Thursday, February 28, 2013

Masakan Kampung


SAMBAL TEMPOYAK IKAN BILIS & PETAI

hari bila tah, ada member tetiba tunjuk gambar sambal tempoyak masak petai dan ikan bilis...
pastu tetiba napsu nak makan sambal tu jadi meluap luap...
arghh, meluap time kelaparan memanglah kan...

so time rehat tu, p pasar basah kat P8 sana, semata nak cari petai...
sib baik ada...
beli dalam satu sikat...RM3...hurmm...

esoknya baru sempat buat sambal tempoyak masak petai dan ikan bilis ni...
nyum nyum...sedap dimakan dengan nasi panas...

tapi kan, aku sorang jek yang makan ni...
nengok hubby macam...hurmm...agak kureng sikit kut masakan gini...
takpelah, bagus jugak, tak yah nak berebut bagai kan...
hahaha...

korang suka masakan kampung ke masakan barat???

kalu aku yang tekak kampung ni, p memana mesti nak ada makan masakan kampung...
nak sambal tempoyak la, cencalok la...budu la...
dan semestinya air sirap...dasar tekak kampung betul...
air kenduri jugak yang diorder...hahaha....

i'm kampung girl...lalala...

19 comments

Thursday, February 28, 2013 10:28:00 AM

kakak...terliur sudah...makan ngan ikan goreng garing2 pastu ngan nasi panas...nak nak nak wat laaa..

Thursday, February 28, 2013 10:34:00 AM

sy org kg..tp xmkn tempoyak n petai.. acane tu?

Thursday, February 28, 2013 10:39:00 AM

dapnya tengok petai itu..

Thursday, February 28, 2013 10:40:00 AM

kty pun suka masakan kg..
kat rumah pun, kty takde geng nak makan petai..ni yg membuak2 nak masak petai ni nengok entry nie..terliur sudah

Thursday, February 28, 2013 10:56:00 AM

telan air liur ok...jeles

Thursday, February 28, 2013 11:04:00 AM

aku tak penah lagi tgk masakan ni ... asalkan tempoyak kan ko ni kak .. hihi

Thursday, February 28, 2013 11:10:00 AM

perghhh, terliur kak oiiiii....
penderaan makanan....tolong...

hehe =)

Thursday, February 28, 2013 11:11:00 AM

Ayu suka gak masakan kampung but tgk lauk gak la..mcm petai & tempoyak nie..Ayu tak makan so..lauk nie memang tak makan la .tapi Ibu Ayu suka nie..

Thursday, February 28, 2013 11:20:00 AM

Ada tempoyak lagi dak? Hahahaha
Papazakwan hari hari soh tnye
Hari ni baru tergerak nak tnye :)
Maluuuu

Thursday, February 28, 2013 11:22:00 AM

pehh...sedap gilos ni...

Thursday, February 28, 2013 11:22:00 AM

sy dua2 pun boleh..tp lebih ke kampung kot..sedap tu kak oi,meleleh makan dgn ns panas2..pehh..

Thursday, February 28, 2013 11:30:00 AM

dua-dua layan cikmot... tapi kalau masak biar yg mudah-mudah...pemalas..hihi... suami cukup suka lauk ni... tapi i yg tak makan petai pulak..

Thursday, February 28, 2013 11:35:00 AM

Gulai tempoyak feveret saya..sampai tempoyak ikan bilis selalu makan tanpa petai..tak minat sangat petai..kekeke...

sampai tempoyak udang pon sedap woo..meleleh betul air lior nengok gambar nie...

Thursday, February 28, 2013 11:41:00 AM

sedap kan

Thursday, February 28, 2013 11:57:00 AM

makan barat telan,makan kampung pun telan gak....

makan dgn ya sambal tempoyak dgn petai ni confirm berebut dgn ya...

ad tempoyak lagi tak...hahahaha

Thursday, February 28, 2013 12:15:00 PM

telan air liur banyak² saya dibuatnya.. sebab suka jugak huhuhuhu.. hubby pun x makan tempoyak ...

Thursday, February 28, 2013 1:49:00 PM

sedapnye akak pun suka tapi kalo akak buat ,akak sowang ajela yg mkn, anak2 n en. abah tak suka sgt

Thursday, February 28, 2013 4:06:00 PM

sama la.sy tekak kampung, hubby tekak kl. kalau mkn bnda2 cmni mmg tak berebut.tp siap lah...mmg dia lari jauh2 sbb bau petai..haha

Friday, March 01, 2013 12:53:00 PM

Eh! Ini lauk fav la awak!!!!!!! Aduh! Kecur liur tgk pic ni. Sedapnya. Gaul2 dgn nasi panas. Peh!!!!

Post a Comment