Friday, March 22, 2013

Jom Racing


ok, sambung lagi citer pasal besday abam itu hari...
alang alang masih wangi ni kan...kalu dah busuk kang..boring plak orang nak baca...
eh aku pun boring nak cerita tau... :P

sempena besday abam yang lepas, beberapa hari sebelum besday dia, aku ajak hubby ke kedai Basikal di kajang sana...
dengan tujuan nak belikan dia beskal baru...kesian la kan, beskal yang ada tu dah tak sajak dengan dia...
tetambah dengan keadaan fizikal dia tu...
haih, memang tak pat menampung dah tu...
sib baik la basikal tu tayar bukan jenis ada angin...kalu idak, hari² aku kena pam tayar tu...

nilah kedai basikal di kajang tu...dekat ngan metro kajang jugak..
aku memang selalu beli beskal anak² kat kedai ni...
memang dah biasa ke sini...

sampai sana, terus nengok basikal yang ada aku aim dah, masa p betulkan basikal kakak dia sebelum ni...
masa tu rasa cam tak de kepentingan nak beli...
tapi bila nengok anak asyik dok kayuh basikal yang kecik dari dia, rasa cam sedih pulak...
yelah, aku ni walaupun tak mewah mana, tapi sebolehnya aku nak gembirakan si anak...
hurmm...

ni antara beskal yang jadi perhatian...

yang ni pun sama..tapi hok ni rege UP sikit dari yang atas tu...

fikir punya fikir, dan setelah ditimbang tara...akhirnya beskal kaler ORENG ni jadi pilihan...
harganya adalah RM135 sahaja...ok mampu milik...
sebab minggu sebelumnya aku p, aku tanya tokey tu kata RM140...eh diskaun RM5 ek...

disebabkan beskal yang dibeli tu takde seat kat belakang...
so suh tokey tu pasan seat belakang...
leh la abam kendong kakak nanti...
menda alah tu ada dijual berasingan...harganya RM14 kalu aku tak salah...
upah pasang Free jek...saje suh tokey tu pasang sebab kat rumah takde  spanar saiz yang dikehendaki...

ni beskal lama dia...
ni beskal ni makin kecik or si abam makin membesar...
hurm...zaman dah berubah...hahaha...

setel hadiah untuk abam...so far kat rumah tu dah ada 3 biji beskal dah...
aku dengar dengar, si kakak tu pun nak minta beskal jugak time besday dia nanti...
erkk...kalu cam gini kak, ibu dah boleh bukak kedai beskal kat rumah tu nak...
haiya, minta adiah lain la kak...
abi belanja...lalala...

notadijariku: jangan besday iris nanti, mek tu pun minta beskal jugak...alahaii...

15 comments

Friday, March 22, 2013 8:26:00 AM

mmg boleh bukak kedai beskal kat depan pintu umah akak tu..kakkakak

Friday, March 22, 2013 8:30:00 AM

assalamualaikum
salam jumaat yang indah
singgah pagi :)

Friday, March 22, 2013 8:36:00 AM

mu simpan basikal kt dlm rumah ka kt luar grill tu kak?

Friday, March 22, 2013 8:38:00 AM

Nnt ada laman bleh la main beskal
Takmo beskal lama tu jual kt sape2
Adaaa jugak leh wat tambah tambah modal beli beskal kakak nnt
Heheheeh.....

Friday, March 22, 2013 8:39:00 AM

@MrS. F!zA
simpan dalam rumah la...buh dalam peti besi...heheeh, umah ai mana ada gril kat depan hok luas cam rumah mu tu...sobs...

Friday, March 22, 2013 8:39:00 AM

ok la tu.. nnt nak pindah umah bawah anak2 dah ade beskal sorang satu hehehe

Friday, March 22, 2013 8:45:00 AM

dh jadi mcm koleksi plak ye..yg lama tu nanti adik2 bawah iris leh guna pulak..ehemm.. :)

Friday, March 22, 2013 8:51:00 AM

boleh bukak kedai sewa beskal ni kak...sejam RM 5.....

Friday, March 22, 2013 8:52:00 AM

boleh racing la lepas ni..hehe

Friday, March 22, 2013 9:18:00 AM

rumah bwh tak lama dah ... byk2 pun tak pe ... boleh sorg satu ...

Friday, March 22, 2013 9:24:00 AM

umah aku ade 5 basikal wei..hahaha..

Friday, March 22, 2013 9:56:00 AM

erm..... nak beskal gak, bleh?.....

Friday, March 22, 2013 10:13:00 AM

bagus jugak ada beskal..tak berebut bila ada sorang satu..:)

Friday, March 22, 2013 10:21:00 AM

abam, acik nak pinjam boleh?
hehe~~

Friday, March 22, 2013 11:21:00 AM

Hahahahahahah! Kelakar je baca entri awak ni. Abam superhero. Kenalah tukar beskal tetiap thn. Hah, pas thn ni dah kene beli g basikal lagi besar. Bia nampak macho! kan abam? hehehehehe...

Alah, kakak pun nak beskal ke? Kakak beli len lah....minta mak kete laa....alah, viva bpe hengget je pon...hahahahaha!

=p

Post a Comment