Friday, February 8, 2013

Pesawat Langgar Pokok


Berita Dari SINI
Melaka: “Dalam jarak kira-kira 50 meter, saya pelik melihat keadaan pesawat itu seperti terhuyung-hayang sebelum ia melanggar beberapa pokok dan terhempas.
“Sejurus kejadian, seorang lelaki dilihat keluar sendiri dari pesawat yang tidak terbakar itu lalu menuju ke atas tebing berdekatan kondominium berkenaan,” kata Koperal Zameri Nawi, 50, yang menyaksikan kejadian sebuah pesawat ringan jenis Piper 28 terhempas di tebing depan Kondominium Cheng Heights di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.57 pagi itu, P Devenessrao, 20, yang juga juruterbang pelatih Akademi Penerbangan Malaysia (MFA) terselamat.


Difahamkan, sebelum kejadian mangsa yang menjalani latihan sempat menghubungi pusat menara kawalan memaklumkan berlaku masalah ketika memandu pesawat berkenaan bersendirian.


esawat dari arah Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka (LTAM), Batu Berendam itu kemudian dikatakan melanggar beberapa pokok lalu terhempas di tebing yang turut berada berdekatan Lebuh Alor Gajah-Melaka Tengah-Jasin (AMJ) menghala ke bandar raya ini.

hurmm...berita ni aku dapat tahu semalam....beselah kan, dah nama keje kat bahagian ni, sah² berita cam gini cepat tersebar... siasatan masih dijalankan...aku pun tak tau saper officer opis yang p buat siasatan... skang keadaan tengah sibuk dengan itu ini, begitu begini... terutama dengan MALINDO AIR yang akan beroperasi tidak lama lagi... pepun aku harap mangsa yang terlibat cepat pulih ye... lepas ni jangan takut² nak terbang secara solo lagi...
ini semua adalah dugaan...
kan dah cakap...TANPA KEBERANIAN MIMPI TAK BERMAKNA kan...
kata nak jadi pilot yang berjaya...heww...

notadijariku: bila crash cam gini sering terjadi...hati selalu risau...

9 comments

Friday, February 08, 2013 10:03:00 AM

mujur xpape..wuuuu

Friday, February 08, 2013 10:09:00 AM

seb baik tak da pape kan

Friday, February 08, 2013 10:13:00 AM

sama la wei
klw dgr thempas gini takut nya
amrul keje bidang ni plak wlpon xselalu terbang sbulan mest ada 3,4 kali juga terbang

Friday, February 08, 2013 10:40:00 AM

umur panjang ./....

Friday, February 08, 2013 10:42:00 AM

Nasib abaik tak melibatkan kehilangan nyawa.

Friday, February 08, 2013 10:48:00 AM

bahayanya

Friday, February 08, 2013 10:59:00 AM

Takutnya..huhu..mjur selamat..

Friday, February 08, 2013 11:43:00 AM

panjang umor lagi...nasib jatuh kat tanah kalau kena rumah orang..tak ke naya..

Friday, February 08, 2013 1:09:00 PM

hurm, seb baik selamat....

Post a Comment