Wednesday, November 7, 2012

WW..Korang Pernah Makan Tak???


tak tau korang panggil apa...
aku panggil umbuk kelapa...
terdapat dalam kelapa yang sudah tua kebiasaannya...
kira kelapa nak bercambah dah...

teringat kenangan masa kekecik dahulu...hurmm...

18 comments

Wednesday, November 07, 2012 9:04:00 AM

teringat masa kecik2

Wednesday, November 07, 2012 9:12:00 AM

org panggil tombong kelapa kak..hehe =)

enak dimakan begitu shaja..

Wednesday, November 07, 2012 9:22:00 AM

masa kecik dulu selalu gak makan..
sekarang susah nak jumpa..kena g kedai.,.nunggu org kedai parut kelapa kot baru jumpa

Wednesday, November 07, 2012 9:27:00 AM

mmg suka mkn...kat perlis org pggl KUMBOI NYOQ..hehe :)

Wednesday, November 07, 2012 9:27:00 AM

Feveret masa kecik2 dulu..

Wednesday, November 07, 2012 9:31:00 AM

saya saya saya (angkat tangan tinggi2)
mmg jd rebutan dgn adik2 masa kecik2 dulu.hehe

Wednesday, November 07, 2012 9:32:00 AM

panggil tumbong kelapa... kalau kelapa tua mmg senang jumpa...
yang umbut tu ktorg panggil yg kat pangkal pokok... umbut kelapa pun sedap buat gulai lemak campur udang...

Wednesday, November 07, 2012 9:34:00 AM

ore kelate panggey tumboh nyo..kecik2 dulu berebut nak dgn adik2 nak makan bende ni..hehe..

Wednesday, November 07, 2012 9:46:00 AM

org jawa sebut ni, gandos.. hehehe.. sedap.. berebut dgn akak² klu pecah kelapa..

Wednesday, November 07, 2012 9:58:00 AM

egat zaman dolu2..buat baling kat kengkawan..jahat kan..kakakkakakka

Wednesday, November 07, 2012 10:00:00 AM

baru makan minggu lepas.. ;)

Wednesday, November 07, 2012 10:04:00 AM

penahhhhhhhhh >> angkat tangan <<
tapi kalau yg kecil lagi tombol dia tu lagi sedap... manis2 tu.. :)

Wednesday, November 07, 2012 10:10:00 AM

x pnh mkn dan x pnh tgk pun hehe

Wednesday, November 07, 2012 10:16:00 AM

umbut kelapa...alamak aii...lama tak makan dah...
:)

Wednesday, November 07, 2012 10:29:00 AM

penah3..feveret kite time kecik2 dulu..suke gile kut makan nie..;)

Wednesday, November 07, 2012 11:58:00 AM

i used to called it - kombong. ada org pggl tombong..
dah lama giler x mkn..dulu asal mak belah kelapa, berebut2 nk mkn kombong nih hehe..

Wednesday, November 07, 2012 1:35:00 PM

Shima pagge gendosh hihihi jawa gak.. berebut nak makan masa kecik nih! skrg cuba la berebut... tak layan dah hihihi

Wednesday, November 07, 2012 2:48:00 PM

masa kecik dulu suka gak makan, dah besar ni...nak jumpa pun susah sbb manjang beli santan dlm kotak jer...

Post a Comment