Friday, December 14, 2012

Harimau Malaya...Selamanya Dihati


1. ok, hari ni aku tak mo dah layan drama korea...aku boikot..sampai bila tak tau lagi...hehehe...
oppa GANYANG Style weii...arghh....
2. kalu aku jadi pemain yang dibuang padang semalam, aku sepak lelaju pengadil tu...dah alang² dilayang kad merah kan...
3. PROUD TO BE MALAYSIAN
4. Selamanya HARIMAU MALAYA...

(entry ni mungkin ada unsur emosional...tapi aku cuba tahan untuk tidak keluarkan ayat yang bakal mengundang dosa kering untuk diri sendiri...hehehe)

selamat pagi jumaat semua...

(^___^)

hurmm...selamat pagi semua...pepagi dah lepaskan keluhan kan...
so apa citer kita pagi ni...
ok, mari kita bercerita pasal bola...pasal perlawanan timbal balik malam tadi...
adeh, kalu aku punya sakit jantung yang kronik, sure malam tadi dah pergi tak kembali...
kencang betul dengupan jantung sendiri bila mana salah seorang pemain kita telah dilayangkan kad merah pada minit ke berapa aku lupa...memang tergamam weii...
sebab bila nengok ulang tayang hurm...itu adalah salah pemain thailand kut...
kalu aku berada di situasi fadhli shas semalam, aku pun jadi naik hangin...
tak leh kawal emosi dah....mana taknya asyik menyiku jek keje pemain thailand...
hangin tahuk...

sudahnya lepas insiden berlakunya pemain KITA dibuang padang...
baca kat FB, Twitter, rata² dok memaki pengadil dari korea itu..
ramai sey yang jadi pengulas sukan malam tadi....
rasa tindakan dia kurang bijak la dengan melayangkan kad merah pada fadhli...
bukan kesalahan berat pun yang fadhli lakukan....
kut ye bagilah amaran dahulu...kalu dia buat lagi...ok admitted kalu dia dibuang padang...
sayu nengok muka si fadhli ni tau saat dia diarah keluar padang...
merah mata dia tau...dah tu dengan terkeluarnya fadhli Malaysia dah tinggal 10 pemain...
terus moral pemain kita jadi DOWN...
dan Thailand ada 12 pemain...pemain ke 12 adalah si referee tadi...
you better watch out ref...anda diperhatikan...puihhh....
mencik nengok muka datsakorn...puihh lagi...
maaf aku emosional tahuk...
gara² penangan bola ni, lambat aku masuk tido malam tadi...

fadhli mohd shas...pemain yang dibuang padang malam tadi...

siyes la, awal permainan bermula, memang gawang kita banyak kena serang...
pastu dah berminit masa permainan, aku nengok erkk, naper pemain Thailand ni banyak main ngan siku ni...
asyik menyiku je kejenya...ni tomoi ke bola sepak ni...
asyik dijatuhkan jek pemain kita...
sikit² menyiku...dan pulak si ref mata sepet tu cam tak nampak jek...
tapi bila pemain kita wat salah sikit...amboi...cepat jek tiup wisel...
eh, geram la aku ngan corak permainan kotor cam gini...
ingatkan singapore jek main gini, Thailand lagi teruk weii...nak lagi di tempat sendiri...
so mereka memang ada kelebihan la...
so bertemulah buku dengan ruas pada perlawanan akhir nanti...
aku malas dah nak amik tau...NEGARA ku yang tercinta tidak terlibat dalam perlawanan tu...
ok bye...

pepun aku bangga dengan pemain kita...
derang dah berjaya bawa nama Malaysia ke peringkat Separuh Akhir pun...
adat pertandingan la kan ada menang ada kalah...
walaupun kalah, kalah kita bermaruah...
tahniah buat farizal marlias yang bermatian jaga gawang gol kita...
walaupun bolos 2 kali...tu pun hampir 3 kali tau...
hurmm...jumpa lagi 2 tahun akan datang...
nazmi sila balik beraksi untuk negara sendiri...
wan zack haikal...eh tak nampak pun kelibat kamu semalam...

tergelak aku nengok kartun ni...cepat tul sesapa yang melukis ni...

notadijariku: SELAMANYA HARIMAU MALAYA...
berapa riban ek yang dia dapat hasil makan suap malam tadi...

dah tertulis bukan rezeki kita untuk ke final...

eh lupa, selamat pengantin baru buat apek...28 disember nanti kan..dup dap dup dap...

