Wednesday, November 14, 2012

Takdir Itu Milik Aku


hari ahad lepas aku dah mula membaca novel NI...hurmmm...tebal punya pasal kan, 2 malam tak sempat nak abiskan...dan malam ni kena sambung baca lagi...
cuti semalam pun dok curi² baca sesambil dok perhatikan gelagat anak3 semua...
sian kat depa, tak pat bersiar²...
sori ye, ibu malas nak kuar...

sebelum aku baca novel tu banyak review yang aku terbaca katanya ada ke manusia kejam cam si zarif dan datin munirah tu...
mulanya aku tak amik tau, dan tak pernah tau kejam camner kan...
sebab novel masih baru, baru nak baca jek pung...

tapi aku baca novel tu dok terbayang kat am...drama adam hawa...
sebabnya watak dalam novel tu si zarif adha tu adalah seorang pilot jugak...
eh eh, cam biasa, kalu gambaran seorang pilot tu, surelah hensem, segak dan bla bla bla...

kadang² aku dok peratikan bapak² pilot kat opis aku ni...
tak tau hok mana satu aku nak gambarkan sebagai si am...
hahaha...my bos??? tak mungkin, bos mak hanya rotary pilot...
bukan fixed wing punya...ihiks ihikss...

pilot ek???
korang tau, aku pernah tanya kat my bos...
best ke jadi pilot ni...
hehehe, aku dah lupa apa jawapan bos aku ni...
yang aku tau tang bestnya gaji depa la...berangka² kan...
huhuhu...
kadang tu elaun lagi BESAR dari gaji basic...
tapi tulah, yang pastinya mereka si pilot ni berdepan dengan risiko nyawa beratus penumpang yang mereka bawa dalam sesuatu flight tu kan...
tu yang tak best tu...
takut apa² yang terjadi terKESAN dihati nanti...

pepun suka ek penulis menggambarkan watak sebagai seorang pilot ek...
hurmm...

notadijariku: kena kumpul wang RM250k ni tuk abam mok jadi pilot bila besar nanti...
huhuhu...fengsan!!!!

9 comments

Wednesday, November 14, 2012 9:51:00 AM

wow bangga kan

Wednesday, November 14, 2012 10:06:00 AM

Asal pilot je esti ensem
Asal ensem je esti keje pilot

Gitu la saya pk dulu2 ahaha!

Wednesday, November 14, 2012 10:11:00 AM

RM1/pcs strip ujian ovulation OPK (kesuburan)/pregnancy UPT (kehamilan).


blogshop: http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

sms: 0122429082 (puan nor)
email: lovidoobidoo@gmail.com

Wednesday, November 14, 2012 10:53:00 AM

kalau bc novel mmg best sgt melayan..lama x bc novel..

Apa salahnya beb..mn tau rzeki anak uols jd pilot..:-)

Wednesday, November 14, 2012 11:12:00 AM

pilot?... emmmm... bila pakai seragam.. of coz nampak ensem kan.. tapi selalu jer kalau watak dlm novel.. hero mesti hensem punya.. :D

Wednesday, November 14, 2012 11:47:00 AM

Kakak..ari tuh nak beli dh..tp mok mok suruh tgk kat bookstore lain..sudahnye mmg xbeli..sedihhhhhh

Wednesday, November 14, 2012 2:55:00 PM

kak nanti ko jual rumah ko tu tak pun gadaikan pastu abg mok dah kerja suruh die tebus balik ..hehehe

Wednesday, November 14, 2012 3:01:00 PM

mmg sgt kejam..part ketuk kepala guna pinggan tu paling sakit hati..huh!! *emo



Wednesday, November 14, 2012 3:41:00 PM

A'ah ... Kejam sangat ... Sedih kena cari makanan dlm tong sampah ...

Post a Comment