Tuesday, April 2, 2013

Nasi Kerabu Mak Memang Terbaik!!!



Balik kampung baru ni sajalah aku rekues nak makan nasi kerabu kat mak...
sekali mak sudi buatkan untuk anak dia ni..
alahai...terima kasih buat mak

benar kata orang,masakan dari air tangan mak memang terbaik...

so nilah rupa nasi kerabu mak..
walaupun tak cukup syarat,sebab nasinya tak berwarna biru...tapi ianya tak merosakkan rasa...

jemput makan semua.ikan tu malas dicelup tepung so digoreng sahaja.

Yang penting ada kuah sambal cam gini.kalu kt sini selalu dapat makan kuah budu je...

Dan ulam ulaman daun serai kayu serta kelapa goreng digaul ngan ikan rebus

Jemput makan semua...


20 comments

Tuesday, April 02, 2013 2:35:00 PM

sedapnya

Tuesday, April 02, 2013 2:41:00 PM

nasik kerabu kena match dgn ikan celup tepung sepatutnye kan..tapi takpe belasah je..nasik kerabu kosong pun sedap..heheh

Tuesday, April 02, 2013 2:53:00 PM

air tangan ibu mmg tiada bandingan...
nory hari2 pekena masakan mak..heheh...
kalau tak kena sehari mesti tak lena tido...hahahaa

Tuesday, April 02, 2013 2:56:00 PM

sedap tu..mmg terbaik lah..

Tuesday, April 02, 2013 2:56:00 PM

sedap... mmg terbaekkk lah..

Tuesday, April 02, 2013 3:10:00 PM

nana dan mu dah bt air tgn mak..tggu sok plk nk bt air tgn mak mertua..wakakaka

Tuesday, April 02, 2013 3:12:00 PM

sedapnya...tu namanya kuah tumis..zee la panggil gitu..hehe

Tuesday, April 02, 2013 3:30:00 PM

kak, ieyda blk kg mggu lepas pun sempat makan nasi kerabu...tp beli kat tempat memang sedaplah....masih bau lgi nie tangan bekas nasi kerabu...foyo je kan....

Tuesday, April 02, 2013 3:31:00 PM

kak ya terliur dah kak...

emmm adik ya yg kt scotland tu pun dah buat nasi kerabu....

ulam2 tu tak tahu la di ganti dgn sayur apa...

Tuesday, April 02, 2013 4:15:00 PM

sambal tumis tu
selalu jumpa nasi kerabu 'darat' je
yg kering tu ;)
telor masin wajib ada kalau makan nasi kerabu

Tuesday, April 02, 2013 4:25:00 PM

sedapnya...

Tuesday, April 02, 2013 4:45:00 PM

nyesal lak masuk blog akk ptg2 ni...ngeee...lapaaaaa

Tuesday, April 02, 2013 4:55:00 PM

MQ orang johor so xberapa pandai makan nasi kerabu ni.. makan pun ikut2 orang je..tapi sedap jugak la..

Tuesday, April 02, 2013 6:07:00 PM

sajer jer kan nak buat I jeles, dah lama ngidam nasi kerabu ni tapi ulam tu payah nak dapat.

Tuesday, April 02, 2013 6:14:00 PM

Akak suka makan nasi kerabu yang ada sambal tumis dia tu & without ulam dan budu.

Wednesday, April 03, 2013 12:33:00 AM

Assalamualaikum cikmot,

Terliurnya saya tengok... :) *lapkeyboard*

Wednesday, April 03, 2013 7:54:00 AM

Sedapnyeee... tergoda ... terus jd lapo pepagi ni... :-)

Wednesday, April 03, 2013 9:47:00 AM

sedap & like..tp tk reti wat nasi kerabu gini...nt upload la resepi..mintak kat mak tu..

Wednesday, April 03, 2013 11:48:00 AM

bg lah resepi...

Wednesday, April 03, 2013 2:35:00 PM

Saya suke mkn dgn daging bakar..

Post a Comment