Wednesday, February 6, 2013

WW | Keluarga Si Tamban


hehehe, aku gelak dulu...hari ni mari kita bercerita pasal keluarga si TAMBAN...
saper tamban tu??? adalah salah satu spesis ikan yang terdapat kat Malaysia ni kan...

aku terjumpa masa berhenti kat salah sebuah kedai yang menjual hasil laut kat pangkor itu hari...
tergelak aku bila baca...
mana taknya...seme adik beradik tamban ada tau...

tak caya...mari kita nengok...

ni ANAK TAMBAN...harga seperti yang tertera...

ni pulak CUCU TAMBAN...makin kecik generasi, makin naik harganya...

lepas cucu ada pulak CICIT TAMBAN...hehehe...apa yang aku perasankan...
harga naik RM0.20 kan...

dan last sekali ada PIUT TAMBAN...
adehh...yang ni paling mahal...sebab dia generasi last kut...hehehe...

adik beradik lain, malah ibu bapa tamban ni tak dapat dikenal pasti...

tapi yang pasti, pandai peniaga ni...tarikh orang ramai untuk cuba mengenali siapa tamban ni dengan meletakkan nama sebegitu kan...hahaha...TERBAIK la angkel...ihikss...

13 comments

Wednesday, February 06, 2013 10:33:00 AM

au br bli cucu tamban ahad lepas kat pasa malam sedap wat goreng ngan lobak asin

Wednesday, February 06, 2013 10:36:00 AM

tamban ek

Wednesday, February 06, 2013 10:37:00 AM

mcm2 taktik peniaga utk tarik pembeli..tapi kreatif la..hehe..

Wednesday, February 06, 2013 10:43:00 AM

meriah family dia..hahaha.. ni klu goreng, pastu buh kicap, cili potong n bawang besar..mmg mabeles!!!

Wednesday, February 06, 2013 11:31:00 AM

yup betul goreng letak bwg besar byk2 ngan cili, mmg sedappp

Wednesday, February 06, 2013 12:10:00 PM

goreng bubuh cili api bebyk sedap ..nasi plak tgh berasap...

Wednesday, February 06, 2013 12:19:00 PM

Ww, tp pjg lebar gak penerangan, hee

Wednesday, February 06, 2013 1:39:00 PM

sedapnya mkn ngn pulut

Wednesday, February 06, 2013 1:56:00 PM

segala jenis tamban ni sedap woooo klu goreng....terliur sudah...huuhuuh

Wednesday, February 06, 2013 2:39:00 PM

piut tamban ni yg org buat ikan bilis yg bhitam2 tu kan. tu menu mak aku pantang masa aku kecik2 dulu.

Wednesday, February 06, 2013 2:58:00 PM

hihihi..baru thu namanye tamban..kesian kn?

Wednesday, February 06, 2013 5:00:00 PM

Tok nenek tamban ader jual tak????

Wednesday, February 06, 2013 9:16:00 PM

alamak... agak-agak... generasi tamban yg akan datang ada lagi tak?... risau pupus je... :)

Post a Comment