Thursday, May 9, 2013

Gajah Di Kuala Gandah


ok, sebelum aku tinggalkan blog ni tak dikemaskini dalam waktu yang hagak lama, baik aku cerita satu cerita dahulu...cerita pasal p nengok gajah di Kuala Gandah, Lancang...

ekseli tahun 2009 dahulu kami sekeluarga pernah ke sini...
seperti yang aku ceritakan di entry ini

dan tahun ni 2013 kami kembali...dah alang² satu jalan on da way mau pulang ke mari...
aku ajak hubby ke sana lagi...
ye ar, semata nak nengok gajah di zoo negara tak berbaloi sebab tiket masuk mahal...
so kita nengok yang FREE sudah kan...hehehe...

bergambar di pintu masuk...
dah masuk ke dalam baru teringat nak amik stiker pas masuk...
alahaii, dah la pejabat baru nun di atas...terpaksalah hubby menapak...LOL :p

waktu lawatan...
for info tuk korang yang ada niat nak p sana, nengok gajah kuala gandah...
perkampungan orang asli kat sini...

lawak tul si abam ni...tetiba terdengar dia cakap gini kat gajah tu...
"hai gajah...saya hadif nasr irfan..."
berpandangan sesama sendiri kami somi isteri...tak sangka abam leh cakap cam gitu...
siap kenalkan diri lagi...hahaha...lawak la mu ni bam...

hai, saya iris...hehehe...

aku tak tau apa masalah hubby aku time ni...

gajah itu masih kelaparan....
haih, tuan kamu tak bagi cukup makan ek???

keberanian dia bukan mainan lagi...
ko ni bam...gajah tu lilit ngan belalai dia kang...


dia majuk sebab batang tebu yang dibeli tuk bagi gajah makan dah abis...
dia nak lagi nak lagi...hurm...dah berHABIS banyak kut wang abi depa semata beli makanan tuk gajah...

aku dia dan anak anak...

dia dan anak anak...lor, bapak anak tiga rupanya ek...

eh mak dan anak anak pun ada...hehehe...



ok sekian...cerita pasal gajah jek pun...malas nak tokok tambah citer lain...
citer lain lain punya ceritalah nanti...hehehe

11 comments

Thursday, May 09, 2013 3:21:00 PM

agaknye bdk2 mmg suke kenalkan diri kut mcm abam mok..kawan kite anak die kenalkan diri kat rusa..hahaha..

mak anak 3 tp maintain u'olls....;D

Thursday, May 09, 2013 3:37:00 PM

CM pesal nk off blog lama wei ... huhuhu

slalu tgk dlm tv tah bila nk boleh sampai

Thursday, May 09, 2013 3:39:00 PM

yg penting free tu,,ngee...

iris2..kamu mmg mcm anak mat salleh..hehe

Thursday, May 09, 2013 3:58:00 PM

bila la nk sampai sini ni

Thursday, May 09, 2013 4:10:00 PM

wah,abam mok siap berkenalan dgn gajah lg..comel dik iris ikat rambut,nampak makin tembam iris skg ni..

Thursday, May 09, 2013 6:24:00 PM

salam kenal.

Saya memang ada bercadang nak bawa famili saya ke sana. Kena beli tiket ke nak masuk tu?

Kalau nak mandi dgn gajah tu apakah waktu yg paling sesuai utk datang ke situ?

Thursday, May 09, 2013 9:04:00 PM

Wesak day nnt bleh la ke sini kot

Friday, May 10, 2013 7:51:00 AM

Free.... best la.. tak penh masuk negeri pahang..huu..sedih betul...

Friday, May 10, 2013 10:13:00 AM

hahahahaha.. nak tergelak abam mok ni, leh lak buat sesi perkenalan haahahahah

Friday, May 10, 2013 2:10:00 PM

Alahai cyg abam...penyayang betul die dgn haiwan. Tgk jelah mcm ne die perkenalkan diri tu. Comel!

Friday, May 10, 2013 2:11:00 PM

Eh, np nak off berblog? Sy pun sbnrnya tgh off berblog ni. Huuuuuuuuuu!

Post a Comment