Friday, December 7, 2012

(Video) Menakjubkan Bila Janin Kembar Berebut Ruang Dalam Rahim Ibu


Sebuah video yang diperolehi dari rakaman ultrasonografi, menunjukkan rakaman menakjubkan pasangan janin bayi kembar di dalam perut ibunya. Janin kembar itu kelihatan seolah-olah tengah bergaduh berebut tempat di dalam ruang sempit rahim ibunya.


Menerusi rakaman video itu jelas kelihatan bagaimana bayi-bayi kembar ini berusaha mendapatkan lebih ruang dalam rahim ibunya. Sesuatu yang amat menakjubkan apabila pergerakan dari kedua janin bayi tersebut yang belum pernah disiarkan kepada umum sebelum ini.

Laporan CBS News ada menyebutkan, para doktor memperhatikan gerakan bayi kembar ini, dalam usaha mereka mempelajari sindrom twin-twin transfusion(TTTS). Sindrom ini dinilai merbahaya kerana seorang bayi kembar berkemungkinan mengambil darah pasangan kembarnya.

dishare dari SINI


HURMM...bila agaknya nak dapat anak kembar ni...agaga...teringin jugak tu...
tapi tapi tapi...gen kembar ada sebelah hubby jek...
abang hubby memang kembar...tapi anak anak abang hubby sorang pun takde yang kembar...
mungkin cucu derang kut yang kembar...

6 comments

Friday, December 07, 2012 10:57:00 AM

Teringin lagi nmpak nye... ;)

Friday, December 07, 2012 11:09:00 AM

nk tambah yg ke-4 ke kak..

Friday, December 07, 2012 11:13:00 AM

ya allah besarnya kuasa allah

Friday, December 07, 2012 11:13:00 AM

indahnya ciptaan ALLAH...
tetiba teringin nak anak kembar...

Friday, December 07, 2012 11:41:00 AM

kadang2 itu kita tak terfikir kan.. bila dah ada info camni baru tau.. thanks sharing.. menakjubkan..

Friday, December 07, 2012 11:49:00 AM

insyaallah...tp kalau mkn hormon insyaalah boleh kot

Post a Comment