15 comments

Friday, December 14, 2012 8:15:00 AM

mcm nangis si fadhli bila kena kad merah,sian dia..mmg nampak berat sebelah ref tu smlm..team hm dah cuba yg terbaik cuma rezeki tidak memihak kpd kite je..apa2 pon sy bangga jd anak msia..

nnt kite tgk la adegan lwn siku antara singapore n thailand nnt..kuikuikui..

Friday, December 14, 2012 8:22:00 AM

huh!!! ai pun salah sorang pengulas terlebih emo malam tadi ahhaha...

bukan takat suap tu, ref tu dah siap kena buta mata tu... tak nampak salah pemain thai, tu sedap sgt thai siku pemain HM tu.. ai emo kak, emoooo!!! lantas dendam huh!!!! boikottttt!!!!

Friday, December 14, 2012 8:34:00 AM

marah bonar tu...itu ref haa...sudah dapat ayam thailand n massage thai maa...mmmm...mata dier sepet sgt tu yg x nmpk pemain thailand buat tahik...mmmmm...rasanyer pemain thailand tu kan bukan main bola la...dier main tomoi..siku sana..siku sini.lutut sana lutut sini....

nak wat guano kakak...takdir kiter x da rezeki

Friday, December 14, 2012 8:40:00 AM

lepas thailand dah boloskan goal malaysia pertama kali tu terus I alih siaran tak nak tgok sebab takut he he he. so, tak tau sangat ape yang berlaku, pagi ni dgar2 terus macam cerite. referee berat sebelah memang sakit hati. hubby tak dak tu yang tak tgok bola tu ha ha ha.

Friday, December 14, 2012 8:54:00 AM

tension gila...
sakit hati betul rasa mcm nak tampar laju2 je pengadil tue

Friday, December 14, 2012 8:54:00 AM

x de rezeki malaysia..
tapi penjaga gol terbaik

Friday, December 14, 2012 8:56:00 AM

hoh, memang bengang sy tgk kak.. emo tahap dewa.. geram btl!!! pas kena buang padang, semua pemain malaysia mmg bermain dlm keadaan emo gak..kesian diorg

Friday, December 14, 2012 8:58:00 AM

kikiki... kelakar la korang ni... ;p

Friday, December 14, 2012 9:29:00 AM

hahaha ape pun aku tak salahkan ref...wlupun mmg nampak ref tu berat sebelah... fadhli emo pesal ....awak tu dah kad kuning ...nk bg amaran pe lagi kad merah terus je la...

bola sepak bkn cam hoki yg ade 2 ref utk dipertikaikan keputusan die ...


anyway tahniah utk HM sbb dah berusaha bersungguh.... thn depan OKS plak bw skuad die rajagopal rehat....

Friday, December 14, 2012 9:39:00 AM

hahahaha..lawak jer tgk bola..pestime tgk bola laa semalam...takpe..terima kekalahan dgn hati yg positif

Friday, December 14, 2012 9:50:00 AM

apek gak yg tak sabar nak naik pelamin. hehehehe

Friday, December 14, 2012 10:41:00 AM

ref lemau kuasa dua...

Friday, December 14, 2012 11:17:00 AM

xpa..kita cuba lagi..:)

Friday, December 14, 2012 4:11:00 PM

Reff bengong. Kalau perasan Fadhli ada cakap apa aku dah buat kat rakan pasukannya. Serius, sedih tengok gelagat dia masa tu.

Friday, December 14, 2012 5:28:00 PM

salam..

tengok sekejap2 je bola malam tadi, tapi concentrate lepas dah goal 1-0 tu... tak tgok pon situasi sebenar kes kad merah tu...anyway tapi katun tu comel lar....hehe

Post a Comment