Tuesday, March 26, 2013

Sakitnya Lahai


Hurm.kala aku menaip entry ni kan.aku sedang menahan sakit perut yang amat sangat.tak tau apakah puncanya.ni pun dah ok skit berbanding dengan pagi tadi.sakitnya macam senggugut gitu lebih kurang.argh sangat tak suka keadaan macam ni.tapi ini adalah ujian dariNYA kan.pasrah...


Nak dijadikan cerita semalam petang aku ada appointment di klinik pasal perancang keluarga.kan sebelum ni aku ada cite yang aku amik pil NORIDAY je sebagai salah satu kaedah perancang keluarga kan.tp semalam nurse sajes suh tukar memandangkan iris dah campur susu FM kan.sebab bila dah campur and not fully bf,noriday jadi low dose...kebarangkalian untuk termengandung adalah tinggi.so nurse sajes amik depo(cucuk 3bulan sekali) memandangkan pil mercilon or marvilon yang ada akan mengeringkan susu.owh tak sanggup aku bila teringatkan wajah kudus si iris yang masih mencari bf on demand.walaupun amik depo ni boleh menaikkan berat badan (ikut hormon masing-masing) tapi aku redha.demi untukmu anak.so nanti bila berat aku naik mendadak sila salahkan depo ni tau.hahaha

Dan skang jadi sakit belakang dan sakit tempat peranakan.hurm..salah cucuk ubatkah atau itu memang kesan sampingan sementara?hurm.tiada jawapan.nak ke klinik td mencari jawapan tapi tiada kudrat diriku ini.drive balik kerumah pun gigil ok.alahai.dah la esok kursus.cepatlah baik wahai perut.

Notadijariku:aku salute org yang berjaya merancang sendiri.kata doktor aku terlalu subur.silap langkah boleh TERmengandung.owh.aku belum bersedia untuk itu.baitul hanan perlukan perhatian.

23 comments

Tuesday, March 26, 2013 4:12:00 PM

Alamak.....ya pun mkn noriday gak...marissa pun dh campur bf n fm.. Tp kn ya lak jenis susah nk lekat...pas gugur dulu nk dptkn marissa mmg mkn thn...padahal time tu xmkn apa2 perancang pun....

Tuesday, March 26, 2013 4:24:00 PM

Aku merancang sendiri. Tapi yg ketiga ni tercepat plak. DIA yg maha perancang kan. Kali ni memang rancang betul2.

Mungkin kesan ubat tu kot buat ko sakit. Aku memang malas nak makan ubat sebab aku tak disiplin.

Tuesday, March 26, 2013 4:40:00 PM

macam2 kan

Tuesday, March 26, 2013 4:48:00 PM

hormon kot..
sama la kita..rancang sendiri pon tersasar gak..
baru stop amik injection sebab 3bln sekali baru period pastu masa datang tu sakit giler perot..rasa cam kena kejutan elektrik..

Tuesday, March 26, 2013 4:48:00 PM

ayakk.. takut lew pulak huuhuhu ..sibbaik huby kite jenis x kasi kite makan pil perancag hosp ..

tu psl ler ku setia wif makjun ku jual tu .. dr zaman akil lg makan .. syukur susu bdn still menten

Tuesday, March 26, 2013 4:51:00 PM

Aku memang merancang sendiri. Tapi utk anak ketiga ni bley tercepat plak. DIA perancang terbaik kan. Skang ni memang rancang betul2.

AKu tak suka makan ubat. Sebab aku tak disiplin. Mungkin ko sakit sbb ubat tu kot.

Tuesday, March 26, 2013 4:59:00 PM

Lor nape jadi camtu pulak. Mbb sebab perubahan hormon ku yang jd camtu. Apa apa pun moga cepat sembuh ye.

Tuesday, March 26, 2013 5:01:00 PM

aku nak wat anak thn dpn..jom same2..hehehe..

