Thursday, November 1, 2012

Mengigau


hurmm...malam tadi aku terdengar anak3 mengigau...
macam2 perkataan terkeluar dari mulut derang..
alahaii so suit...suit la sangat kan...suit kena tengking ngan ibu ...
kaco peniduran si ibu jek depa ni...

kalu takat ngigau cakap² tu biasa...
tapi kalu ngigau sampai dok jerit² pastu menangis, ha, itu memang luar biasa...
ada silap hari bulan kena makan bantal kan...ekekeke...
kejam sungguh...

tapi kan aku perasan lah, bebudak dua orang ni selalu gak mengigau...
kadang terdengar la suara abam mok " ni mok punya...mok punya...
ni mesti conversation antara dia ngan kawan² ni...
pastu kalu kakak plak, biasanya dia dok sebut nama kengkawan dia la...
si itu la, si inilah...
tah, ramai tul kawannya, tak dan nak hapal dah...
kalu si adik plak, dia ngigau nangis² la...tapi tak kuar pun air mata...
gitu² jek...tepuk² semula tidolah balik dia tu...

kalu si abi derang lum pernah dengar dia ngigau...
kalu dengkur tu selalu lah...rasa nak pekup jek ngan bantal..
kang tetiba kejung kang, aku gak yang makang hati...
selalu aku tepuk jek...huhuhu...tepuk amarah la...GrrRRrr...tido aku diganggu...
hurmm...

kalau korang plak camner...
anak, suami, isteri korang selalu dak mengigau...
naper derang mengigau ni ek???
kata orang biasanya jadi gini sebab terlalu penat...
erkk...entahlah...penat bermain di siang hari la kut...

notadijadiku: jangan somi aku ngigau sebut nama perempuan lain sudah...
lain hal jadi kang...hahaha....

13 comments

Thursday, November 01, 2012 9:06:00 AM

xtau la ngigau ke x.. hehehe

Thursday, November 01, 2012 9:09:00 AM

biasa la budak2

Thursday, November 01, 2012 9:11:00 AM

anak Ayu jarang mengigau..kecuali kalau penat sgt..
tapi Hubby Ayu emmangs ealu gigau..tapi bukans ebut nama perempuan......gigau marah staff dia. "chef office now"...emm..nak kena marah la tu..lawak jer..

Thursday, November 01, 2012 9:13:00 AM

Hah! Kelakarlah entri ni. Nak2 bab abam mok tu. Mmg sesuai dgn karakter die - mok punya...hahaha! Comel je. Dahlah mmg comel!

Thursday, November 01, 2012 9:14:00 AM

hehe tak nafikan baling bantal adalah sifat refelsi kita yg tak dijangka bila org ngigau =P

ank ngigau kiut lg cikmot ni sy alami apaknya yg ngigau acaner tu..haihhh mmg kena tindakkan refleksi sokmo lah ;P

Thursday, November 01, 2012 9:27:00 AM

Cer tnye hubby akak, penah dgr akak ngigau tak? Hehehehhe....
Nayli ngigau die g gelak2.. Riso tetibe haha!

Thursday, November 01, 2012 9:39:00 AM

jrg la aku dgr..kekadang je..alisha je nangis slow2 mintak susu ....

Thursday, November 01, 2012 9:59:00 AM

kalo anak2 akak yg slalu ngigau siratu la. kengkdg tu cakap macam2, main sakan ngan kwn2 sebelah ptg, sebelah mlm gitula jadinya. tapi ada satu mlm tu, akak kejutkan dia masuk tido dlm bilik. dia bgn terus pegang basikal abg dia yg kat dlm bilik, nak naik basikal, kelakar sgt

Thursday, November 01, 2012 10:08:00 AM

orang tua2 ckp, kalau ngigau tu sbb tido tak cuci kaki.. hahaha.. skrg ni masih leh pakai ke? mana de org skrg main dalam2 hutan cam dulu kan.. :) ape pun.. saya penah mengigau gak.. ngigau yg bukan2.. siap nangis u.. hahahahahahahah sedar2 asben tengah kejutkan.. lawak gile...

Thursday, November 01, 2012 10:52:00 AM

ngehehehe!!!!comellll je ngingau,ahahah!!tp mmgla kn klau smpai trjerit2 jap g maknya plak yg rsa nk trjerit,ahahah!!anak2 sy jrg ngigau..klau ngigau pn gelak2 senyum mnja je gitu,uhuhu!!!

Thursday, November 01, 2012 12:15:00 PM

mok mok kuat ngingau..smpkan leh ajak borak..pastu bile dh lena smbg dengkur balik..jhahahah

Thursday, November 01, 2012 12:30:00 PM

Haha..lawak betul notadijariku..

Friday, November 02, 2012 12:49:00 PM

mmg sweet kalau anak2 mgigau ni...dh bleh ckp..kuar la pkataan mcm2..hehe

smlm irfan x taw la mgigau ke apa...x leh tido dia..tjaga...mrenget2 plak..huhu..smpi mak dia pun x cukup tido...2-3x dia jaga...adeii

Post a Comment