Friday, January 4, 2013

Menjelajah Ke Terowong Masa


sebelum ni...yakni kunjungan pada tahun 2011 aku pernah kesini...tapi tujuannya berbeza...
tapi kunjungan kali ni, bukan dengan tujuan sebegitu lagi...
cuma untuk melawat Galeri Time Tunnel, yang terdapat di kawasan situ jugak...

ye, sebelum ni tak pernah aku perasankan akan wujudnya Galeri ini...
mungkin tak pernah amik tahu...atau mungkin tak berminat untuk menjengah...
hurmm...pelik pulak kan...
so masa p itu hari, amik masa sekejap untuk menyinggah...
ingat nak bawa kakak petik strawberi di ladang belakang, tapi masih lagi hampa...
2 orang jek dibenarkan masuk...dan 1kg RM50 rasanya...
ke aku salah...lupa sudah...
tapi strawberi banyak² nak wat apa kan...tekak aku tekak kampung...
hehehe...

sesudah buat bayaran atas tiket yang dikenakan, penjelajahan bermula...
ayuh kita ke terowong masa...

bergambar di pintu masuk...

kat dalam galeri tu, banyak barang² yang membuatkan kita mengenang kenangan lama...
terutama zaman kanak kanak dahulu...di tahun 80 an...
tin tin milo...ada yang pernah aku nengok...

ni mainan kanak-kanak...

barangan lama...

tin tin susu zaman 80-90 an dahulu...
kenangan mengusik jiwa betul...terutama bila nengok tin susu DUMEX tu...hehehe...

calculator...pusing balik pusing balik, jawapan tetap sama...

duit duit lama...

botol minuman lama, yang sekarang aku rasa susah nak jumpa kecuali mereka yang ada menyimpannya... 


pastu jelajah punya jelajah...ternampak walker cam ni...
seingat aku dulu, aku pernah nampak stroller yang rupa cam gini...
walker nilah kali pertama...yelah aku orang susah...mana mampu nak naik walker dulu..
mak pak tak mampu ...sib baik aku jadi orang jugak...
eh ada kena mengena ke jadi orang ngan tak naik walker...hehehe...

asyik gambar mek ni jek...

dah penat jelajah masa kat dalam tu...moh la kita balik..

sib baik masa kita orang sampai tu, tak de ramai orang kat bawah tu...
kalu ramai sure sesak...
mungkin orang tak berminat nak jelajah kat terowong masa tu kut...
atau mungkin mereka sibuk bersuping...hehehe...

9 comments

Friday, January 04, 2013 11:22:00 AM

Ish, bukan elok pun anak nek walker. Huuu! Best gak muzium mcm ni....klu nak g CH, bolehlah sgh sini....

Friday, January 04, 2013 11:23:00 AM

barang2 lama unik....ada yg masih boleh digunakan sampai skang kan..=)

Friday, January 04, 2013 11:38:00 AM

apsal sy tak terfikir nk msuk sana?

Friday, January 04, 2013 11:43:00 AM

aku pun tak penah pgi ..... tak tau pun wujud

Friday, January 04, 2013 11:50:00 AM

owhhh kalau dtg CH lalu je sini..tp x penah nk masuk..hehe

Friday, January 04, 2013 12:13:00 PM

dh mcm cte doremon plak "Terowong Mase" tu.

Friday, January 04, 2013 12:28:00 PM

x pernah tahu pun ada tempat mcm nie...unik...

Friday, January 04, 2013 2:06:00 PM

Saya xmasuk ritu..huhu

Friday, January 04, 2013 4:36:00 PM

macaqm best je...
mengimbau kenangan ni

Post a Comment