Friday, November 30, 2012

Lets Picture Do The Talking...Nilai Yang Semakin Menyusut...


apa kata anda...

bagi aku memang betul pun...nilai RM50 dah jadi macam RM5 dah...
tak caya p jelah pasar...beli itu ini dah cecah RM100..
duit mengalir cam air jek...
tapi itulah hakikatnya...

so how??? camner nak jimat kan??? 
hurmm...

demi meneruskan kelangsungan hidup...

19 comments

Friday, November 30, 2012 8:47:00 AM

setujua sgt..rm50 dah kecik nilainya.

Friday, November 30, 2012 8:54:00 AM

setuju

Friday, November 30, 2012 9:12:00 AM

Setuju sangat². Rm50 hinggit bley habis dlm sehari je. Klo beli barang dapur lagi lah, barangnya sikit tapi rega nya cecah tigaempat ratus.

Friday, November 30, 2012 9:16:00 AM

lagi2 duduk putrajaya kak..
ape yg kite boleh buat???

Friday, November 30, 2012 9:17:00 AM

ala... jangan la kira yg pegi pasar je Yang...
kira la gaji yg dapat tetiap bulan tu juga... dulu, Mak Ayah kita gaji sebulan tak cecah rm1000 pun... bole belanja utk besarkan kita 4-5 beradik... skrg ni gaji kita tetiap bulan dapat pun dah lebih 1k...
balance lagi kalau kita timbal balik kan?

kita kena bandingkan wang yg diterima dgn wang yg dibelanjakan... baru la akaun seimbang... betul tak... kalau banding zaman dulu-dulu... Mak akak pun beli kuih sebiji 2 sen je... ;p

Friday, November 30, 2012 9:22:00 AM

gji lak naik ckit je.. sy ni kira miskin tegar kt tgh bandar ni.. hahaha

Friday, November 30, 2012 9:27:00 AM

kakak..even kite xstart tinggal umah sendri n kene beli barang dapur sendri pun dh rase betapa mahalnye brg2 skang..kalau duk umah sendri mau makan sardin je hari2..hehehe

Friday, November 30, 2012 9:45:00 AM

miskin bandar dh kita ni..

Friday, November 30, 2012 9:48:00 AM

betui tue..myb satu brg jer boleh beli dgn 50 skrg nie...:-)

Friday, November 30, 2012 10:14:00 AM

setuju sangat...rm50 tu apa jer la yg dapat...

Friday, November 30, 2012 10:41:00 AM

SETUJU SANGAT KAK....

kalau dah start pecah rm50 cepat jer hbisssss

Friday, November 30, 2012 10:57:00 AM

mmg pun susu anak, pampers anak abis 100 .. ni gaji kena up lagi nampak gayanya ..

Friday, November 30, 2012 11:38:00 AM

setuju sgt .... beli susu ngan besar dah abis RM50

Friday, November 30, 2012 11:58:00 AM

naik kan gaji kami..naik kan gaji kami

#sepanduk#

Friday, November 30, 2012 11:59:00 AM

salam sis.setuju sgt2! kalau dulu, rm50 leh tahan 2-3hari.rm50 dah mcm rm5.kejap je habis.huhuhu~

Friday, November 30, 2012 12:19:00 PM

Betul2!

Saturday, December 01, 2012 3:06:00 AM

memang terasa sanagt dengan nilai duit sekarang dengan duit dulu...

Saturday, December 01, 2012 6:14:00 PM

Setuju..

Sunday, December 02, 2012 8:21:00 PM

betul2..rm50 tu celah gigi je

Post a Comment