Wednesday, March 13, 2013

Baca Ke Tak Baca Ni???


Baca ke tak baca ni ? Kalau dah baca kenapa lain yang orang tulis, lain yang awak komen. 

Orang tulis pasal bola, awak komen ..."semoga mendapat haji yang mabrur" 

Orang tulis tentang kereta kita eksiden, awak komen ..."semoga ceria-ceria selalu" 

Orang tulis nak tanya macamana nak masak lemak cili api, awak komen .... "satu entri yang elok dibaca oleh semua orang".

Sah kompom tak baca 

Apa kata kalau saya cadangkan buat satu format khas di ruangan komen untuk memudahkan kita semua memberi komen selepas membaca satu2 entri. 

Misalnya ... Sila tanda ' x ' pada kenyataan berikut yang anda rasakan paling sesuai.

(    ) Saya dah tengok dan baca. Komen saya .......................................... (harap beri komen balas)

  (   ) Saya dah tengok dan baca. Komen saya .......................................... (tak perlu komen balas)

 (   ) Saya dah tengok dan baca. Saya tiada apa-apa nak komen. 

(    ) Saya dah tengok tapi belum baca. Saya nak komen juga. Komen saya ...................................

(   ) Saya dah tengok dan akan baca. Tapi belum pasti lagi akan beri komen atau tidak.

Lain-lain (sila nyatakan) ..............................................................

Amacam ? Setuju ?

entry ini dicopy dan dipaste di sini dari SINI

(^__^)

ok ulasan aku plak...semalam aku tertarik ngan entry fara pasal komen sambil lalu...by pass comment kekdahnya...seperti di entry fara ni... 

hurmm...kadang terkena jugak kat batang idung sendiri...
main skip jek baca entry orang...
pastu komen...
tapi ada jugak entry korang² yang aku baca dari atas sampai bawah kan...
dari mula sampai akhir...dan turunkan komen...
takdelah sampai cam entry kat atas tu, dari uncle tu kan...
orang citer sal lain, dia citer sal lain kan...
yang tu sah sah tak baca...

tapi aku ni kategori mana ek...kadang aku baca, tapi bila komen aku suka nyimpang jugak...
tapi jaranglah aku komen sambil lalu...
tapi aku ngaku, aku pernah komen gopoh...lum abis baca entry tu sepenuhnya...kekdah baca kat dashboard jek...terus komen...pastu bila baca balik, ekseli komen soklan yang aku tanya tu ada kat entry tu...
giler malu aku ni tau...ni kes gopoh la kan...

so nak tanya korang la kan...baik ngaku secara jujur...
korang pernah wat onar cam gini???
jenis by pass komen jek...baca permulaan, baca pengakhiran...
pastu komen...
yang aku tau, ada sorang kawan aku tu, dia memang ngaku awal² dia tak baca pun entry aku ni...
kalu ada gambar just nengok gambar jek...
tak pun baca tajuk...
ok, takper...aku paham...
dah tu aku bukan blogger fofular pung...
dulu pernah private pun blog ni...
so takde hal la kan...

baca ke tak baca ke tak kisah la...yang penting aku berblog dengan cara aku...
cara yang aku rasa...hurmm...ikut suka aku la kut...hahaha...

ok bye...aku dah syok dok baca satu blog ni...
blog orang dok obersi...
dari first entry sampai entry lama dia...tapi segan nak turunkan komen...haih...

28 comments

Wednesday, March 13, 2013 2:02:00 PM

nak jawab dulu...mana nak tick ni... dah baca tapi taknak komen.. hihi...

Wednesday, March 13, 2013 2:06:00 PM

ieyda sama cam akak, kadang2 terlamapau bz, baca separuh, pastu terus komen, alih2 komen tu terkena btg hidung sendiri...hihihiiii
tp bukan sengaja n bukan selalu tau....kadang2 je...tp kebiasaanya akan habis baca dl baru komen...

Wednesday, March 13, 2013 2:07:00 PM

@Rozita
hahaha, tick jelah mana yang berkenan... :P

Wednesday, March 13, 2013 2:07:00 PM

@ieydahahaha, kita ni agaknya spesis gelojoh kut... :P

Wednesday, March 13, 2013 2:15:00 PM

hahahahaha
mcm mana nak tick nie...

Wednesday, March 13, 2013 2:18:00 PM

sy jenis baca abis tp kdg2 taktau nak komen camna..kelaut jugak kekdahnye..hehe..

Wednesday, March 13, 2013 2:18:00 PM

cik mot..
tahniah ye.semoga berjaya dalam exam
kih kih kih # (komen tiada kaitan)

mcm mazidul..dia suh komen SMTI je kalau baca tp x nak komen apa2
SMTI-SAYA MEMBACA TAMPALAN INI

Wednesday, March 13, 2013 2:27:00 PM

oleh kerana kita baru sahaja berkenalan, uncle tak mahu buat apa-apa pengakuan .. hehe.

terima kasih kerana melinkkan n3 ini ke blog unlce.

Wednesday, March 13, 2013 2:33:00 PM

Hah! Sblm komen psl entri ni, exam apekah itu????? Heeee!

Kite same le. Komen ala kadar. Tapi bile dipk blk, sian blogger tu. Org smpi lenguh jari taip entri, sy komen ala-ala je. Mcm...

Nice info.
Cun
Hb (Happy Birthday) - yg ni lagi kejam. Pnh je jumpe kt blog kwn.
Kelakar.
Comel.

Adehhh!!!!! Mcm-mcm!

