Wednesday, January 16, 2013

Hilang...Lost


hurmm...camner nak citer ek...
camni, itu hari aku ada anto 'sesuatu' kat seorang kawan ni...
mulanya aku anto pakai pos ekspress...
tapi direjek, sebab pos ekspress ni hanya untuk hantar dokumen sahaja...
kataNYA...
so di KEMBALIKAN semula kepada si PENGHANTAR...
adeh, geram tul aku ngan pos ni tau...
so, nak tak nak, aku pun anto semula barang tersebut dengan menggunakan setem...
letak dalam sampul surat yang aku balut kemas...
dan aku tempek setem yang bernilai RM1.60..dua keping setem RM0.80...

so pada isnin yang telah lepas, aku telah pos 2 surat yang mengandungi isi yang sama kepada 2 orang yang berlainan...
1 di temerloh, dan 1 lagi di puchong sana...
persoalannya, yang di temerloh telah menerima barang tersebut pada hari rabu (rasanya)...sebab dia di temerloh kan..
tapi tapi tapi...yang menjadi persoalan di sini, si penerima di puchong masih BELUM MENERIMA surat kiriman aku itu...walhal kalu nak ikut secara logik, puchong dan temerloh, puchong lagi dekat dengan putrajaya kan...

tapi KENAPA dan MENGAPA perkara ini terjadi???
kenapa si penerima masih belum menerima???
adakah berlakunya sikap kurang amanah???
atau telah berlakunya kesalahan alamat??? yang ni aku rasa tidak sama sekali...sebab aku dah tanya berkali kepada si penerima, malah aku dah copy dan paste alamat yang diberikan untuk mendapatkan kepastian...
jelasnya, aku tidak salah alamat...

jadinya??? dimana silapnya, hingga perkara ini terjadi...
sampai skang, aku jadi bingung bila KEHILANGAN, lost ini berlaku...
nak salahkan siapa kalau kita menggunakan khidmat pengeposan dengan menggunakan setem ni???

kalau guna POS LAJU, POS EKSPRESS atau segala macam khidmat kurier, sudah pasti kita boleh mengesan kedudukan barangan tersebut dengan mudah kan...
tapi kalau dengan setem???

aku rasa hampa dan sedih jugaklah bila perkara ini terjadi...
tapi tak tahu dimana, dan pada siapa harus aku ajukan tentang perkara ini...

notadijariku: aku jadi hilang kepercayaan...arghhh..

12 comments

Wednesday, January 16, 2013 2:07:00 PM

pasni guna pos ekpress je kak

Wednesday, January 16, 2013 2:22:00 PM

hukhukhuk..saya lagi sedih kak.. =/
jgn hilang kepercayaan kat saya plak ye, huhu!

p/s:
sabtu ni saya pi presint 9, ada hal pasal skolah zakwan ^_^

Wednesday, January 16, 2013 3:05:00 PM

erm sekarang dah jarang guna pos pakai setem ni.. sebab byk kes dah hilang barang. kalo kurier senang sket nak track..

Wednesday, January 16, 2013 3:14:00 PM

na kat [resint 9..jom la kiter gebang2 meh..kikiki...kakak sedeynyer x sampai..

Wednesday, January 16, 2013 4:01:00 PM

mmg tak brapa suka dgn pos m'sia yg ada skrg... tp terpaksa gak guna klu perlu...

Wednesday, January 16, 2013 4:07:00 PM

tapi saya org temerloh tidakterima pun....ehehehhehee

Wednesday, January 16, 2013 4:29:00 PM

hurmm susah jugak yee
akak selama nie selalu juga buat pos guna stem .. tapi so far ok ..
selalu make sure stem lebih dari berat sampul surat tuu ..

x tahu nak cakap apa .. sbb akak x pernah alaminya layi
lepas nie kena pakai pos laju @ sebagainya lah dik huhu

Wednesday, January 16, 2013 5:14:00 PM

kena pia ntar sendrik la pas ni

Wednesday, January 16, 2013 5:40:00 PM

pos ekpress mmg kena pulangkn pun...dokumen je yg boleh.....klu setem ni xtahula camana nk cek....pasni klu nk hntar cikmot letak sekali alamat kt belakang ..

Wednesday, January 16, 2013 7:03:00 PM

Mung byk sgt baca novel smpai bait2 ayat pon ai rsa dh mcm bca novel...wakaka

Wednesday, January 16, 2013 7:51:00 PM

Macam macam kan. Hari ru saya pos barang ke johor. Punya la lama. Ingt hilang dah. Sib baik sampai jugak akhirnya

Wednesday, January 16, 2013 10:13:00 PM

xda rezki..huhu

Post a Comment