Thursday, November 8, 2012

Apa Pun Tak Boleh


pagi tadi datang kerje bertemankan celoteh AM Krew di Hotfm tu...
selalu dengar Kencahanabilim...tapi hari ni ubah selera halwa telinga plak...
kat AM Krew tadi, topik yang dibincangkan berkenaan dengan buah atau makanan yang anda tak boleh nak telan/makan, tetapi orang lain selamba jek makan...

agak menarik topik pagi ni dan buat aku tertarik nak berkongsi cerita sendiri dengan pembaca di luar sana...
ceh, bajet ada yang membaca ek...eh ada kut...kalu takde, sunyilah blog aku ni...huhuhu...

bila aku terdengar pasal cerita si paizal yang tak boleh nak telan telur itik tu...
aku rasa terkena pada diri sendiri...
ye, aku memang TAK MAKAN telur itik yang dimasak apa jenis masakan pun...
TETAPI aku gemar sangat telur masin...(bukan ke telur masin diperbuat dari telur itik)...hehehe...
aneh kan...aler aku pasti ada jugak di antara korang yang makan durian, tapi tak makan tempoyak...
kan kan...sebab ada kawan aku yang cam gini...hehehe...

ok sambung balik cerita sendiri...
kalu nak ikutkan kan, aku banyak tak makan buah kut...cam betik contohnya...betik muda buat colek memang aku pulun...tapi kalu betik masak...erkk...tak tertelan di tekak ni...
tembikai, mata kucing memang aku tak makan...
jambu masak kaler merah tu pun aku tak makan..eh guava nama dia kan...
kalu honeydew spesis sama ngan tembikai tu, memang feveret aku...
eh aneh ni...
kalu jenis daging plak...aku makan daging lembu jek...kalu daging kerbau ke, arnab ke, rusa ke, atau kambing sekali pung...aku tak dapat nak telan...
ritu pernah 'termakan' daging kambing...sebab aku tak tau itu adalah daging kambing...
sudahnya pening berhari² aku ni...haiya...tak paham diri sendiri cam gini tau...

kalu telur plak kan...aku hanya makan telur ayam dan ikan jek...
kalu telur itik, telur burung puyuh...memang aku letak tepi...
jamah pun tak sudi tau...
hailah...naper ek jadi gini...teringin nak try telan...tapi dalam tekak kembang setaman plak..

hurmm...itu cerita aku...cerita korang plak camner ye???
jom kongsi...

notadijariku: APTB!!! maharaja lawak mega kembali...yey...saya pilih jozan...

11 comments

Thursday, November 08, 2012 9:27:00 AM

betul2 sama mcm anum
anum x makan telur itik yang di msk
tapi anum sgt suka telur masin

Thursday, November 08, 2012 9:31:00 AM

xmkn telur itik tp suke telur masin (mcm akak gak), segala jenis makanan laut bercengkerang kecuali ketam, xmkn buah salak tp jeruk salak mkn.. erkkk.. yg lain lupa la..hehehe

Thursday, November 08, 2012 9:35:00 AM

saya mkn ikan bilis greng..tp sy tkmakan ikan bilis dimasak berkuah..huhu

Thursday, November 08, 2012 9:51:00 AM

hmmm.. bab telo itik.. sama cam saya.. makan telo asin je.. pelik kan.. :P tapi dulu2 masa kecik... mak masak telo dadar telo itik.. tapi tak tahu pun tu telo itik.. makan bukan main berselera.. lepas dah abis.. baru mak citer.. iyyyeekk.. tapi dah kenyang pun.. kakakakakakkaka

Thursday, November 08, 2012 10:20:00 AM

kalau kira satu persatu ada jugak yg x suka makan..tp suka mencuba ;)

org kata,klu x boleh makan kambing dan bila makan rasa pening..org tu ada darah tinggi.adik saya pun sama.xleh makan kambing.tp kambing adalah my feberet..nak pulak nasi arab haneth lamb.perghhhhhhhhhhhhhh

Thursday, November 08, 2012 10:56:00 AM

sy xleh makan karipap dgn yg ada inti kentang..sy hnya makan kulit karipap shja,inti buang..haha..

dan sy tak makan organ dlm..hati ayam,perut limpa lembu semua xmakan..penden kata mkn daging sahaja..no organ dlm-dalaman nih.. ;)

Thursday, November 08, 2012 11:42:00 AM

Hhhaah.. Mcm sama lak kita... Ros plak pelik2 mmg xmkn.. Kalau lembu, mkn daging ja bhgian lain mmg xmkn lgsung... Ikan plak, kembung siakap nyok2 ja yg lain xmkn... Huhuhu... Mmg nak mkn jgak tp mcm kak la duk meremang jer anak tekak ni..hahhah

Thursday, November 08, 2012 11:44:00 AM

semua pun bedal..haha..

Thursday, November 08, 2012 12:32:00 PM

hmm bergantung pd selera la tu ... tp kadang tu aku suka mencuba tu boleh jatuh cinta ... selama ni ingat tak sedap rupenye sedap

Thursday, November 08, 2012 1:57:00 PM

sama mak akak ... tak makan tembikai ngan buah mata kucing.. tak leh telan.. anggur pun sama mak akak tak makan.. tapi akak semua balun..hahahha

Friday, November 09, 2012 2:39:00 PM

saya tolak batu dan kayu jer...kahkahkah

Post a Comment