Wednesday, January 2, 2013

Cinta Pantai Merdeka


cerita pasal p pantai merdeka masa balik penang itu hari...
hari isnin sehari sebelum pulang ke pangkal jalan...
cuaca agak cerah di BM...so hubby utarakan mau bawa anak² makan hangin di Pantai Merdeka...
aku on jek, memandangkan lum pernah sampai ke sana...
selama ni dok nyanyi ja lagu TROPIKA-CINTA PANTAI MERDEKA tu...
p sana ikut jalan kampung...tak lama sampai...
yelah, kampung hubby kat BM kan..bukan kat penang...

kebetulan kat Pantai Merdeka tu ada pesta tau...
ramai jugak orang kat sana...
baru sampai, kena pegang abam mok tu...kang lari tak tentu hala kan...
tu ok lagi, takut dia terjun ke dalam laut ja...

sampai jek terus ke playground yang ada...
layan budak² ni main dulu...

adik main buai dulu...
buai laju laju ye nak...


cam biasa, gambar enteprame harus ada...

kan aku dah kata, anak abi kan...
naper wat muka cam gitu dik...

kat pantai ni jarang ada orang mandi..sebab air dia camner ek nak kata...
cam kotor pun ada..dan tohor jugak...
ada jugak yang mandi...yang jakun nengok air laut...hahaha...kena saman aku ni kang...
depa berdua ni beria nak turun main air...aku malas nak layan...so biarkan mereka berdua main pasir...
aku snap dari atas ja...
lenkali la nak kita p main pasir air laut ye...

hari dah petang...layan jalan jalan kat gerai yang ada...
dan singgah minum ABC biasa, seperti di bawah ni...
sedapnyaaaaaaaaaa..ni baru yang biasa...yang SPECIAL lagi luarbiasa...
tinggi betul...

anak dara rekues mau makan laksa...

yang paling penting perut mek ni harus diisi...
nasi ayam satu...

dah siap makan, perut memasing dah terisi...so jom pulang jom...
kami ni kalu balik kampung, asyik merayap jek kejenya...
kalu tak ke pulau, ke kawasan disekitarnya...
tapi kena nengok cuaca jugaklah...

masuk kereta semua anak²...

dalam perjalanan pulang tu, ingat nak suh hubby berhenti tepi jalan, sebab nak snap gambar pokok padi yang sedang menghijau...
tapi tulah, hubby ni tak paham hasrat bini dia ni....huh...kecik ati tau...

22 comments

Wednesday, January 02, 2013 10:43:00 AM

Laaaa.....pantai merdeka nih kat area BM ker, mati2 dulu igt kt kedah....hehe =)

nk abc 1...

Wednesday, January 02, 2013 10:45:00 AM

Ouh, suami org kedah eh! Baru tau!

Wednesday, January 02, 2013 10:47:00 AM

@AYuNG
eh pantai merdeka dekat kedah la...kat sungai petani sana...

Wednesday, January 02, 2013 10:47:00 AM

@faraherda.razalan
eh suami orang penang la...
bukit mertajam...tu p jejalan ke sungai petani tu...

Wednesday, January 02, 2013 10:53:00 AM

nak ABCCC!!!!!.....

Wednesday, January 02, 2013 10:55:00 AM

nsib tkdak kngn kt pantai merdeka ni..hehe

Wednesday, January 02, 2013 11:10:00 AM

Pantai merdeka ni kt kedah ke? Saya taktau plk haha! Igt x wujud pun...kekekekkekeek...
Eh taman rashidah utama ada kat seremban =)
Taman astakona katne? Hihihi

Wednesday, January 02, 2013 11:26:00 AM

Hubs org penang..tp xpnh bwk kita g pntai merdeka nih..nk kck hati jgk la!!

Wednesday, January 02, 2013 11:29:00 AM

dya x pena smpi utara lgik..nth bile nth..

Wednesday, January 02, 2013 11:33:00 AM

kecik2 dulu slalu pegi sini sbb makcik dok kota kuala muda..

Wednesday, January 02, 2013 11:35:00 AM

hehe.. ada yg konfius plak, en hubby org BM, penang.. pantai merdeka kt sg petani, kedah...

saya pernah pegi skali jer.. tu pun dgn X dulu..haha... skrg bila hubby ajak pegi saya tak mau sb malas nak masuk ke dalam, jauh...huhu

Wednesday, January 02, 2013 11:41:00 AM

aiyaa...saya yg sll blk sp ni..nk g pantai merdeka malas...hikss..tp penah la pergi dulu, masa dorang tak upgrade lagi ...zaman bila ntah..haha..

air sini mmg kotor sket..then ada apa tu..obor2 x salah...

Wednesday, January 02, 2013 11:42:00 AM

x pernah jejak kaki lagi kat pantai merdeka nie...huhuhu...

Wednesday, January 02, 2013 11:58:00 AM

aku yg org kedah aka sp ni pun sekali je penah pegi kak ... dr dulu smapai sekarang mmg kotor....

Wednesday, January 02, 2013 11:58:00 AM

ptt singgah tg dawai pi beli produk laut ... murah2

Wednesday, January 02, 2013 12:40:00 PM

bestnya leh g pantai... balik kg ari tu tak leh g pantai sebab hujan non stop...

Wednesday, January 02, 2013 2:32:00 PM

tak pernah lg smpai kat sini..ingatkan sekadar tajuk lagu je..haha

Wednesday, January 02, 2013 2:48:00 PM

lama betoi tak P sana meh...last G tahun 2004 elok pekena laksa tanjung dawai..alamk terangkat tu

Wednesday, January 02, 2013 3:30:00 PM

percaya dak, saya x pernah g pantai mrdeka walaupun kira dekat la dengan tempat tu..kg di sungai yan je

Wednesday, January 02, 2013 4:28:00 PM

akak pun dah lama sgt tak pegi pantai merdeka, last pegi zaman kecik2 dulu kot...hehehe

Wednesday, January 02, 2013 7:01:00 PM

Bestnya ABC....... Teringat zaman jual ABC masa kat cuti sekolah dulu.

Thursday, January 03, 2013 10:15:00 AM

akak, bw la sy g penang..sob..sob

Post a Comment