Wednesday, October 31, 2012

Ambil Angin Petang


hurmm...petang ahad lepas, hubby janji kat anak² nak bawa derang p main beskal di dataran putrajaya sana...
aku iyakan sahaja...kalu cuaca elok apa salahnya...
kalu ujan, nampaknya kena berbeskal depan rumah jelah...
rumah jenis pigeon hall kan...pepaham jelah...

so memandangkan cuaca molek benar petang ahad lepas...
lepas solat asar, sesiap terus gerak ke dataran...
mulanya ingat nak beli nasi ayam tuk iris kat foodcourt teja tu...
tapi malang sungguh, foodcourt masih bercuti...haiya...
singgah kat P8 punya medan selera...jadilah dapat beli nasi putih ngan sup sejuk jek...
oklah tu...janji dapat suap anak² makan sementara layan derang bermain²...
(kes malas nak masak lain...hahaha)

seronok anak² bila dapat beriadah cam gini...
sesekali kan...apa salahnya...dari dok terperuk jek dalam rumah tu
buat ibu ilang suara jek...lalala..

sibuk dalam kereta pun suh ibu snap gambar...nengok muka kakak, hehehe...
dah besar anak dara nan sorang ni...

kat dataran itu hari, tak la ramai orang sangat pun...
mungkin ramai yang masih bercuti kan...
so oklah...takdelah sesak...
lepaking kat tetepi jek...sesambil anak² main beskal...
sesambil suap dak iris makan...dan sesambil tu jugak dak iris dok praktis berjalan...
alhamdulillah, makin lancar dah gerak kaki dia...tapi masih jalan jatuh la...
imbang badan jek yang belum stabil lagi...
takpe dik, praktis make perfect 10 kan...

nampak beskal kakak, sibuk dia nak dok belakang...
dengan harapan ada orang tolong kayuhkan...

dan sib baik kakak rajin dok melayan...
nengok dak iris kat belakang tu...
jatuh jugak kang...hehehe...

kemas keming adik pegang ye...
tahu pun takut jatuh...hehehe...

dah nak agak petang, ajak derang balik...
tapi cam biasalah, si abam mok tu kalu tak berdrama tak sah...
tak mahunya dia balik selagi tak puas...
kalu ikut dia, bila tah dia nak puas...
dah hampir maghrib tu nak...
huh...

notadijariku: lepas ni ajak abi p makan2 plak ye...

16 comments

Wednesday, October 31, 2012 10:36:00 AM

Comey iris peluk kakak ketat2 hehehehe..

Wednesday, October 31, 2012 10:38:00 AM

hehehe 2,2 sgt2 cute:)

Wednesday, October 31, 2012 10:40:00 AM

Seronok menghabiskan masa ngn anak2.. kadang terlupa masa berlalu begitu pantas... huuhhu tak puas rasanya..

Wednesday, October 31, 2012 10:55:00 AM

ahahaha..comel je tenggek kt blakang tu..

Wednesday, October 31, 2012 10:56:00 AM

eh pandai pulak iris peluk kakak dia ek... eqal tak berani kasik sbb tak pecaya laa klu kimi tukang kayuhnye ahahah

Wednesday, October 31, 2012 11:15:00 AM

samalah naufal pun gitu... dok tercongok kat belakang dengan harapan ada orang nak kayuhkan.. tapi sekarang dah pandai kayuh basikal sendiri... guna basikal kakak masa umur 3 tahun.. sekarang kakak dah pakai basikal utk budak 6 tahun.... so adik tak yah beli basikal.. ambik jek basikal lama kakak.. jimat duit.. hik hik.. tapi kaler pink.. cukup tak sesuweei.. hik hik...

Wednesday, October 31, 2012 11:21:00 AM

kemesraan adik beradik

Wednesday, October 31, 2012 11:22:00 AM

comel gile muke iris peluk kakak die..muke cemas takut jatuh pun ado..muke suke pun ado...hahah

Wednesday, October 31, 2012 11:26:00 AM

seronok la diaorang yer...dapat main2..dapat jalan2..

Wednesday, October 31, 2012 11:48:00 AM

kang kakak p wiley plk haru..

Wednesday, October 31, 2012 12:16:00 PM

salam kenal2..amboi rambut anak awk merah cm mat saleh yee

Wednesday, October 31, 2012 12:31:00 PM

Selamat Tengahhari...
:) baru ada masa singgah sini.. tadi tetiba bos masuk.. so kena wat and siapkan keje dulu.. petang ni lepas lunch pun dah siap keje menunggu.. huhuhu.. letih sikit.. :)
>> anak2 ni kalau kita bawa gi mana2 pun diorang hepi.. lagi2 kalau gi taman mainan.. mmg susah nak balik... :) dah boleh di harap kakak tu.. dah besar dia.. :)

Wednesday, October 31, 2012 1:54:00 PM

comel je dua beradik tu berbasikal

Wednesday, October 31, 2012 2:08:00 PM

baguih si iris ni pegang pelok kakak dier...seb baik akak dier x buat willy..kikikikii

Wednesday, October 31, 2012 3:45:00 PM

sesekali amik angin luar seronok juga kan

Thursday, November 01, 2012 1:40:00 AM

olo...kuat adik tu pelik kakaknya..

Post a Comment