Friday, October 5, 2012

Do It Yourself...Bawal Crown Manik


salam semua...
ari ni nak citer sal DIY bawal crown manik...
sejak aku kembali kepada bawal semula...
ada 2-3 helai bawal yang baru telah aku beli...ada yang 2 tone, 3 tone, pelangi, bawal rose, bawal 5 tone, bawal sulam atas kepala...dan 2 helai bawal crown manik...
dulu bawal crown manik tu agak mahal jugak harganya...
lebih kurang dalam RM25 jugaklah...sama jek rege dengan bawal sulam tu...tapi bawal sulam tu kena nengok gred jugak...kalu bawal no 1 sulam atas kepala leh cecah pai RM35 kut...

so kebanyakkan bawal yang aku beli adalah bawal 2 tone yang kosong...
so itu hari aku ada p KWC (ni nanti aku akan citer di entry akan datang)
so adalah borong beberapa manik untuk DIY bawal 2 tone yang aku ada tu...hehehe...
senang DIY sebab kosnya pun murah...
dah tu beli borong kan, surelah dapat murah...

ni antara manik yang  ada dijual...

balik tu bersungguh terus lekatkan kat tudung bawal yang ada dirumah tu...
ni yang pertama...kaler ijau...

yang ni kedua... 

yang ketiga aku lupa snap...
tapi yang pastinya ada 3 helai semuanya...
harga manik ini adalah BERBEZA ye... 

setelah bertungkus lumus...maka terjadilah bawal crown manik seperti ini... 

cantik tak cantik tak...sesekali ubah bawal sendiri apa salahnya... 

pandangan dari atas kepala... 

dari sisi plak...aku suka yang bunga ni... 

yang ni yang terakhir...walaupun nampak cam corak crown tu sama jek...tapi ianya berbeza tau... 

sangat puashati dapat make over tudung sendiri...

lepas ni nak borong lagi manik ni...ada lagi 5-6 helai tudung bawal ku masih kosong...
pang!!! dasar tamak kan...hehehe...

12 comments

Friday, October 05, 2012 9:12:00 AM

jimat n senang

Friday, October 05, 2012 9:13:00 AM

cantik²..

Friday, October 05, 2012 9:37:00 AM

kak,kalo pegi lagi nak kirim..hehehe

Friday, October 05, 2012 9:45:00 AM

terus nampak seri tudung tu he he

Friday, October 05, 2012 9:49:00 AM

bunga kaler hijau tu santek sgt2 kak..

Friday, October 05, 2012 9:50:00 AM

woaaa..ngam2 kiri kanan tu..ada kena bt ukuran dlu tk?

Friday, October 05, 2012 10:24:00 AM

kak...cer cita cmna kaedah nya nak menampal bendalah tuh...

p/s: belog akak dah musim salji la..hehe =)

Friday, October 05, 2012 10:41:00 AM

Cun... jimat belanja kan..

Friday, October 05, 2012 10:41:00 AM

oit..ngam2 tu kakak...sy pon baru je berjinak balik kembali ke bawal membawal ni....mmmm....mau borong sekali la

Friday, October 05, 2012 10:51:00 AM

lagi jimat kan kak dari beli yg dah siap. cuma kena rajin sikit le kan

Friday, October 05, 2012 11:06:00 AM

Cantik dan kreatip..hehe

Monday, October 08, 2012 3:41:00 PM

mmg terer la ko ni kak ,.... pesal aku byk terlepas entry ko ni sedangkan dah masuk dlm bloglist ni

Post a Comment