Tuesday, January 29, 2013

Awak Nampak Jambu Hari Ini


ok, ni citer hari jumaat lepas sebenarnya...
tak sempat nak bercerita hari jumaat ritu...
so aku cerita hari ni la ek...

alkisahnya beberapa hari sebelum majlis sambutan maulidur rasul ni, adalah dapat sepucuk surat dari pihak taska yang mengatakan ada sambutan dibuat...
dan yang penting budak2 kena pakai baju melayu bagi lelaki dan baju kurung bagi perempuan...
erkk, tercekik aku dibuatnya...sebab sebab, aku nengok baju melayu yang ada dirumah tu, semuanya sudah SENDAT dengan irfan...tak fit lagi...
aku dah riso...so bitau hubby suh beli sepasang baju melayu kat area jalan tar tu pada hari rabu lepas...
hubby pun adalah beli sepasang kat pusat pakaian hari2 tu...
dia beli saiz 26..ok, aku dah bajet besar dah ngan anak bujang tu...
lagi pun hubby dah siap wasap gambar baju tu...
ok kata aku, mulanya hubby kata amik saiz 24...
owhh aku kata biar saiz besar...jangan perlekehkan SAIZ badan anak sendiri...hahaha...

sekali kan, sampai rumah, try sahuk kat abam...alahaii...masih tak muat ok...
terutama bahagian perut dia yang agak COMEL tu...
erkk...tercekik lagi...
dan kebetulan hari khamis cuti sempena maulidur rasul...
ajaklah hubby p singgah kat jalan tar sana semata nak tukar baju ke saiz yang LEBIH BESAR...
kitaorang p kejap jek, parking belakang menara CIMB tu, dapat tukar terus gerak ke tesco plak...sebab nak beli barang dapur...tak kose weii berlama kat jalan tar ngan anak2...
rimas...kang aku jadi naik hantu...
takmo kes KEHILANGAN terjadi lagi...

so kat pusat pakaian tu, setelah dicuba, makanya baju melayu saiz 28 yang muat ngan irfan..
walaupun lengan baju dan seluar agak labuh, itu tak menjadi masalah...
yang penting muat dengan saiz badan dia sudah kan...
tapi tulah kan, baju melayu kalu bukan time nak raya ke apa ke, harganya agak BOLEH TAHAN..
tapi nak tak nak, kena beli jugaklah...
dah tu takkan anak orang lain seme berbaju melayu, berbaju kurung...tetiba anak aku sorang jek pakai seluar 'katak' dia...owhh, jatuh semangat dia kang...hehehe

so takmo citer banyak lagi...nilah baju melayu yang dibeli itu..
gigih pepagi raban mak bangun, jahit kaki seluar, kasi ngam2 ngan ketinggian dia...
kang dia rimas kang susah plak...

awak nampak jambu la bang...berbaju melayu kaler pink cair...

nampak cam besar kan baju ni...tapi ngam2 ngan perut dia yang comel tu...

dua beradik berjambu dipagi hari...hehehe

umur abam tahun ni baru nak masuk 4 tahun...20 mac depan genaplah umur dia 4 tahun...
tapi skang berat dia dah cecah 26 kilogram...
kadang risau jugak..takut obesiti...
lagi pulak nak cari baju ke seluar ke, kena lebih dari umur dia...
baju darjah satu pun lum tentu muat...
hurmm....

notadijariku: bila di catu makan, memalam lambat tido, sebab lapar...
bistu camner???
anak makan banyak risau...anak takmo makan LAGIIIIIIIIIIIII RISAUU...
alahaii...
gitulah fiil mak mak ni...huh...

13 comments

Tuesday, January 29, 2013 9:09:00 AM

muka legend hati kiut la abam mok..kikiki

Tuesday, January 29, 2013 9:13:00 AM

heheh... kita ada masalah yg sama - budak lebih berat...
akak tak catu dia makan... tapi kena makan waktu makan je... selain drpd waktu makan - meja dapur mmg clear... kudap2 tak bole... makan malam mmg sebelum jam 7.30... klu lewat pun jam 8... jam 10... dah mesti tido... kalau lapar waktu sblum tido akak bagi dia minum milo atau nestum je...

skrg ni mmg paksa kakak laila bersenam... sebenarnya berbasikal... kena exercise...
mesti buat sesuatu juga... sbb nnt kalau dia obes... kita pun susah sama... kalau dah skrg anak tu gemuk... tak mustahil akan datang dia lagi gemuk... risiko dia sangat tinggi... nanti dia salahkan kita yg bagi dia makan... :(

dan lagi jangan pegang kata org 'gemuk takpe asalkan sihat'... macam mana pun bila dah gemuk tak mustahil akan ada masalah kesihatan... tinggal lagi serius dgn tak je...

bab baju - baju kurung sekolah kakak dah kena tempah - takde saiz punya pasal... klu ada pun nak kena alter... dari alter baik beli kain buat terus... :(

Tuesday, January 29, 2013 9:27:00 AM

Kikiki...xpe jambu luaran, dalaman kekal lelaki sejati... :p

Tuesday, January 29, 2013 9:35:00 AM

Luaran je jambu, dalaman lelaki sejati..hahahha

Tuesday, January 29, 2013 9:45:00 AM

hihi pink ssuai ngn irfan sebab melepak sgt dia ni..

Tuesday, January 29, 2013 9:58:00 AM

ololo..sweet tu pakai pink..

Tuesday, January 29, 2013 10:16:00 AM

abam mok nmpk sgt jambu...comel sgt3..;)

hahaha..tah pape tah ayat jgn perlekehkan size anak sendri...wakakakaka

Tuesday, January 29, 2013 10:43:00 AM

va..va..va..comel la kamu abam..

Tuesday, January 29, 2013 11:06:00 AM

26kg kak.. huhuhu.. kimi 16kg pun apak dia dah risau, tak bagi makan macam2 takut obes.. tp sebbaik abam ni comel tau..

sekolah kimi buat sambutan minggu ni, tapi lupe, esok ke lusa hari nye ahahhh..

Tuesday, January 29, 2013 12:06:00 PM

kalau 4 thn 26 kg mcm dah masuk obes tu..baik gi check... tp bertuah dia suka mkn...anak ila mkn byk pun xgemuk2... makin cekeding ada la..hihi

Tuesday, January 29, 2013 12:34:00 PM

memang nmpk jmabu pun abam mok nie...cutelah

Tuesday, January 29, 2013 10:21:00 PM

Riso dpt penyakit lain jek plak...
Kene ajak p main2 kt taman tiap ptg ni, hehe

Wednesday, January 30, 2013 9:36:00 AM

masa sofia warded dulukan ramai gak budak kecik2 terlebih berat n paling risau kalau penyakit lain datang bertandang....tapi takper petang2 bawak dia g jenjalan tmn ker..sambil excersize sambil main2..

Post a Comment