Friday, October 12, 2012

Melemak Di Pejabat


hari jumaat lepas, kami geng mak² ni cadang nak masak nasi lemak di pejabat...
so aku on jek...dan sambal nasi lemak tu sendiri bikin la dari rumah kan...
terpulang nak bawa sambal apa...
janji ado...

seperti yang dijanjikan, pepagi dah tanak nasi lemak...
dah memang kat opis ni ada beras...
ada masa, masak jek...lauk beli kat bawah...

nasi lemak yang tak berapa nak lemak...
masak dalam 5 pot...sebab ramai yang nak makan...

dan nilah hasil lauk pauk sambal yang dibawa....ada sambal ayam, sambal paru, sotong, rendang daging, telur rebus...tapi sambal bilis yang sinonim dengan nasi lemak TIDAK KELIHATAN...owh sangat aneh ni...

ce teka lekaih...mana satu sambal yang dimasak oleh aku...
hahaha...tak payahlah nak teka sangat...macam aku ni pro kan...
aku bawa telur rebus jek...
hahaha, ini aku tipu...sebenarnya aku bawa sambal ayam jek...tu pun tungkus lumus mak masak dimalam hari tau... 

kenyang kami semua makan...sampaikan our kapten ada yang 2-3 kali dok ulang makan nasi lemak ni dari pagi sampai ke petang...sebelum jumaat makan, eh balik dari jumaat pun melantak lagi...
hebat tul penangan nasi lemak ni kan...
hahaha....

pepun seronok sesekali wat aktiviti begini...
lepas ni kita masak menda lain plak...
huhuhu...

notadijariku: jumaat ni takde aktiviti apa pung...

6 comments

Friday, October 12, 2012 8:05:00 AM

wow..menarik. saya pun simpan beras kat opis. suka mkn ns yg panas2.

Friday, October 12, 2012 8:17:00 AM

sedapnya..kecur air liur tgk sambal ayam..haihh

Friday, October 12, 2012 8:42:00 AM

wahhhh fav aku ...hari aku mkn nasi lemak .....

Friday, October 12, 2012 9:05:00 AM

Seronoknyaa masak2 kat ofis makan ramai2 ginikan.. selera jer.. :)

Friday, October 12, 2012 9:07:00 AM

wahh...pagi2 dah tanak nasi lemak..hehe..meriah dpt mkn bersama2 dgn kwn2 n bos...

Friday, October 12, 2012 5:18:00 PM

amboi...ayat best..menternak lemak..mmg lemak la tu..nasi lemak..haha

Post a Comment