Wednesday, December 19, 2012

Cerita Pasal Maggie


ok lupakan segala emo...mari kita bercerita pasal megi...
hari ni mood ada mari untuk bercerita...
hehehe, ok...aku pun takmo ketinggalan jugak...
sebelum ni aku tak tau kenapa tetiba maggi ASAM LAKSA ni jadi bualan...
selidik punya selidik rupanya gara² penangan filem Istanbul Aku Datang...
ok, aku belum ada kesempatan nak nonton filem tu...
dan siap dunload pun...nengoklah ada masa nanti...
hehehe...

so semalam terasa nak makan megi ni tau...
kelas makan megi di hari gaji...
dah lama tak pekena megi..kalu makan megi dirumah kena sorok²...
sebab ada jek yang nak menumpang makan...
so balik keje singgah DS beli megi...
semalam sebungkus megi dah selamat...makan diam² kat dapur...
teruk kan...eh budak² tak elok makan megi...lalala....

teringat masa zaman itm dulu...megi ni makanan di kala duit ptptn sedang meruncing...
kalu tak ke dewan makan...kalu idak, pandang pun tak hingin tau...
kan...gitulah life seorang student kan...

pastu tah bila tah, terpandng kat FB sal budak hostel ni makan megi dalam baldi tu...
agagaga...memory remain betul...
sebab rasanya kami dulu paling teruk pun makan megi kat dalam 'cebok' atau 'gayung' jek...
makan secara berjemaah ngan ahli dorm...nak² dok dorm kan...
ramailah ahli jemaahnya...
kalu dalam baldi cam gini...erk melampau sangat kut...
hahaha... 

alahai, teringat zaman itm dulu...zaman muda mudi, hepi, cintan sana sini...
sana bf, sini bf...sudahnya sendiri cari penyakit...weee....

notadijariku: barang yang lepas jangan dikenang...hahaha...

21 comments

Wednesday, December 19, 2012 11:10:00 AM

mase duk hostel politeknik dulu rajin gak makan megi ramai2..tp tak la dlm baldi..kami masak dalam bekas nata de coco tu..kami panggil megi timba sebab bekas nata de coco tu cam timba..hehehe... bile jmp geng2 balik, semua masih ingat kenangan tu..heheheh..

Wednesday, December 19, 2012 11:32:00 AM

sy br smlm tgk cite istanbul aku dtg tu..best tau..si lisa super comel dlm cite tu..

sy kureng asam laksa,lg suka tom yam..hehe..

bile nak ronggeng nih?gagaga...

Wednesday, December 19, 2012 11:33:00 AM

ms duk hostel, xpernah mkn megi dlm baldi atau gayung bagai.. biasanya dak lelaki je kan..hehe..

kak, tgk la cite tu..best..

Wednesday, December 19, 2012 11:33:00 AM

takut lah tgk mkn lam baldi..hahaha
kalau pakai gayung pun dah seram dgrr hehe

Wednesday, December 19, 2012 11:40:00 AM

kak, kawan saya punye pemalas,malas turun bawah amik air panas.. dia masak megi guna air teh je.. air teh tak panas pulak tu.. tak tau laa deria rasa dia hilang ke ape sbb gila tak sedap kot megi bila rendam dgn air teh

Wednesday, December 19, 2012 11:53:00 AM

kakakaka.... samala kita kalau nak makan megi tunggu en somi takda mihahahaha kalau tak dia bebel... pastu kalau time anak ada makan megi kat mesin basuh muahahahah sorok... yep budak2 tak elok makan megi...

pasal kat hostel tu takdala sampai makan dalam baldi ka gayung ka... cuma ada kawan ye la masa first sem dulu nak tunggu duit masuk hmmm makan air megi cicah roti yang paaaaling murah...

Wednesday, December 19, 2012 12:05:00 PM

lama meh x makan asam laksa ni..asik tomyam jooo

Wednesday, December 19, 2012 12:10:00 PM

makanan utama dak2 hostel kan?simple n mudah didapati..huhhu -..-

Wednesday, December 19, 2012 12:21:00 PM

oo.memang kenangan..maggi nie makanan wajib ada masa belajar dulu...sedap jer..hari2 pun takpe..
sekarang...sesekali bila teringin jer makan

Wednesday, December 19, 2012 12:33:00 PM

dalam baldi?? humang aihh..ahahah..x bau stoking kerrr? kih kih

Wednesday, December 19, 2012 1:46:00 PM

Asyik tgk korea je mane nk tgk citer melayu dh,haha!
Kak, best tu bleh mkn kt dewan makan..kitorg dewan makan pun xde huhu

Wednesday, December 19, 2012 2:11:00 PM

betulo2 penangan istanbul aku datang nie...
betul kalau makan meggie letak air panas je mesti ingat zaman duk asrama

Wednesday, December 19, 2012 2:32:00 PM

nape je bdk tuh makan dlmbaldi..xsenonoh kan kakak..tp kan bile tgk cite IAD tuh kan tetibe je terliur megi asam laksa..hahahaha

Wednesday, December 19, 2012 2:38:00 PM

hoiii aku teruk pn x mkan megi dlm gayung
hahahaa

usah di kenang org x sudi.. eh eh
hahahaa

Wednesday, December 19, 2012 3:43:00 PM

nih gilak la makan megi dlm baldi..haha

Wednesday, December 19, 2012 4:49:00 PM

aku xpenah dok hostel haha
so xde penglaman makan dalam gayung baldi seme
aritu tgk lisa surihani makan asam laksa dalam istanbul aku dtg tros rasa nk mkn haha

Thursday, December 20, 2012 10:23:00 AM

aku rasa cam hari2 je mkn megi kat rumah tu .. anak suka ...tp megi tumis la homemade tak main la perencah ...

gile hape mkn dlm gayung aku pun penah dok hostel kak ... tp tak penah wat gitu ...aku mkn tepaware

Thursday, December 20, 2012 11:41:00 AM

astarfirlaahalazim. baldi tu wat mop lantai tak?

Thursday, December 20, 2012 12:13:00 PM

perisa maggi yg plg sedap kt mulut saya..asam laksa!!

Thursday, December 20, 2012 5:37:00 PM

wallaweii...kenangan betul bila tgk budak makan maggi dlm baldi tu...pernah gak la...tapi x la ngadap dlm baldi sorg2 mcm tu...penah gak rebus pisang dlm baldi...dading burger rebus dlm baldi pun penah test..hahhah...

Saturday, December 22, 2012 4:35:00 PM

@bunga_rose

haha..
dlu mse sek kat asrama..
pnh wat kowt..
msk pkai air teh..
sbb kat kantin keteorg tak der air pns..
yg ader teh o pns..
msk jer la..
tp kiteorg mkn meggi goreng..
so fungsi tea o tu just nak lembutkan jer la..
hehe

Post a Comment