Wednesday, January 9, 2013

Mungkin Tiada Terbang-Terbang Kut Pada Tahun Ini


hurmm...lemau giler aku pagi ni...
pepagi dah sibuk dok surf sana sini untuk holiday tahun ni...
kebetulan pulak bos ada meeting dari pagi tadi pai skang tak sudah² lagi..
so amik kesempatan yang ada kejap ni ha...

eh ramai ke yang patah hati sebab tak dapat free seat yang dioffer oleh AA tu...
aku??? tak mencoba pun...hanya mampu memerhati jek...
sebab travel period tu kejap sangat...tak sempat nak merangka cuti pun...
dengar kata ramai yang makan hati...sebab dah abis pun...hurmm...tah la weii...

ari tu aku ada cek ngan opismate berkenaan dengan CRT (cuti rehat tahunan) aku untuk tahun ni punya...
ekseli CRT aku hanya 25 hari sahaja...
tapi tahun 2013 ni merupakan tahun ke 10 perkhidmatan aku dalam kerajaan, so aku layak menerima lebihan cuti sebanyak 5 hari lagi...
so total 30 hari la kan...
tapi cuti tahun lepas ada berbaki 8 hari...
4 hari ke GCR..4 hari lagi untuk carry forward untuk tahun 2013 ni...
makanya CRT aku untuk tahun ini adalah 34 hari...

yey, mari kita merangka cuti...
dan semalam dah selamat membeli voucher 2D1N untuk ke Gold Coast Morib...
ni kes aku terlepas promo yang lepas...ramai kut blogger yang dah beli kan...
promo lepas hanya RM150 sahaja kan...
tapi takpelah, jadilah dapat jugak ke sana...plan utama nak bawa anak² semua main taman tema tu...
sure mereka happy nanti...anak gembira, ibu bapa bahagia...

so ini voucher dah selamat aku beli semalam...
tunggu 22 Jan nanti baru leh redemp...tarikh pun lum booking lagi nak p bila...
sebab travel period dia dari 1 Mar 2013 hingga 30 Nov 2013...
kena nengok kesesuaian masa time school holiday terutamanya...
lagi pun time weekdays kan...


yang ni satu kan...
tapi tadi jugak dah booking satu hotel untuk hari wilayah depan...
hehehe, ni kira agenda cuti² Malaysia family HNI jugak ni...
kemana tu??? tunggulah ek...
dah p nanti, baru leh cerita dengan lebih lanjut...
tapi bukan CH..
CH tu satu kemestian, bebila pun leh p...kata satu jalan jek balik ke penang kan....hehehe...

so korang camner??? dah plan ke holiday bersama family tersayang???

notadijariku: yey, bulan feb depan giliran aku menerima duit kutu...yihaaaaa....

13 comments

Wednesday, January 09, 2013 11:08:00 AM

nk plan untuk honeymoon ni.. hahahaha

Wednesday, January 09, 2013 11:21:00 AM

Wah! Bercoti lagi!~ Sy pun nak try gaklah groupon tu. Berbaloi ke?

P/S - Patti tu daging burger. Mcm burger ramly le kirenya...heee~

Wednesday, January 09, 2013 11:30:00 AM

bestnya

Wednesday, January 09, 2013 11:33:00 AM

Elelelele..rancak dah plan cuti2..
Cuti byk syok la...
Saya ni ha..xde cuti, ksian...hhee
Selamat bercuti ke golkos! =)

Wednesday, January 09, 2013 11:42:00 AM

Belum decide nak g mana tahun ni..mng ada planning dalam list nak g gold coast ni..tp xtahula bila nak booking..kot nanti2 dapat lg murah..skng blm plan lagi..duit byk hbs kat anak2 tahun lps..

Wednesday, January 09, 2013 11:51:00 AM

cikmot..syoknya..kak intan pon x beli tiket AA..hanya memerhati..sat sangat tarikh dia bg ...nantila kak intan nak pi jenjalan dengan encik somi...huhhuh..banyaknya cuti cikmot...bak sikit cuti leh? haha

Wednesday, January 09, 2013 11:56:00 AM

slmt bercuti ke morib :)

Wednesday, January 09, 2013 12:03:00 PM

Tgh merancang juga ni.

Wednesday, January 09, 2013 12:05:00 PM

rasa cam nk beli gak voucher tu..ngah berkira2 gak ni..huhu

Wednesday, January 09, 2013 1:31:00 PM

duit kutu meh pasing sini sikit...
kikkkikiki...

Wednesday, January 09, 2013 8:35:00 PM

nk ikut..hehe =)

Thursday, January 10, 2013 8:35:00 AM

bulan 4 nurul ke CH=)bawak mama nurul jenjalan

Thursday, January 10, 2013 10:08:00 AM

wow banyak cuti..saya cuma 21 hari je setahun.kena rancang betul2.

dah pegi goldcoastmorib tu..mmg best
lagipun dekat je ngan rumah

Post a Comment