Monday, October 15, 2012

Good Job Kakak!!!


semalam adalah hari yang sangat meletihkan..
selesai majlis hari sabtu tu, terus kembali rutin hujung minggu...
lipat melipat kain...basuh membasuh dan segala aktiviti lain la...
sampai tak menang tangan mak ni....

dan semalam masa mak sibuk dok menggosok...tetiba anak dara besar datang bertanya...
ibu, baju atas sofa tu nak lipat ke...
haah, jawab aku...nantilah ibu lipat...

sedar atau tidak, lepas siap menggosok baju...nengok kat luar, gigih anak dara melipat kesemua baju abam mok yang ada tu...
cayalah kak...ini baru betul² anak pompuan ni...
dah boleh diharap pung...
bangga kejap...
lepas ni kakak boleh dak tolong basuh, jemur, angkat, lipat, dan simpan baju plak ye...
hehehe...tamak tul...

rajin anak dara...
time dia rajin kan...boleh lah...
kalu time malas, jangan harap la...

12 comments

Monday, October 15, 2012 1:37:00 PM

ala..ala..ala..rajinnya kakak..

Monday, October 15, 2012 2:12:00 PM

dah boleh diharap la kakak ni..

Monday, October 15, 2012 2:12:00 PM

Wah...rajinnya kakak. Kemas jer lipat. Untung buat menantu nih. AKu nak hantar proposal bley ... ekeke...

Monday, October 15, 2012 2:20:00 PM

Amboi kakak pndai lipat bju.. Hmm klu bekerja nih weekend mesti hari pling busy kan.. :) hehhhe

Monday, October 15, 2012 2:21:00 PM

Amboi kakak pndai lipat bju.. Hmm klu bekerja nih weekend mesti hari pling busy kan.. :) hehhhe

Monday, October 15, 2012 4:19:00 PM

erkk beliau lebih rajin dan pandai melipat baju dr iolsss..
malunyaaa..mulai hari ini iolss akan berusaha dgn gigih supaya lebih rajin melipat baju dgn lebih semporna.

Monday, October 15, 2012 6:11:00 PM

kakak!rajin sungguh!kemas plak tu lipatnyer :)

Monday, October 15, 2012 8:56:00 PM

Alolo..rajinnya kkk"!!

Tuesday, October 16, 2012 8:06:00 AM

untung ada anak dara..hee~ pandai dia..

Tuesday, October 16, 2012 3:33:00 PM

Bestnya anak dah besar & boleh tolong buat kerja rumah...

Ni yang tak sabar nak tunggu si kecik tu membesar nih... ada la jugak pembantu nanti... hehe

Wednesday, October 17, 2012 2:08:00 AM

boleh harap doh...bagus..

Wednesday, October 17, 2012 10:30:00 AM

bagusnya kakak...rajin tlg ibu dia..alhamdulillah...sng hati tgk kan..

Post a Comment