Wednesday, December 26, 2012

Selesai Semuanya...Habis Sudah Duit Bonus


salam semua...hurm...kita hold dululah citer sal CH tu...aku lum ada masa nak mengarang dengan lebih panjang lebar....
mood masih belum mari...
tapi kita sambung cerita lain dahulu...
kira acilah ek...

tengahari tadi aku keluar...sebab nak setelkan bayaran yuran taska anak² semua...
ekseli sebelum cuti itu hari aku memang dah asingkan siap² duit taska MEREKA ni...
tapi dah nak cuti sangat² so tak berkesempatan nak p buat bayaran...
so tadi curi masa sekejap ke taska anak²...
aku tak betah pegang duit lelama...
kang kalu terguna duit yuran mereka kan...naya jek...
hurmm...duit BONUS untuk bulan ni abis digunakan untuk membayar yuran...
pendek kata banyak pulak pengaliran wang keluar untuk bulan ni...
dengan p holiday...balik kampung...yuran anak²...
at now, dok dediam sebab duit dah makin susut kan...huhuhu...

yuran iris dan irfan tadi kombine berdua dah cecah RM800 lebih...
yuran kakak plak dalam RM230...ni lum setel lagi...
nengoklah esok plak...nak setelkan semua tadi, cam tak sempat...
sebab sorang ke hulu sorang ke hilir...
ayakss...penat mak tau...

balik dari kampung semalam, cek peti surat, ada surat untuk kakak...
alhamdulillah, kakak dapat dan diterima ke tadika islam al hidayah tu...
ingatkan permohonan tak berjaya tadi...
kalu direjek, kat manalah aku nak sekolahkan kakak ni...
dah la PRASEKOLAH rejek permohonan aku ni...
sampai hati tau...

hurmm, tahun depan akan menjelang tinggal berapa hari jek lagi...
minggu depan dah stat alam persekolahan baru...
sure jammed la jalan...
eh lupa, esok abam mok kena anto ke kelas 4 tahun...
ada orientasi...alahaii...harap dia tak buat perangai ye bam...
jangan macam²...

ok tu jek...pendek kata, duit bonus yang dapat itu hari dah kosong...kosong...
takpelah, duit tuk anak² jugak kan...

notadijariku: minggu ni balik ke jengka plak...

15 comments

Wednesday, December 26, 2012 1:30:00 PM

biasala kak, dahulukan yg penting.. sy ni pun kena fikirkn kot² adik sy dpt mrsm ke, tingkatan 6 ke.. fuhhhh

Wednesday, December 26, 2012 1:53:00 PM

xpe la kakak..nnt mesti byk yg masuk tuh..hehehe..eee, tau xpe..jalan mesti dh start jammed dh next week..

Wednesday, December 26, 2012 1:54:00 PM

samo la den ni haa...mmmmm..udah abis bayar diut taska sajo...minggu depan pon sama jugak

Wednesday, December 26, 2012 1:57:00 PM

sama la kita kak :)

Wednesday, December 26, 2012 2:14:00 PM

seronok anak2 leh jln2 saja blk kpg sana blk kpg sni..

duit bonus tak terusik lg..kalo sekali usik sekelipan je ni..

Wednesday, December 26, 2012 2:26:00 PM

sama la..bonus..sekejab je dah abis....tunggu yg bulan 1 plak.
Ayu hari sabtu nie baru pendaftaran darjah 1 Ian & beli buku semua..

Wednesday, December 26, 2012 2:36:00 PM

duit bonus je abis.. duit gaji ada lagi.. hehehe

Wednesday, December 26, 2012 2:54:00 PM

x apa....yg penting lepas ni dah x pening kepala dah sebab semua dah diselesaikan...

Wednesday, December 26, 2012 3:48:00 PM

Abam, gud boy tau esok! =)

Wednesday, December 26, 2012 3:49:00 PM

Abam, gud boy tau esok! =)

Wednesday, December 26, 2012 3:50:00 PM

Abam, gud boy tau esok! =)

Wednesday, December 26, 2012 4:20:00 PM

Abam comel. Tak sbr nak tgk die g skool. Heee...taska mane tu?

Wednesday, December 26, 2012 10:38:00 PM

Samala kita..mmg bulan ni kosong..kosong..huhu

Thursday, December 27, 2012 12:21:00 AM

semuanya duit..heheheh...
nasib baik ada bonus klu tak memang kena duit gaji je...
sekarang yuran tadika mahal mcm nak masuk u kan...

Thursday, December 27, 2012 11:08:00 PM

Meh sekolah kt prasekolah sini...ada 10 kekosongan murid.....

Post a Comment