Monday, October 29, 2012

Ketupat Pulut, Daun Palas...Inti Serunding


salam semua...
sebelum aku pergi bercerita lebih jauh...rasanya masih berkesempatan aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA...buat semua yang mengenali diri ini...

so how your hari raya...
bagi aku cam biasa...tahun sudah aku beraya di putrajaya sahaja...tapi tahun ni beraya di jengka...
alhamdulillah...dapat beraya dengan mak sekeluarga...

malas nak citer pasal perjalanan pulang ke kampung...sebab aku amik inisiatif pulang ke kampung awal dan pulang ke putrajaya awal jugak...hari sabtu dah pulang ke sini...so takde masalah dengan lalu lintas yang sesak...hehehe...

cuma nak citer juadah di pagi raya...
macam biasa, tahun ni mak buat KETUPAT PULUT DAUN PALAS...
yey, sangat suka sangat suka...di dalam inti serunding...
sebab dalam famili aku jarang sangat ketupat ni dimakan dengan rendang ke bagai...
sebab tu mak terus buat inti serunding...senang katanya...hehehe...
kalu mak buat ketupat lemak, selalunya kitaorang cicah ngan sambal sardin jek...

so nengoklah ketupat yang mak buat...diulang MAK buat...
jangan harapkan aku...aku masih fail nak balut ketupat ni...
huhuhu...(bila tah nak mahir...) gulpss...

close up... 

dan intinya...
banyak jugak aku balun ketupat itu hari...
kenyang makan...
mana taknya, masakan MAK adalah TERBAIK!!! 

terima kasih mak...
you make my raya...huhuhu...

notadijariku: ingat malas dah nak update blog, tetiba cek nuff ada satu BE la pulak...
haiya...

12 comments

Monday, October 29, 2012 9:06:00 AM

Tahniah dh dpt be..=)

Monday, October 29, 2012 10:02:00 AM

Sedapnya ketupat palas tu.

Tahniah. Muncul gak BE.

Monday, October 29, 2012 10:16:00 AM

samalh malas nak apdet blog..tp jenguk nuff rm bertambah tu yg rajinkan diri hehe

sedapnya ketupat palas tu cikmot..mak buat pulak tu mmg terbaiklah! kegemaran sy nih..tp tahun ni mcm tak jumpa pulak ketupat nih..hmm teringinnyaaaaa

Monday, October 29, 2012 10:22:00 AM

wahhhhh sedapnye kak... tahun ni tak jumpa pun ketupat palas sebab tak balik pahang huwaaaaa

Monday, October 29, 2012 11:16:00 AM

sedapnya tgk yg ada inti ni.... Nak try gakla. NtiSeda

Monday, October 29, 2012 12:30:00 PM

Tahniah.....kena rajin ni

syoknye dpt mkn tu... kali ni xsempat nk mkn ketupat mkn lemang je.....

Monday, October 29, 2012 1:15:00 PM

kak, lenkali bg la sy seketul dua..haishhh

Monday, October 29, 2012 1:27:00 PM

tahniah dpt BE....
wah..cedapnya ketupat palas..yum yum

Monday, October 29, 2012 5:10:00 PM

suka ketupat palas..cicah dengan rendang ayam...hihi...

tp x penah lg mkn ketupat yg taruk inti siap2 mcm ni..hehe

Monday, October 29, 2012 10:06:00 PM

Pes time ak tgk tupat inti srrundg

Tuesday, October 30, 2012 9:00:00 AM

sedapnyer..

Tuesday, October 30, 2012 9:37:00 AM

teringin lak tgk ketupat palas ko ni. tlg buatkan!

Post a Comment