Wednesday, November 28, 2012

Apa Yang Terdapat Di MAHA 2012???Mari Kita Lihat...


ok, kita sambung lagi citernya...
kat gerai bawah tu yang tempat jualan buahan, pokok dan sayuran tu, macam² ada kat situ...
aku dah jadi giler plak nengok lambakan buahan feveret kat situ tau...
rasa seme nak borong...sebab harganya pun murah...
tapi apa pun kena sedar diri jugak, sebab kami datang merempit ok!!!

ok, ini adalah longgokan manggis ye kengkawan...
dijual dengan harga 3kg untuk RM10 dan ada jugak 4kg untuk RM10...
so aku pilih 4kg untuk RM10...
makan sampai lebam...

pastu jalan jalan lagi, nampak durian...
ok, napsu nak membeli dah meluap luap...
sebelum beli, kita riki² harga yang ditawarkan dahulu...
sebab banyak jugak gerai yang menjual durian itu hari tau... 

nah, amik, Musang King dijual dengan harga RM8 sekilogram...
murah tuuuuuuuuu, hari tu aku beli kat karak RM18 sekilogram tau...
tapi nak makan punya pasal...sobs... 

nangka gergasi...giler besooooooooooo...
nangka madu katanya... 

ni plak durian kat gerai berikutnya...
durian pahang katanya...
dari kuala telemong...owh, walaupun aku anak pahang, tapi aku samar² dimana letaknya kuala telemong tu...hahaha...pang!!! anak pahang tak sedar diri...hewhewhew... 

kat gerai ni pun ada lambakan manggis...harga sama seperti diatas...
tapi aku beli kat gerai atas tuu, sebab situ rupa manggisnya memikat hati...hehehe... 

muka dah tak semenggah weii...
panas cuaca semalam...tak pat bayangkan kalu aku hangkut sekali anak anak semua...
maunya aku yang meroyan kang... 

kat gerai buahan...masa ni adalah 2 peserta MASTERCHEF musim lalu dok cakap² guna microphone...tak tau depa sibukkan sal apa...kalu tak salah aku, si imelda dengan brian rasanya... 
aku tak peduli kat depa sangat...sebab aku dok peduli kat durian..hahaha...

ha, jangan tak tau, kat MAHA pun ada jualnya DURIAN CREPE tau...
tapi kat sini dah SOLD OUT...perghh, macam goreng pisang panas je ye...
sib baik sempat aku beli 2 pek durian crepe masa jalan² kat Agro Bazaar yang memula tu... 

ok, mari kita nengok apa jek yang aku beli kan...
kena bajet² nak beli bebanyak, merempit kan...so sila sedar diri...

durian crepe...RM8 untuk 4 bantal tu...
so aku beli 2 pek... 

4kg manggis berharga RM10
suka tul anak dara besar aku tu, makan buahan tempatan... 

murtabak raja...harganya RM13
beli satu jek, nak rasa...tapi rasa tester sedap plak... 

dan tadaaa...oleh kerana kami datang merempit...
so masa beli durian tu, suh kopek sesiap dan masukkan dalam tupperware gini...
senang nak bawa balik...
kami beli durian yang bernama D24 dan 101...beli 2 biji jek...
ni pun harganya dalam RM17 gitu...sebab sekilo RM5 kan...
sedap, suka tul anak bujang aku dapat makan durian ni...hehehe... 

FM MAHA...RM3 satu...

so tu jelah buahan yang sempat dibeli...
ni pun tak abis pusing semua tempat...
luas sangat tempatnya, tak larat nak menapak dari satu tempat ke satu tempat...
kalu p seharian mungkin boleh kut...

so kepada sesapa yang belum berkunjung silalah kesana...
dibuka hingga 2 Disember ni dari jam 10 Pagi hingga 10 Malam...
masuk adalah percuma kecuali parking kereta bayar RM3 per Entry ok...

daa...kita ketemu lagi di tahun hadapan...
dan ingat...

PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN...hewhewhew...

20 comments

Wednesday, November 28, 2012 10:10:00 AM

emm.... menawan hati.. :D

Wednesday, November 28, 2012 10:13:00 AM

banyaknya buah2

Wednesday, November 28, 2012 10:21:00 AM

Like byk kali lah....
Gila murah bebuah ye

Wednesday, November 28, 2012 10:21:00 AM

Like byk kali lah....
Gila murah bebuah ye

Wednesday, November 28, 2012 10:24:00 AM

wajib terjah hari minggu ni.. last day kan..

Wednesday, November 28, 2012 10:32:00 AM

Ok teruja nak ke sana insya Allah sabtu ni..dahlah saya suka manggis.

Wednesday, November 28, 2012 10:48:00 AM

buah doyan itu sungguh menarik hati..

Wednesday, November 28, 2012 10:49:00 AM

kite nak manggissssssss.....

Wednesday, November 28, 2012 11:05:00 AM

hoiiii
sumpah durian tu menarik sgt
huhu

Wednesday, November 28, 2012 11:07:00 AM

sempat ke tak nak gi MAHA 2012 ni

Wednesday, November 28, 2012 11:13:00 AM

aduhaii mmg rambang mata kalau terjabak masuk karnival buah-buahan nih.
mak dgn ayah sy ada kesini hujung minggu lepas..dptlah se beg plastik rambutan depa bg..murah kata mereka..

kalau sy dpt pegi situ mau semua pun nak dibeli kot hehe..

Wednesday, November 28, 2012 11:40:00 AM

MAHA ek..ada mmbr hubby join MAHA ni gak..dia peserta , rasanya dia promote pasal Baja kut..

Wednesday, November 28, 2012 11:45:00 AM

Aduhai...teringi nnak ke sana tp memikirkan rmi org tu. Aduhhh!

Wednesday, November 28, 2012 12:09:00 PM

nk kena ajak panjang la .. cam besh je ....

Wednesday, November 28, 2012 12:29:00 PM

Musang king tu yg gred b ke a yer rm 8 1kg.....

Wednesday, November 28, 2012 12:58:00 PM

TERliyur kakkkkkkk tengok durian tuh :D

Wednesday, November 28, 2012 1:00:00 PM

ehhh...ada ek FM MAHA tu...beli kat mana ek?

Wednesday, November 28, 2012 1:15:00 PM

meroyan tgk!!!

Wednesday, November 28, 2012 3:10:00 PM

best tu..tak pernah gie MAHA lagi...drg cita ramai org kan..nasib tak bawak bebudak..kalau tak kesian..

Wednesday, November 28, 2012 3:38:00 PM

naman bru pgi..sgkut dlm jem..adehh agknya sbb dh ptg..makin rmai org pgi..

Post a Comment