di arkib. isteri dia pun masih bekerja di sini

Thursday, September 13, 2012 10:28:00 AM

wahhh bagus la korg ni
aku ni xtau la hobi aku ape
kumpul lemak kah??

adoii aku sampul sume aku buang iman dpt aritu
kalo x bleh kasi ke ko..ada gk yg cun2

Thursday, September 13, 2012 11:17:00 AM

pelbagai hobi menarik skrg ni kan..
aku pengumpul paper beg....
skrg tgh menunggu paper beg coach..
beli ori beg pun tak dpt wei paper beg..terpaksa beli asing dgn org yg jual beg tak ori..eheheehehe

Friday, September 14, 2012 11:40:00 PM

waa...you same hobby with me...i also collector festive packet...hope we can share it...

Post a Comment