Tuesday, February 5, 2013

CCM 3D2N ! Pengangkutan Di Pulau Pangkor


ok, sambung citer lagi...kat entry sebelumnya ni, aku ada citer pasal kereta sewa kan...
owhh ya, masa sudah beli tiket tu kan, ada seorang wanita bertanyakan pasal pengangkutan kami masa di pulau pangkor tu...
dia tanya sama ada kami nak menyewa teksi atau menyewa kereta yang dipandu sendiri untuk mengelilingi pulau tersebut..

kadar sewa sebuah kereta sehari adalah RM70 (minyak isi sendiri) 
kami isi RM10 sudah...hahaha...

atau...

sewa sebuah teksi RM80 untuk DUA JAM...kalu sewa teksi ni, dia akan bawa kita ke tempat yang menarik di pulau pangkor tu...tapi estimate time 2 hours only la..kena ikut jadual diorang...dan kena follow jelah kemana teksi itu pergi...

bincang punya bincang, dan dan tu jugak kami memilih untuk menyewa sebuah kereta dipandu sendiri oleh hubby...
sebabnya senang nak kemana2 kan...tak perlu nak kena ikut jadual diorang...
kalu kami berdua suami isteri, dah tentu kami memilih untuk menyewa sebuah motorsikal sahaja....hewhewhew...lagi senang merempit kut...ihikss....
dan lagi menjimatkan...kan kan...

masa kat kaunter di jeti lumut tu, setelah pembayaran dibuat, kita akan diberikan sebuah peta kecik...
sampai kat jeti pangkor, orang kat sana akan call kita, dan kena tunjuk peta kecik tadi sebagai bukti pengenalan...setiap peta tu, berbeza orangnya tau...sebab ramai sangat kat jeti pangkor tu, yang menyediakan perkhidmatan kereta sewa, motorsikal dan sebagainya...
penuh kut dengan motorsikal dan kereta kat jeti pangkor tu...

kalu korang nak ke pulau pangkor, bolehlah hubungi no yang tertera di bawah ni...
eh itu pun kalu korang bercadang untuk menywa kereta yang dipandu sendiri...
kalu nak sewa teksi sila abaikan...
kalu nak sewa teksi, sampai kat jeti pangkor tu kan...banyak sangat teksi sedang menunggu...
ada untuk sebuah teksi satu famili...dan ada juga yang berkapasiti 10 orang..
cam trip jugak la kut...

kalu nak sewa kereta di pulau pangkor...
sila hubungi dengan ERIC TEOH...

ok nanti kita sambung citer pasal TELUK NIPAH pulak...cantik pantai dia...
kalu aku ni backpackers, sah sah aku dah ikut aktiviti snorkling semua...
tapi nasiblah datang bercuti bawa anak anak anak...hewwww....
nengok sajalah kan...hurmm...

10 comments

Tuesday, February 05, 2013 8:49:00 AM

better sewa keta kan

Tuesday, February 05, 2013 9:15:00 AM

hi kak, ke pangkor rupanya... =)

Tuesday, February 05, 2013 9:41:00 AM

kete dia ok x kak??

Tuesday, February 05, 2013 9:47:00 AM

akak jom G lagi..kikiki

Tuesday, February 05, 2013 10:03:00 AM

klu rin pun sure pilih keta..

Tuesday, February 05, 2013 10:09:00 AM

lagi jimat naik keta kot .. leh benti je mana2 ....

Tuesday, February 05, 2013 10:39:00 AM

sewa kereta lagi senang..

Tuesday, February 05, 2013 12:11:00 PM

betul kak baik ko pilih keta sewa.mcm susahjer nak naek teksi.hubby leh jadi drebar lagi senang nak kemana2

Tuesday, February 05, 2013 8:52:00 PM

dulu ya g sewa moto je....almaklumla baru ber2 lg.....

Tuesday, December 16, 2014 5:04:00 PM

sewa moto je, senang lompat mana mana. kami naik 3 orang tak payah helmet pun jalan...

Post a Comment