Thursday, October 11, 2012

Segmen Ilmu...Kenali Gabenor BNM dan Tandatangan Mereka


ok, selama kita bergelumang dengan wang ringgit dalam kehidupan seharian...
kadang² kita terlupa atau mungkin ada yang tidak mengenali gabenor BANK Negara selain Tan Sri Dato' Sri Dr. Zeti Akhtar tu kan...
mungkin ada yang pernah melihat tandatangan yang lain, tapi tidak mengenali siapakah pemilik tandatangan tersebut...

so untuk segmen ilmu pada hari ini...
marilah kita tambahkan ilmu di dada, dengan mengenali ke 7 orang gabenor BANK NEGARA MALAYSIA ini...



1. Tan Sri W H Wilcock (Januari 1959 - Julai 1962)


2. Tun Ismail bin Mohamed Ali (Julai 1962 - Julai 1980) 


3. Tan Sri Abdul Aziz bin Taha (Julai 1980 - Jun 1985)


4. Tan Sri Dato' Jaffar bin Hussein (Jun 1985 - Mei 1994)


5. Tan Sri Dato' Ahmad bin Mohd Don (Mei 1994 - Ogos 1998)


6. Tan Sri Dato' Seri Ali Abul Hassan bin Sulaiman (September 1998 - April 2000)


7. Tan Sri Dato' Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz (Mei 2000 - Kini) 

______________(^_^)___________________

ce korang nengok tandangan gabenor nombor 6 tu...sekali pandang nampak cam AISHAH kan...
hahaha, rata² kalu google ada yang kata itu tandangan gabenor yang bernama aishah...ekekeke...
gabenor bank Negara perempuan hanya seorang sahaja..yakni Zeti Akhtar tu...
lum ada orang lain lagi pun...
sampai ada yang mencari tandangan gabenor tu semata nak buat IBU DUIT...
masyaAllah...sampai gitu sekali...

ok, ni koleksi wang kertas yang aku ada...ekseli aku bukan pengumpul tegar wang kertas ni...
sekadar yang ada jek, sebab aku suka nengok tandatangan gabenor yang jarang dah kita jumpa pada wang kertas itu...






notadijariku: duit owh duit...kau hanya sehelai kertas yang bernilai...

9 comments

Thursday, October 11, 2012 11:45:00 AM

uniknya minat kamu :))
but nice info!


do visit! :D
http://edazzleshop.blogspot.com/
https://www.facebook.com/EDazzleShop/

Thursday, October 11, 2012 11:51:00 AM

anum kagum ngan hobi sis

Thursday, October 11, 2012 12:00:00 PM

uwahh...hobi yg berbaloi..bkn sekadar hobi..blh di guna kan di kala sesak hahaa...

firas tk blh sgt mkn nasi keras..dia suka nau buat2 tercekik hehehee...

Thursday, October 11, 2012 12:05:00 PM

eh eh kita pun ado koleksi wang kertas dan syiling... hihihi

Thursday, October 11, 2012 12:12:00 PM

hmm aku tak penah nk belek pun TT tu...heheh pas ni kena tgk2 la

Thursday, October 11, 2012 12:41:00 PM

lama benar tak tgk duit lama 5 engget tu

Thursday, October 11, 2012 2:27:00 PM

gud info ni....

sonok la hobi cikmot cm ni...:)

Thursday, October 11, 2012 2:50:00 PM

kalau total seme ni agk2 brapa total koleksi ko ni

Thursday, October 11, 2012 7:23:00 PM

Tndtgn gebenor lama ni selalu nya mahal oo.. Huhuhu

Post a Comment