Monday, November 19, 2012

Sayur Apa Ni???


ok, nak dijadikan cerita, cuti deepavali yang lepas, aku ada terima seplastik sayur segar dari CH sana...
pemberian dari opismate hubby...
kebetulan dia pergi bercuti ke sana kan...
eh dapat jugak sekotak strawberi segar dan kering...
yang segar dah abis pun dimakan oleh anak dara sunti tu ha...
minat tul dia makan strawberi...siap tanya kat aku ni ha...
bila kita nak p petik strawberi lagi bu...macam kakak kecik² dulu...
erkk, sekarang dah besar sangat kah???
hehehe...

ok, sayuran yang diterima...

tapi dalam banyak sayur tu kan...
aku pelik dengan sayur di bawah ni...
sebab seumur hidup tak pernah beli...dan tak pernah nak makan pun...
nama sayur pun aku tak tau weii...
korang tau dak??? ni sayur apa ni???
ce bitau aku..
pastu nak masak camner??? masak lemak kah??? goreng kah??? atau stim??? atau enak dimakan begitu sahaja??? erkk...buta sayuran tul aku ni...sumpah aku tak pernah makan...
yang aku gemar sayuran kobis, kangkung, kailan, kacang buncis...tu jek...

tapi yang ni aku tau...
masa ritu naik CH aku pernah makan kimcam goreng celup tepung...
sedapp..
owh, ini adalah kimcam ye kengkawan...

selain tu ada capsicum...kailan...jagung kecik...tomato...dan ubi kentang kecik....
biasalah, kat sana kan murah...
tak silap RM10 jek seme ni...

terima kasih daun keladi...

notadijariku: abang, bila mau ke CH ni...anak dara dah tanya tanya tu...hehehe...

15 comments

Monday, November 19, 2012 8:45:00 AM

wow syoknya sayur free

Monday, November 19, 2012 9:01:00 AM

ikut ckp nyonya kat kea farm tu .. goreng pun sodap tak celup tepung katenye .... kimcam tu bunga kot

Monday, November 19, 2012 9:07:00 AM

sy pun ingt nak bercuti ke ch hjg thn ni..bwk2 adik2 dan anak2..ramai umat tu..hehe..

Monday, November 19, 2012 9:07:00 AM

kak, sayur yg ko tak tau nama aku pun lupa nama dia tu, adalah sayur fevret aku ok. nama dia mcm pelik sikit tau miu ke ape tah cemana nak eja pun lupa.

selalu aku goreng biasa je, tumis bawang sikit campak sayur seminit dua, angkat. kadang2 aku ratah mcm tu je lepas masak gitu, tak makan ngn nasik pun hahahaha

Monday, November 19, 2012 9:58:00 AM

sama jugak cam akak ni, dah byk kali pujuk en. abah nak pegi CH, langsung tak layan, alasan nantilah dulu...nantilah dulu...ntah bila

Monday, November 19, 2012 9:58:00 AM

Saya pun taktau..sori xleh tulun..

Monday, November 19, 2012 10:06:00 AM

tetiba teringat cendawan goreng..brokoli goreng..
haihhh bila nak pi lagi ni CH...

Monday, November 19, 2012 10:12:00 AM

kita pun tak kenal nama2 sayuran nih..tau makan tp nama mmg tak kenal hehe..

cikmot jom berniat sesama utk jejak kaki ke camaron ;)

Monday, November 19, 2012 11:25:00 AM

bestnya dpt membeli..sy g hari tu xbeli pape kak..hujannnn memanjang.. nt nk g, roger tau.. hehehe

Monday, November 19, 2012 11:36:00 AM

waaa....sayur sayuran segar!

Monday, November 19, 2012 11:46:00 AM

Sayur2 kat Ch sentiasa mengalami lambakan. Hehehehe. Seronok tgk. Segar-bugar!

Monday, November 19, 2012 12:09:00 PM

sayur tuh x nmpk sgt kene zoom lebih skettt kak kene bkk dr plstic...hehe :) nmpk cm ulam jer kot syur tuh

Monday, November 19, 2012 12:38:00 PM

yg dlm pelestik daun kecik2 tu ke?yang tu rasanya mcm sayur yg dipanggil selada air atau kalau kat pasar malam putrajaya ade jual singgit je seikat depa panggil sawi air..selada air dlm bhs omputih dipanggil watercress sila google utk pencerahan sayur ni bagus makan tau leh kurangkan lebihan air dr badan dan bermacam lg..iolss selalu ratah wat tumis air atau sebagai salad..ia juga antara menu diet iolss huhuhu..

Tuesday, November 20, 2012 4:12:00 PM

wahhh untungnyer banyaknyer sayur tuh.nampak segar bugar tuh cameronkan=)

Tuesday, November 20, 2012 9:27:00 PM

kalau tak silap macam watercress... biasanya kalau buat steambot... mmg guna sayur ni... celur sikit dalam tomyam / sup steamboat tu... makan dgn sos - dah sedap... :)

Post a Comment