Wednesday, April 10, 2013

Bunga Cempaka Putih


eh nengok kat entry draf...rupanya banyak post yang aku dok pending...tajuk ada, tapi lum kesempatan nak menaip isi...sekali terjumpa akan entry ni...

owhh gambar lama ni...dah alang alang aku punya masa ni, teringin lak berkongsi cerita pasal bunga CEMPAKA PUTIH...
owhh lupa lak nak bitau, yang aku ni suka pada bunga...macam macam bungalah...
nak nak bunga yang berbau wangi...cam bunga kenanga, cempaka, ros dan sebagainya...
itu hari masa bersiar2 di tepian tasik ngan famili, sekali terpandang akan bunga cempaka putih yang sedang mekar mewangi...
tanpa segan dengan mata yang memandang, terus petik dengan rakus bunga yang boleh dicapai...
selalunya bunga ni orang letak masa buat bunga rampai kan...
sebab baunya yang semula jadi wangi itu...
eh aku suka lah...

bagi yang tak kenal pokoknya...
nilah rupanya...kat putrajaya ni, banyak terdapat di taman taman dan jugak di tepian jalan...

antara cempaka putih, dan cempaka keling (warna kuning) aku lebih suka ngan cempaka putih...
sebab cempaka putih bau wangi...cempaka keling takde bau...huhuhu...

petik banyak banyak pastu letak dalam kereta cam gini...
owhhh wangiii...hahaha...
2-3 hari lepas tu, mereka pun layu...

tetiba aku jadi minah bunga??? eh apa kes??? hahaha...

9 comments

Wednesday, April 10, 2013 10:41:00 AM

wangi2

Wednesday, April 10, 2013 10:45:00 AM

suka sgt bau bunga nie...betullah, area putrajaya nie memang bnyk pokok bunga nie...wangi je bau

Wednesday, April 10, 2013 11:20:00 AM

memang wangi bunga cempaka.. dulu2 lepas balik keje shift malam, sure petik bunga cempaka banyak2.. lepas tu letak dlm bedak sejuk.. harummmmmm

Wednesday, April 10, 2013 11:46:00 AM

kat tepi blok kuarters saya pun ada gak pokok ni..tapi kalau bau malam2 i is seram seram..haha..

Wednesday, April 10, 2013 12:04:00 PM

bunga ni bukan yg india suka juga tu....buat bunga2 di rambut nye...bukan ke salah?

Wednesday, April 10, 2013 12:19:00 PM

aku tak suka bunga2 cam ni .. eeiii menakutkan cam bernatu je ...sbb bungai gini pontianak suka

Wednesday, April 10, 2013 1:45:00 PM

Wangi ooo bunga ni kn.. lama tak jumpa..

Wednesday, April 10, 2013 2:13:00 PM

nory minat jugak bunga, tapi tak pandai jaga bunga, kalau tanam mesti mati, mak nory cakap nory "tangan panas"/..hehe

Thursday, April 11, 2013 9:03:00 AM

yg spesis ni, akak tak bole tanam... sbb dia pokok besar... yg bunga kuning bole tanam sbb jenis pokok renek... so tanam dalam pasu je... kalau yg putih ni bole tanam dalam pasu dah lama akak bela...

Post a Comment