Tuesday, October 2, 2012

Aku Dan Swatch


hurmm...dah lama tak cerita pasal keinginan sendiri kan...
kalu orang lain more terjebak dengan paridah, juruletih atau sebagainya kan...
tapi aku lebih suka dengan jam tangan swatch...nak kata addicted tu tak la sangat...
tapi lebih kepada suka...mana tak suka kalu kedua jam tangan SWATCH yang aku ada ni merupakan adiah besday dari my hubby yang tersayam...owhh, mekasih bang...

ekseli aku kenal dengan lebih rapat jam tangan cap swatch ni sejak dibangku belajar masa kat itm dulu...
tapi kalau dulu nak miliki swatch yang original tu pun susah kan...
yelah rege masa tu beratus pun tak mampu kan...ate pelajar...harap duit ptptipu jek...
tapi pat wit orang suh beli buku...dibelinya enpun plak...dah tu camner... :p
tapi skang...just tepuk dada tanya jek selera...
kalu rasa nak beli, beli...kalu tak nak, jadikan ianya satu kehendak sampai bebila...
kan???

kalu masa belajar dulu, suka cari jam ni kat PS (petaling street)...
masa tu tempat ni kan agak glamer dengan barang celup²..tepung ni...
masa tulah kan...skang dah kurang kut orang p PS...
ada tempat lain kut yang lebih best dari situ...
agaknyalah...dah berTAHUN kut aku tak ke sana...

dulu aku pernah up pasal jam swatch yang aku ada ni kat SINI...
setiap jam tangan ni kan ada namanya...
jam yang ada dalam simpanan aku hanya 2 jek..
yakni ONCE AGAIN dan TIME IN BLUE...

TIME IN BLUE di kiri...
dan ONCE AGAIN di kanan...

tapi skang selalu pakai jam ONCE AGAIN ni..

sure kata jam aku ni sama pattern jek kan...
iyer, kulit aku ni jenis sensitif...cepat melecet kalu berpeluh...
so memang aku tak leh pakai jam tangan 'besi' punya...
ada pun kena pakai yang tali plastik cam jam kat atas ni...
sebab tu kalu jam yang girlish sikit pun aku tak pandang...
sebab takmo nak rosakkan kulit sendiri kan...
hehehe...

tadi ada nengok² kat web swatch tu...hurmm...tetiba dah aim satu jam kaler pink...
eh cam cantik jek...hehehe...mulalah rasa nak pasang impian ni...
biarlah jenama swatch pung...tak semahal fossil, tag heuer ke..
janji masih di bawah rege mampu milik...
eh mampu ke...erkk...tercekik jugak sebenarnya nak beli...
takpe, tunggulah orang lain adiahkan...hehehe...

jatuh hati plak dengan kePINKan si RUBINE TRACKS ni...
eh apakah???


TANPA KEBERANIAN MIMPI TAK BERMAKNA kan...huhuhu...
yelah sangat....puihh....

notadijariku: ok ini adalah entry mengarut ni...aku pun tak tau apa motip entry ni...
daaa....

14 comments

Tuesday, October 02, 2012 2:00:00 PM

sy pon ada satu jam swatch ni warna biru..tp sy punye girlie2 sket sbb ada gantung2 bunga,skg bunga tu dah tercabut dah..pemberian xbf tp klu nk pakai pun hubby tak kisah..masih elok lg walaupun beli tu thn 2005 rasanye..huhu..

Tuesday, October 02, 2012 2:09:00 PM

cantik jam terus nmpk remaja kak pakai jam swatch :)

Tuesday, October 02, 2012 2:11:00 PM

pink pun cantik

Tuesday, October 02, 2012 2:31:00 PM

saya pun selalu beli jam swatch celup tepung ni, hahha!
time blaja kat utm dulu..
seploh hengget, seploh hengget..

bestnye dpt adiah besday jam tgn..
saya suka, saya suka! :)

saya alergik cam akak jugak..
takleh pakai yg besi
takleh pakai yg murah2, hihihih
kalu besi yg mahal bleh, ahahahah!

Tuesday, October 02, 2012 2:33:00 PM

sy nk beg tgn

Tuesday, October 02, 2012 2:54:00 PM

kalo jam besi tu ori? melecet tak..

aku kalo yg ori tak la..yg tiruan ni habis lengan..

Tuesday, October 02, 2012 2:57:00 PM

aku nye jam plg mahai yg plg mampu aku bli swatch je la
eh tp bukan bli pon haha pau amrul
dua je sayang jam tu
ko dua2 bulat
aku dua2 petak ehehee

Tuesday, October 02, 2012 3:07:00 PM

tulah.. suka pakai jam macam tu sebab tgn tak tahan jugak..

Tuesday, October 02, 2012 3:18:00 PM

jam idaman aku time skolah menengah
huhu sedih jek tgk kawan2 pakai jam ni aku pakai jam beli kt gerai dlm giant jek

lawa la pink tu
beli...beli....

Tuesday, October 02, 2012 3:44:00 PM

sy dl pakai la jam apa pon...sll beli hat murah2 tu le...

jam branded pon x brp taw..hikss

Tuesday, October 02, 2012 8:40:00 PM

kalau nak pakai jam tangan yg 'besi' beli yg ori... dulu masa akak tak tau, pun pernah melecet kulit... skrg dah faham... alah membeli takpe... jam mahal tahan lama... bertahun bateri tak habis guna... :)

Wednesday, October 03, 2012 8:28:00 AM

masa mula kenal en suami dia ada bg satu jam swatch..lama gak pakai.dah kawen selalu lupa pakai jam.lama2 jam tu rosak..lupa letak mana.sayang pulak.bukan murah reganya.skrg pakai jam hp je.hehe

Monday, October 08, 2012 3:45:00 PM

aku ade satu je jam kak .... hehehe tu pun hantaran ...hahahha

Saturday, October 13, 2012 12:31:00 PM

Cewah lawo la yg pinky..harus beli ni..emm aku wat masa ni kai jam esprit..mmg x ladylike pung..tp yg best ada diamond aroubd jam tu

Post a Comment