Wednesday, March 13, 2013 2:47:00 PM

Ayu selalunya baca sampai abis, baru komen....tapi kadang2 pernah gak jadi komen tak kena ngan esntry sbb buka 2,3 blog..pas tu tersalah komen kat blog lain..he he he

Wednesday, March 13, 2013 2:49:00 PM

errrrr... tgk laa gaya penulisan, klu happening, kelakar atau berinfo baca dari mula sampai abis, tp klu cam boring je skip2 la hahahaah..

tp bab komen tu, jarang komen... sbb lg suka baca dari komen kecuali yg rapat2 di alam maya tu mmg harus komengaaa ihihihii...

Wednesday, March 13, 2013 2:54:00 PM

kalo komen sindir cam mane plk tu? sensitip ai tau.. ha tgk tu jwpn tkde kena mengena..haha..jgn mung kata ai tk bca smpi hbsi plk..wakaka

Wednesday, March 13, 2013 2:58:00 PM

emm tgk keadaan la .. kalau blog tu merepek je kdng2 main bedal , tp selalu nye x tepek apa2..

ado jgk blogger nak naik rating cara pemalas , main bedal copy paste komen dia kt 100 blog yg dia BW .. wakakakak

Wednesday, March 13, 2013 3:00:00 PM

HAHAH KAT BLOG SUE smlm ade satu kes cam tu ..hahahhaha

aku slalu baca sampai abis pastu tatau nk komen ape

Wednesday, March 13, 2013 3:00:00 PM

Saya penah jumpe org camni..
Saya xpenah lagi kot
Rasanya laaa hahahaha

Wednesday, March 13, 2013 3:04:00 PM

Idea bernas tu..senang kan..hehe

Wednesday, March 13, 2013 3:11:00 PM

akakpun ngakuler kadang baca lompat2 gak tapi tengokler tulisan nyer jugak.. ituler sebab akak nyer blog banyak gambar.. tulisan kurang nak bagi orang senang komen..

Wednesday, March 13, 2013 3:11:00 PM

bukan semua blog yg ya suka baca pun...hanya blog yg memang hari2 ya wajib baca tu,mmg ya WAJIB akan baca sampai habis.....

Wednesday, March 13, 2013 3:54:00 PM

dekat blog saya ada gak org komen lain, citer lain...tp katanyer, mak jemah x kisah pon

Wednesday, March 13, 2013 4:05:00 PM

Nak tumpang bebel jugak.usul untuk kat kotak komen gitu saya setuju ratus ratus hahaha.kdg2 dapat komen yg negative buat spoil mood jugak kan,baik takyah komen just say hye jer pun dah cukup. (komen salah, tak komen pun serba salah hihihi). for me, agak2 la kan.
Salam kenal dear, thanks drop by my blog ;)

Wednesday, March 13, 2013 4:07:00 PM

kantoi sudah..wakakakkakaka...

kite kan kadang2 kalau keje byk tp gedik2 nak berblog gak itu yg jd gopoh tuh...kihkihkih

Wednesday, March 13, 2013 4:23:00 PM

baca la ni

Wednesday, March 13, 2013 5:32:00 PM

Aku baca n3 ko ni sampai habis tau...☺☺

Aku pernah gak buat onar mcm tu. Ni mesti ko dah terjebak ngan blog Monster Glider kan.

Wednesday, March 13, 2013 8:56:00 PM

same la.kalo time gopoh mmg kdg2 terslh komen..yelah.kekadang blogwalking kan 2 3 tab bukak..tp psl org trsalah komen entry combi pon ad..tp combi biarkan aje...huhu

Wednesday, March 13, 2013 11:11:00 PM

sy pulak jenis baca sampai 2 kali baru komen ekeke
bukan rajin..tp sajalah nak bg paham stori apa pastu baru letak komen.

tp kadang tu baca je tak komen sbb tak tau nak komen apa hihihi padanlah dgn blog sy tak ramai pun yang bg komen huhuuu

lagi satu kadang entry yg kias2 mmg haku lemah nak komen sebabnya tak paham.

tapi yg pastinya blog cikmot mmg sy baca dgn tekun (dalam breket sila bagi markah penuh kt sy keh ) mihihihii

Thursday, March 14, 2013 12:43:00 AM

slalu kena aku sikit nye baik kasi info sebab mls nak jawab komen so siap kasi details eh ada juga yg tanya lagi
aritu ada kwn pm kt fb tanya camane buat nasi ayam
walhal dia kata aku tgk blog kau ni mcm sedap
dah terang lg nyata aku tulis resepi ngan step lagi dia mau tanya
last2 aku reply
seme ada kat vlog hahaha

Thursday, March 14, 2013 7:32:00 AM

hehe..


ena selalu nye baca tp pernah terjadi bukak banyak2 blog dalam 1 masa.. lepas tu butang komen pun bukak banyak2 jugak.. sudahnya tersalah komen kat ruangan komen blog yg lain... ish ish.. malunya.. mesti jd gini la.. ingat x baca.. padahal salah masuk.. huhu..

Thursday, March 14, 2013 8:21:00 AM

Hehe.. kalau ada yg tick2 tu, nak gk buat..kejar masa ni, nak masuk kerja..hehe..

Komen by pass? Tak ikhlas je nak komen gayanya tu.. apapun terpulang diri sndiri, cara sndiri kan.. tp jngn le smpai menyimpng trus.. lgsg ke laut :P

Nmpak sangaaat...

Post a Comment