Wednesday, October 17, 2012

17 Oktober 2012


alhamdulillah...hari ni boleh dikatakan hari yang agak istimewa dalam hidup aku...
bukan hari anniversary bersama suami...
bukan jugak hari lahir diri sendiri atau yang tersayang...
tapi hari ini adalah hari ulangtahun PERKHIDMATAN aku sebagai salah seorang kakitangan kerajaan...
bermula 17 Oktober 2003 hinggalah 17 Oktober 2012
lebih kurang dalam 9 tahun gitu kan...lama jugak tu....
mana tak lama...hampir 9 tahun perkhidmatan ni...aku masih setia dengan jabatan yang sama...
jabatan yang pertama yang mula² aku dapat posting...sehinggalah sekarang...
aku rasa kalau sahabat yang lain, sure ada yang dah 2-3 kali bertukar tempat kerja...
dan bertukar bos yang lain...
tapi tidak pada aku...sepanjang aku berkhidmat di sini...baru 2 kali aku bertukar bos...
bos yang pertama dah berkhidmat sebagai Chief Pilot di AirAsia X...
dan sekarang tinggal bos yang ada...tunggu lagi 2 tahun kut nak berpencen...
hurmm...mungkin selepas bos sekarang ni pencen, dan aku pun akan beralih angin ke tempat kerja yang baru...insyaAllah...

dengar era fm pagi ni...topik pagi depa pasal pengalaman interview, teringat kisah temuduga dahulu...
rasanya masih segar dalam ingatan...
dan itulah kali pertama kut dan terakhir aku ditemuduga untuk bekerja...
dan alhamdulillah, diterima menjadi pekerja sektor kerajaan selepas itu...
dan di jabatan ini lah aku mula kenal apa itu penerbangan...
sebab sebelum tu tak pernah aku tau ada satu jabatan kerajaan yang menguruskan hal² penerbangan...
yelah, yang aku tau hanya 2 syarikat gergasi yakni AirAsia dan MAS jek time tu...
huhu, gila cetek ilmu di dada...

so buat diri sendiri...selamat ulangtahun perkhidmatan...
moga hari hari yang mendatang lebih baik dari hari semalam...

notadijariku: bos takde hari ni sampai isnin minggu depan...p abuja, nigeria...hurmm...bosannya lahaii...

16 comments

Wednesday, October 17, 2012 9:12:00 AM

dan semoga esok, lusa dan masa akan datang lebih-lebih baik.

Wednesday, October 17, 2012 9:14:00 AM

lama tu kak dah 9 thn..sy bln 7 aritu br 3tahun.. ;)

Wednesday, October 17, 2012 9:33:00 AM

2003 tu org bru hbis spm mu dh keja..haihhh

Wednesday, October 17, 2012 9:37:00 AM

org duk DCA 4 tahun jer..kalo tak mungkin lame cam akak kot..tp disebabkan ade masalah yg tak dapat diselesaikan, org dgn rela ati mintak kluar dari DCA.. alhamdulillah, dapat bos sumer ok2.. sekarang org dah penah jage 5 bos..

Wednesday, October 17, 2012 9:51:00 AM

TAHNIAH..9 tahun dh jd penjawat awam..saya bru nk masuk 5 tahun

Wednesday, October 17, 2012 10:05:00 AM

2003 saya baru tahun 3 kt utm..tahniah kak! Moga trus sukses :)

Wednesday, October 17, 2012 10:09:00 AM

tahniah kak..ms akak mula keje, sy msh syiok² kt sekolah..msh tingkatan 6 lagik..ahahaha

Wednesday, October 17, 2012 10:35:00 AM

tahniah..dan semoga teruskan khidmat yg cemerlang :D bukan mudah nak setia kat satu2 tempat keje kan :)

Wednesday, October 17, 2012 10:54:00 AM

wah... lama kerja kan.. alhamdulillah.. rezeki itu lah yang menampung kita selama ni kan..
alhamdulillah..

Wednesday, October 17, 2012 10:58:00 AM

tahniah cik mot....9thn dh bkhidmat ngan sektor kerajaan....:)

#tingin nk masuk sktor kerajaan gk ni...hehe

Wednesday, October 17, 2012 11:35:00 AM

salam...wah dah lama kerja...

Wednesday, October 17, 2012 11:52:00 AM

lamanye kakak keje kat situ..selamat hari ulangtahun ke 9..hehehe

Wednesday, October 17, 2012 1:11:00 PM

alhamdulillah, dah lama berkhidmat yerk... moga lepas ni terus berkhidmat n berkhidmat n berkhidmat sampai pencen yerk...

Wednesday, October 17, 2012 4:32:00 PM

Tahniah dan semoga terus berbakti untuk tahun2 seterusnya ye :)

Thursday, October 18, 2012 12:56:00 PM

dan semoga terus berkhidmat dengan baik..nurul masuk 2006..hehe pun tak tukar jabatan lagi=)

Friday, October 19, 2012 1:19:00 AM

Sama la...aku.pung 9 thn dh

Post a Comment