Tuesday, March 26, 2013 5:06:00 PM

Wahai CikMot, kalaulah kesuburan mu itu boleh dipindah milik, dah tentu sy lah org pertama yg akan angkat tgn. Haih!!! Sy ni, tak subur lagi ke ape ke, wallahualam. Yg pasti, rezeki msh tdk menyebelahi...

Uwaaaaaaaa!

Tuesday, March 26, 2013 5:19:00 PM

akak jemah pon cocok jugak..so far ahamdulillah x da pape..mungkin hormon kot

Tuesday, March 26, 2013 5:22:00 PM

Ooo iris dh campur fm ...

Tuesday, March 26, 2013 5:32:00 PM

alaaaa... lepas ni akak nak cuba apa ye? cocok tak boleh.. gumukkss.. pakai alat gumukkss.. makan ubat takot...

Tuesday, March 26, 2013 9:02:00 PM

gie la check.takut gak tu.
Ayu pun merancang sendiri, alhamdulilah..so far so good..

Tuesday, March 26, 2013 10:11:00 PM

Kesan dr ubat tu rasanya... .apapun sila rujuk pakar ye, mana tau tkt tsk sesuai ke kekdah tu..

Tuesday, March 26, 2013 10:25:00 PM

Erm..maybe belum serasi kot dgn kaedah perancang baru? Erm..alin jenis yg naik tak mkn ubat pun dah naik huhu..so alin merancang sendiri..alhamdulillah setakat ni berjaya..cuma skrg ni dh ready utk second baby..moga dipermudahkan..

Wednesday, March 27, 2013 8:30:00 AM

dulu pernah amik injection...tmpt yg kena cucuk tu mmg amik masa yg lama utk ilang sakit...tp kesan cam sakit perut x de la plak...x continue inject sbb x sesuai ngan badan,,,asyik period je memanjang dlm tempoh 2 bulan,,,pastu sbulan x dtg period..so skang merancang sndiri + makan maajun je(xtra protection),,,so far ok lg x ter...

Wednesday, March 27, 2013 10:28:00 AM

Aku pun jenis terlampau subur ....tp aku serah kes merancang pd suami aku...haha...die yg rancang bila nk buat anak....cth cam kes alishala... die ckp nk baby girl..aku guna kalender kuno cr bulan mana seswai ...alhamdulillah berjaya...

tkt nk amik perancang ...sbb tkt chances utk mengandung lg jd masalah...sbb kite mkn ubat hormon...kang kacau hormon dlm bdn....sbb tu aku tawakal je dlm kawalan sendirini...

Wednesday, March 27, 2013 10:33:00 AM

kak, dh sihat blm? better g klinik tu semula..

Wednesday, March 27, 2013 12:34:00 PM

kite pn merancang sendiri..lgpun HB x kasi makan pil perancang, takut lain jadinya..nak cucuk2 takut..nk pasang IUD lg la tkut..

Semoga perut cik mot cpt sembuh :)

Wednesday, March 27, 2013 3:54:00 PM

Salam. hehe.. lama xjumpa.. ingat lagi x saya? jom join snb v2 http://syoknyerblogging.com/

Wednesday, March 27, 2013 4:12:00 PM

take care dear..

Wednesday, March 27, 2013 10:56:00 PM

Mungkin kesan inject tu sangat strong, badan terkejut, yer la benda2 hormon ni kan besar effect dia kat kita wanita. I nak cakap lebih pun tak reti sebab takder experience dgn ubatan ni semua. hope u get well soon dear.

Thursday, March 28, 2013 3:50:00 PM

Rasanya kesan dari injection tu kot... saya dulu masa nak amik injection, nurse suruh cuba yg 2 bulan dulu... rasa cam ok, baru amik yg 3 bulan sekali...

tapi now dah stop, sebab period jadi tak menentu... badan pun naik... huhu

Sekarang makan pil regulon.. so far masih ada la susu utk si kecik tu... cuma tak la sebanyak dulu... :(

Post a Comment