Thursday, January 31, 2013

DATING | Cendol Wahab


ok ok, ni citer last pasal dating hari selasa lepas...hehehe...
lepas p beli inner panjang tu kan..
tetiba hubby ajak p minum cendol kat area wangsa maju kut kalu aku tak salah..
ni semua pengaruh tv la ni...sebab sebelah pagi tu kan, sebelum gerak ke KWC tu, adalah citer pasal cendol kat MHI tu...cendol glamer kat seksyen 16 shah alam tu...CENDOL PAK AKOB namanya...

tapi pengacara MHI tu ada sebut gak, antara cendol popular yang ada, terdapat di wangsa maju sana...
CENDOL WAHAB nama dia....
dah hubby ajak, aku polo sajalah...
lagipun cuaca tengah panas terik, kan elok pekena cendol barang semangkuk dua kan...

aku ni boleh dikatakan bukanlah dalam golongan penggemar cendol sangat...
yang sedang sedang saje kut...
kalu ada makan, tapi bukan addicted la...

ekseli cendol wahab ni asalnya dulu gerai tepi jalan jek..
dari gerai dah jadi restoran dah...
masa kitaorang sampai tu, ramai orang dok tengah menjamu selera...selain cendol, makanan lain masakan panas ke apa ke, leh jugak didapati kat sini...

so aku order semangkuk CENDOL BIASA...aku tak suka cendol yang ada banyak campuran lain seperti jagung ke, kacang merah ke...aku suka cendol kosong jek..
pastu dah lapar sangat kan, penat suping katanya...orderlah nasi goreng belacan ala-thai...
rasa??? tah takde perasaan...jangan ditanya aku camner rasa bila aku tengah lapar...hahaha...

ni dia kedainya...
bersebelahan Maybank Islamic...
tu ada muka pak wahab tu....

semangkuk cendol buat aku...
tak taulah gimana rasanya...kalu korang nak tau jugak, rasa cam CENDOL la kut...
hahaha...jawapan klise gitu...

kalu korang yang suka makan cendol...leh ar try p pekena semangkuk...
so nilaikan sendiri, sedap ke tak ke...atau super duper sedap...
tepuk dada, tanya selera memasing...kan???

dah makan, mari kita pulang...amik anak² di taska/tadika...
maka tamatlah dating kami suami isteri untuk satu hari itu...

penat??? memang la penat...tapi apa pun puashati...
kalu bawa anak² rasanya terhad kut nak p sana sini situ siti...
mana taknya, anak meroyan kan, ibu naik berang...
so mari elakkan...hehehe...

notadijariku: selamat hari wilayah...jom oliday...yey...

13 comments

Thursday, January 31, 2013 11:14:00 AM

bestnyer la holiday ni

Thursday, January 31, 2013 11:16:00 AM

Saya penah pegi gak ni
Tapi tk kena dgn tekak la huhu
Glemer tmpt ni, kat tmn sri rampai kalu xsilap
Ke mmg silap, haha!
Dekat dgn jusco wangsa maju

Bila bertolak p oliday?
Alang2 lajak la kejap p pangkor
Dpt gak abam naik feri kecik =)

Thursday, January 31, 2013 11:17:00 AM

tau la esok cuti.. mencik btl..

Thursday, January 31, 2013 11:19:00 AM

bg aku xde yg specialnye cendol ni ada tempat lain yg sedap dr ni tp sebab dh femes msk jjcm kan rami la org serbu

Thursday, January 31, 2013 11:22:00 AM

amboi..byk tempat dijelajah dlm ms satu hari kan..

Thursday, January 31, 2013 11:22:00 AM

lama x makan cendul

Thursday, January 31, 2013 11:40:00 AM

penah makan.. biasa2 je pun rasa dia.. tp kalo dah ter lalu tu buleh la singgah nak makan..saja2 nak makan.. takpe kut.. gi kat old town je lah. hikhik

Thursday, January 31, 2013 11:47:00 AM

kalau wiken je memang wajib beli cendul nih..

Thursday, January 31, 2013 11:58:00 AM

Esok kami xcuti..huhu

Thursday, January 31, 2013 1:00:00 PM

hepi cuti2 sakan ye kak cikmot....

Thursday, January 31, 2013 1:29:00 PM

takde perasaan mu makan kak? weiii setappp laaaaaa... ari tu amik cendol doyan wooooh terbaikkkk!!! tapi tu tahun lepas, eh ke 2 tahun lepas.. dah lama tak gi sana..

Thursday, January 31, 2013 1:40:00 PM

Dulu gerai dia tepi loji jer. Tak try rojak dia? Sedap juga. Dulu ah, sekarang ni tak tau masih sedap atau tak.

Thursday, January 31, 2013 5:02:00 PM

saya suka cendol...

Post a Comment