Monday, October 1, 2012

Kisah Viva Datukku


ok, tak pernah aku citer pasal datuk aku nan sorang ni...
ye aku masih punya datuk...tu pun belah mak...
so untunglah mak..sebab dia masih punya ibu dan bapa...
berbanding dengan hubby sendiri...dia anak yatim piatu...
ok, dah abis citer sedih...kita sambung balik...

ekseli dah lama giler aku tak pulang ke kampung halaman mak di Setiu, Terengganu sana...
bukan takmo balik, tapi tulah, kengkangan masa...
rindu ngan suasana kampung di sana...

ni datuk aku...HJ DERAMAN JENAL...masih kuat bekerja...

baru baru ni dapat satu berita dari mak mak sedara dan sepupu sepapat di fesbuk sana...
katanya chek (panggilan untuk datuk) telah mengalami satu kemalangan kereta...
gulps...tertelan air liur mak...
yelah, chek aku tu umur pun dah hampir 90 tahun tau...
jalan pun terketar² tapi masih MAMPU memandu kenderaan...
tu yang aku agak terkejut tu...

dan hari minggu lepas, adalah terpandang akan gambar sebuah kereta VIVA yang terlibat dengan satu kemalangan...
tertanya² jugak aku ni, kereta siapakah itu...
rupa rupanya VIVA itu adalah kereta chek aku tu...

alahaii...cucu jenis apakah aku ni...
mana aku tau chek dah pakai viva...huhuhu (kata sepupu beli cash lagi tau)
gulpss...
hurmm...katanya waktu kejadian, chek nak kuar simpang...pastu treler langgar...
dan kereta masuk parit...memang totally lost la...


ok, ini adalah kereta VIVA chek...
tak sempat aku nak pandu uji tau...hehehe... 

pandangan dari sisi...remuk kan...tapi... 

ce nengok dari pandangan hadapan...mak aih...katanya TOTALLY LOST ok.. 

eh kelihatan my ayah teh disitu...sedang menguruskan kereta chek di bengkel... 

melihatkan kereta chek ni, jantung aku berdegup kencang...TAPI...syukurlah, umur chek masih panjang...
ni berkat amal ibadat yang dia amalkan selama ni kan...
Allah lindungi dia dari segala mala petaka...
alhamdulillah...moga chek terus sihat hendaknya...

notadijariku: chek, nak duit raya...pang!!! dasar punya cucu...huhuhu...

13 comments

Monday, October 01, 2012 12:16:00 PM

pergggggggg teruk kerosakan nie

Monday, October 01, 2012 12:23:00 PM

ya allah.. nasib baik tak de kecederaan.. teruk kete tu..

Monday, October 01, 2012 12:33:00 PM

pang sekali lg kena tampa..mmg dasar punyer cucu...kakkakakk....mmg giler la kete tu...sebbaik chek x da pape kan

Monday, October 01, 2012 12:41:00 PM

kuat lg atuk kakak kan..apo la punye cucu, atok pakai kete bayo cash pun xtau..haahahha..

alhamdulillah chek okayh..;)

Monday, October 01, 2012 12:53:00 PM

nasib baik pemandu x de ape2 kn

Monday, October 01, 2012 1:18:00 PM

makaih..teruk sgt tu.. mujur atuk akak tak pape.. seriau tgk

Monday, October 01, 2012 1:48:00 PM

alhamdulillah..atok awak masih selamat
saya dh kehilangan ke dua-dua atok

hebat.beli keta cash lagi ;)

Monday, October 01, 2012 2:08:00 PM

tak pe lagi 2-3 bulan insurans bg keta baru ...

seb baik chek ko tak de pepe kan

Monday, October 01, 2012 2:13:00 PM

semoga panjang umur..

Monday, October 01, 2012 2:14:00 PM

alahaiii mmg rosak teruk keta tu, tapi bersyukur chek selamat, itu yg lebih penting

Monday, October 01, 2012 2:36:00 PM

syukur chek tak apa2...kita pun masih ada datuk belah mak..tp dah uzur dah...umur 83 tahun

Monday, October 01, 2012 4:11:00 PM

kita pn ada tokwan belah mak tok perempuan dh x de......belah abah dua2 dh x de....

irfan nnti pun x de tok la...sbb mil dah x de...huhu..sedih plak..

chek cik mot..cergas lg yer...alhamdulillah chek cik mot x de apa2....

Monday, October 01, 2012 9:07:00 PM

mak aihh dikk
teruk nie
sib baikk x jadi2 apa2 kann huhu

Post a Comment