Monday, September 3, 2012

Stok Yang Ada...


hurm...dah lama aku tak up citer sal BF kan...
bukan aku dah stop bf kan si iris..cuma kadang takde citer menarik yang hendak dikongsikan...
alhamdulillah 11hb depan genaplah umur dak iris 11 bulan...
dan bulan depan is her first besday...

dan yang paling aku bangga sendiri..selama 11 bulan iris menyusu susu ibu sepenuhnya...
syukur atas rezeki yang DIA kurniakan...
ni kira pencapaian terbaik buat aku takat ni...
lagi setahun lebih jugaklah perjalanan BF aku untuk lengkap penyusuan secara eksklusif selama 2 tahun...

so far stok EBM semakin merundum..
tapi tidaklah sampai kais pagi makan pagi...
kais petang makan tuk malam...
ada pun lam esbok tu dalam 50 +++ botol...
takdelah sendat esbok cam dulu lagi..
takpelah kan, sekurangnya rezeki buat cik iris masih ada...
syukur sangat²...

ni dia stok EBM yang ada...
stok out hari² dalam 3-4 botol
stok in plak dalam 2-3 botol...
hurmm...jadilah kan...

ruang banyak kosong...so leh ar aktibiti memasak kembalik semula...
erkk, itu pun kalau rajin la kan...

ni hasil tuk hari ni...
skang dah sukat siap²...satu botol dalam 3-4 oz jek...
sejak mek tu dah makan macam²...susu dia kurang sikit di taska...
bagi mengelakkan pembaziran berlaku...
baik sukat siap²...kan kan... 

Happy Breastfeeding...

notadijariku: enjoy BF kan dak iris ni...
senang nak urus...tak perlu nak angkut botol ke susu ke ke mana²...
angkut yang abam mok dan kakak jelah...hurmm...

11 comments

Monday, September 03, 2012 2:08:00 PM

Rajinnye akak :)

Monday, September 03, 2012 2:24:00 PM

takpe kakak...rajin2 kan diri, nanti mesti up terbaik punyer...50++++ tu kire banyak la...

Monday, September 03, 2012 2:56:00 PM

betui...mmg mudah klu bf rindunye kat bf.... dlm keta klu kalut sua je nenen ...tido lena....

mlm pun tak yah bgn....

Monday, September 03, 2012 3:24:00 PM

chaiyok...chaiyok...chaiyok...:D

Monday, September 03, 2012 3:27:00 PM

stok sy tinggal 18 botol rasanye..bulan pose ritu susu tak berapa nak ada jd asik la duk guna stok beku..so skg dlm proses nak penuhkan esbok blk la..huhu..

Monday, September 03, 2012 4:17:00 PM

nampak cam cair dah skit kan kak.. saya dah lama campur untuk Haiqal.. dulu klu dgn saya mmg susu ibu sepenuhnye, tp sejak dia kerap gigit sampai luke, campur dah, pastu pengeluaran pun tak byk cam biasa.. sedih sungguh.. untung iris dapat mak penyabo & rajin cam mama dia ni ;)

Monday, September 03, 2012 4:25:00 PM

perjalanan bf ku baru bermula..hehe..

Monday, September 03, 2012 4:31:00 PM

Bagus.. bagus.. sama²lah kita berjuang.....

Monday, September 03, 2012 5:13:00 PM

Byk stok..sonok... Harap dpt bf anak 2nd penuh :) hehhehe

Monday, September 03, 2012 5:23:00 PM

teringin nak fully bf anak yang akan dtg ni...tak tahula kuat ke tak..doakan ye

Monday, September 03, 2012 5:46:00 PM

susu??rajinnnn..hehe

Post a Comment