Monday, November 5, 2012

Ya Allah, Berikanlah Aku Matahari


hurmm...semalam dan sabtu hujan turun kan...yang bestnya semalam tu hujan turun tak berhenti tu...
berhenti pun kejap jek...pastu hujan balik...
yang buat aku risau ni kain baju kat rumah tu bertimbun tak dibasuh...
camner nak basuh kalu ampaian seme penuh...
tak gemar aku dengan bau bajuan yang lembap...
alahaiii...mati kutu mak dibuatnya tau...

sakit mata jugak bila nengok kain yang bertimbun tu...
huwaaa..macam mana nak buat ni...
teringat masa kecik2 dulu...bila musim hujan tiba, pakaian pun dicatu tau...
nak tukar baju dua tiga kali pun rasa segan...

tapi bila keadaan menjadi terdesak, sanggup gosok baju yang hendak dipakai sampai kering...
dah tu nak buat macam mana kan...kalu dah musim tengkujuh menjelma...beginilah jawapannya...

ampaian yang penuh...kat luar penuh...sampai hanger pun kehabisan...

ampaian baju anak² pun penuh jugak...

sampaikan mana yang dah kering sikit² terpaksa dijemur cam gini tau...alahaii...
kesian kan..

notadijariku: hari ni hujan lagi...nampaknya tak kering jugaklah baju yang dibasuh tu

14 comments

Monday, November 05, 2012 2:58:00 PM

uihhhh.. banyaknye.. jenuh nak keringkan kan.. kat umah pun sama.. sib baik anak ada.. boleh soh dia jemur bila ada matahari.. tapi skrg dah hujan lebat.. :D

Monday, November 05, 2012 2:59:00 PM

sama la kak...semalam baru blk dari Kg pon...baju 1 beg x basuh lagi...sebab baju yang lain x kering...mmmmm

Monday, November 05, 2012 3:03:00 PM

Gunalah T.O.P , TOP! hehehe...
Nk wat cane kak..bersabar aje la...huhu

Monday, November 05, 2012 3:03:00 PM

musim hujan kan sis
anum pun sama banyak kain

Monday, November 05, 2012 3:03:00 PM

salam..dah lama tak komen sini.just nk bg cadangan..kat rumah sy, sy standby satu bilik untuk sidai baju. bukak kipas sepanjang mlm.esok baju dah kering...

Monday, November 05, 2012 3:06:00 PM

betul tu cikmot..mmg susah hati kalau kain baju tak kering..mau mati kutu dibuatnya..

semoga Allah berikan matahariNya..amin.

Monday, November 05, 2012 3:10:00 PM

susah hati gak ni alahai..sy letak bawah kipas,bukak kipas laju2..tp buat camna pun tetap tak setanding dengan kuasa matahari..huhu..

Monday, November 05, 2012 3:22:00 PM

musim hujan cenggini mmg agak susah la, tang basuh baju tu nak keringkan mmg payah..lebih2 lagi kalu de anak2..penuh ampaian..

Monday, November 05, 2012 3:46:00 PM

sama la.Au punya baju pun tak kering..

Monday, November 05, 2012 3:55:00 PM

kan kak, bju² pun ssh nk kering.. tp xleh nk merungut sgt sbb mmg dh musim dia..

Monday, November 05, 2012 3:58:00 PM

hmmm aku tak alami lagi masalah ni
tp baju ade bau tak besh kan kak .. sbb tak kena panas...hmmmm
harap2

Monday, November 05, 2012 5:04:00 PM

samo la kite kakak oiiii...kadang tuh siap kene tipu lagi..pagi mendung tetibe tengahari panas..bile tgk panas kite basuh la kain..abis je basuh kain, ujan turun lebat smp mlm..uwaaaaaaaaaa..

Monday, November 05, 2012 9:08:00 PM

beli 'pengering' a.k.a dryer la cikmot... berbaloi beli... akak dulu masa duduk rumah atas macam kamu mmg guna pengering utk baju anak-anak... tak la mahal mana pun dryer tu... lebih kurang je harga deep freezer...

Monday, November 05, 2012 9:10:00 PM

aduhh dikk
same aar kat sini
dah start ujan x henti2 .. sedih lak tgk baju yg banyak .. nak basuh bercinta sbb semua yg ada masih lembab huhu

Post a Comment