Friday, February 8, 2013

CCM 3D2N ! Membeli Hasil Laut


tak abis abis citer sal pangkor itu hari..
hahaha, eh ada aku kesah...

ok, kalu p pangkor, p lumut, tak sah kalu kita tak beli hasil laut yang banyakkkkkk dijual di kedai² kat sekitar pekan lumut tu kan....
masa hala balik hotel dari pangkor tu kan, sempat menyinggah kat kedai HASIL LAUT TARMIZI DAN ZALINA...kedai ni terletak depan hotel blue wave tu...
ni antara kedai persinggah pelancong tempatan dan pelancong asing...
bas² persiaran yang membawa penumpang banyak berhenti di sini...
kira femes jugak kut...
entahlah aku agak je...ate ni pestime kut aku sampai ke sini...
kalu tak kawin ngan orang utara, lambat la aku nak merasa p jejalan ke belah utara ni kan...

masa kat sini hubby jek yang turun sorang...
lelain malas nak turun..lagipun cuaca agak panas kan...

kat dalam kedai tu macam² hasil laut yang dijual...
ada 5 barang campur² harganya RM10 
pilih jelah mana yang nak makan...

kalu hok macam ni, aku suka yang jenis cam sate ada lidi tu...
ritu beli 15 peket jugak...hargnya RM10..murah kan...

tu hubby dah keluar membawa hasil supingan...
mekasih bang...dapat makan on da way nak balik hotel...ihikss...

apa jek yang hubby beli itu hari...ada ikan bilis...keropok udang...sate lidi tu...
eh tu jelah...nampak cam banyak benar kan...

maaf ye, tak sempat nak beli tuk kengkawan...sebab bukan aku yang turun beli...hubby kan...
kalu aku yang turun, sure banyakkkkkkkk menda aku amik tuk diagihkan pada kengkawan...
gitulah, kalu p memana sure ingat kat kengkawan...
kan???

takpelah, lenkali kita p lagi ek...
bila tu??? tak tau lah...beberapa tahun akan datang kut...
sebab pantai pantai ni bukan 'makanan' aku...
tanah tinggi jugak yang jadi pojaan...
CH tunggu aku...hujung tahun kut ke CH lagi...ekekeke...
tak pernah jemu...nak minta tukar ke sana la..
eh ada DCA tak kat sana...huhuhu....

9 comments

Friday, February 08, 2013 2:40:00 PM

akak....bln 3 ni sy ke CH lagik.. muahahaha...

Friday, February 08, 2013 2:51:00 PM

akak suka pantai.. akak suka tanah tinggi.. dua2 suka... akak suka kawasan kampung.. akak suka gak bandar.. alahai kiranya semua suka..
kalau ke pangkor memang wajib beli..

Friday, February 08, 2013 2:51:00 PM

hehehe..saya pun suka CH..tapi dah lam sangat tak gi nya..rindu!!

Friday, February 08, 2013 3:04:00 PM

CH pojaan kan ...hihi pe tah la yg best sampai aku asek nk ke sana je

Friday, February 08, 2013 3:31:00 PM

syoknya

Friday, February 08, 2013 3:38:00 PM

cikmot,kita sama asal berjln mesti teringat kt kwn tihehe
sbb tu rasa bersalah jew kalau tak belikan apa2..tp small gift jelah mampu bg :")

betul tu CH tak pernah jemu nak kunjung..ohh my rindunya kt camaron!

Friday, February 08, 2013 4:33:00 PM

Yg cucuk2 lidi tu jelly fish atau b.melayunyer obor2 kan...ya sejak tahu tu obor2 mmg xmkn langsung....

Friday, February 08, 2013 8:41:00 PM

Pantai ni panas sket coce :-)..

Bestnye sokmo2 naik CH..eina jugak tak merasa lagi ..haih..

Saturday, February 09, 2013 1:02:00 PM

kat kuala kemaman ni pon byk jual hasil2 laut ni..

teringin gak nk ke CH..last lya pegi msa form 1 dulu kot.. bapok lama kan

Post a Comment