Tuesday, January 22, 2013

Lelaki Muda, Wanita Berusia


ok, salam semua...
tetiba pagi ni nak ketengahkan balik topik pagi di AM krew tu...
pasal lelaki muda dan wanita berusia...
ni gara² pasal Zain Saidin tulah...wat pengakuan nak nikahi Rozita Che Wan bulan Disember tahun ni...
biarlah kan, kita doakan yang terbaik buat mereka...
kalau dah itu yang tertulis, itulah jodoh mereka...kan???

hurmm...ok, apa aku nak tulis ek...
jadi blur plak nak buat ulasan sendiri...hehehe...
sebab tadi macam² komen dan feedback yang aku dengar daripada pendengar...
pastu tertarik dengan satu caller yang mengatakan mak dan bapak tiri dia beza 20 tahun...
kalu dia jalan beriringan, nampak cam boifren dia jek...KATANYA...

aku rasa topik ni perkara dah terbiasa yang terjadi kat dalam masyarakat kita ni...
lagipun perkara cam gini terjadi sejak zaman Baginda Rasulullah lagi kan...
so not a big problem...
teringat kisah wok orang dari terengganu rasanya...yang berumur hampir 100 tahun kut...
berkahwin dengan lelaki yang JAUH lebih muda dari dia...
lelaki tu rasanya lebih kurang awal 40an rasa...
betulkan aku kalau aku salah...

tapi skang, mungkin ada sesetengah pihak yang merasa janggal bila berlakunya perkara cam gini...
cam tadi ada gak seorang pemanggil kata dia tak suka dengan lelaki muda...
sebab dia kata lagi, dalam keluarga lelaki adalah ketua...
kalau lelaki itu muda, rasa cam pelik nak jadi KETUA kan...
itu katanya...

bagi aku pulak itu bukan soalnya...yang penting keMATANGAN dan soal TANGGUNGJAWAB yang akan dipikul nanti kan...
soal jadi ketua dalam keluarga ni bukan perkara main²...
bukan nak seronok jek...bukan nak senang semata...
banyak aspek yang perlu dititikberatkan...

tak kisahla lelaki itu muda ke, berusia ke...
yang penting bukan suami orang...hehehe...

notadijariku: erkk, aku dan suami berbeza setahun jugak per...ihikss...

13 comments

Tuesday, January 22, 2013 8:49:00 AM

dl sy bercinta dgn lelaki lbh muda.. siap msuk majalah Dara.com lagik.. miahaha..

Tuesday, January 22, 2013 8:50:00 AM

jodoh n pertemuan kan

Tuesday, January 22, 2013 8:51:00 AM

biarlah laki tua kak. kita boleh selalu perasan muda kan :p

Tuesday, January 22, 2013 8:54:00 AM

janji iklas mencintai...tak perlu contohi mana2 der..contohi la Siti Khadijah...isteri RAsullullah saw...

Tuesday, January 22, 2013 9:06:00 AM

dik tina ... sape tu ... hahahah

betui kak janji bukan laki org ... tambah2 laki aku ....

che ta yg montok ...heeeeeeeeee

Tuesday, January 22, 2013 9:18:00 AM

Yerlah tu dah jodoh mereka. doakan baik-baik. semua orang ada kesilapan dan keburukan. tapi sebagai pasangan masing-masing memperbetulkan masing-masing iaitu terjadilah melengkapi satu sama lain...

biarlah usia jauh macmana pon asalkan mereka bahagia melayari bahtera mereka dan yang penting perhubungan itu HALAL

Tuesday, January 22, 2013 9:18:00 AM

saya pun dengar..tp malas nak ulas kat blog.tau tak,masa dengar topik ni kan saya teringat kat awak.saya rasa awak mesti akan ulas pasal ni sbb kita kan selalu dengar hotfm pepagi

yap..betul,biarlah muda pun.yg penting dia tak ambik laki org
w.pun ada yg kata,ini mgkin cara utk utup gossip ttg Cikta sekarang ni

#saya dan suami beza 4 tahun je

Tuesday, January 22, 2013 9:51:00 AM

dah jodoh diorang kann...

Tuesday, January 22, 2013 10:07:00 AM

dlu msa2 remaja..dya nk kawin dgn laki2tua..sbb dia punye syang lain dr owang mude nih..klu slah..mohon ampun..

Tuesday, January 22, 2013 10:23:00 AM

Jodoh & pertemuan di tangan tuhan, siapa ler kita untuk menidakkannya. Sekadar pendapat peribadi, perempuan lebih tua dari lelaki iaitu berbeza umur 2, 3 tahun perkara biasa tetapi kalau berbeza lebih dari 10 tahun hingga berpuluh tahun tu bagi wanita cuba ler elakkannya. Sekarang mungkin ada rasa cinta, tambah-tambah lagi sekiranya pompuan itu cantik jelita lg bergaya. Tapi semakin meningkat umur, kedutan semakin bertambah, nampak gaya seperti ibu dan anak adakah rasa cinta masih menebal di hati lelaki?

Tuesday, January 22, 2013 10:48:00 AM

lain org lain pendapat kan...kite okayh aje..sbb jodoh kan...tp nasib baik abg aaron tua dr kite..erkkk, tetibe..ahahahhahaha

Tuesday, January 22, 2013 8:26:00 PM

Ramai je yg kawen ngn laki mudakan..biasa je skg..huhu

Thursday, January 24, 2013 3:24:00 PM

hehe..husband kiter muda dr kita ..keh keh..sekarang dia 29...:P

Post a Comment