Friday, May 10, 2013

Kalau Dah Minat (Lambakan Novel)


ok, sambung citer sementara kerajinan melanda...
skang aku masih lagi dengan hobi nan dua tiga ni...
membaca novel...tiap malam sebelum tido ada jek satu dua novel yang aku baca...
kalu yang tebal tu amik masa alam 2-3 malam jek...
sebab time tu jek aku punya masa tuk membaca...
masa lain, sibuk ngan anak² dan kerja rumah yang tak pernah habis...
saper kata wanita yang bekerja, punya 3 anak kecil tak boleh baca novel...
boleh pe...kalau dah minat kan...hehehe...
meh nengok antara STOK NOVEL yang ada di rumah tunggu turn untuk 'dikhatam'...

3 buah novel ni hasil pinjaman ehsan dari opismate tingkat atas...
mekasih lynn sudi pinjamkan kat aku...
tapi sorry ye satu pun aku lum baca lagi...
nanti dah bis baca aku pulangkan ek...hehehe...
nengok novel I love You Stupid tu...erkk bapok tebal...mau 2-3 malam jugak baru siap 'khatam'...

yang ni novel kepunyaan aku...
beli dengan duit poket sendiri...pe de hal kalau dah minat kan...
semua ni aku lum baca lagi...tunggu masa yang sesuai...
skang dah terjebak semula ngan novel keluaran KAKINOVEL...
acik lana my peberet novelis...
novel yang bawah tu MAAF AKU TAK SEMPURNA aku kirim dari kekda...
dia banyak kali ulang ke pesta buku...sangat jeles ok...tu aku kirim beli...
hubby p amik kat dia...tak aci kan, hubby dah jumpa kekda...aku bila tah berpeluang jumpa ngan kekda tu...

yang ni plak ehsan pinjaman dari opismate...mekasih feu...sudi pinjamkan tuk akak...
sori lambat pulangkan...sebab tebal tul novel KMHB tu...amik masa mak nak abiskan tau...
tapi novel acik lana memang terbaik...tak rugi baca...
dua dua aku dah abiskan baca malam tadi...erkk...

novel acik lana belah kiri ni aku beli kat pasar tani hari jumaat di putrajaya...
ni salah satu aku malas nak ke pasar tani...orang beli makanan, sayuran...barang basah...
aku lak beli novel...novel ni dah selamat aku baca...
cuma suamiku pemalu jek belum...baca separuh tapi kureng best bahasa dalam novel tu...
so aku skip dulu, baca novel lain dulu la...huhuhu...

tu jelah antara novel yang aku ada...
selalunya novel yang aku beli pun berpandukan review dari blog mummyayu...really appreciate what she did...hasil dari review ayu la aku tau novel mana yang best tuk dibaca...
mekasih ayu...nanti ada novel baru jangan lupa wat review tau...ihikss...

notadijariku: aku dah aim beberapa novel baru kat KAKINOVEL ni...cepatlah gaji...hehehe, melampau kan...

19 comments

Friday, May 10, 2013 3:16:00 PM

kite dh lama xbeli novel..suke baca novel tp xnk pakai duit sendri..mcm nak lempangkan..ahaha..pastu bile pau mok mok xdpt tuh yg xbeli tuh smp sudah..wakakakkakaka..

Friday, May 10, 2013 3:20:00 PM

Novel i love you stupid ada sambungan sis.my precious iris..baru keluar masa kt book fair hr tu....best sangat2..

Friday, May 10, 2013 3:24:00 PM

akak nak quote yg Zan kata ni je :

saper kata wanita yang bekerja, punya 3 anak kecil tak boleh baca novel...
boleh pe...kalau dah minat kan...hehehe...


Good.. sapa yg dalihkan ada anak sbb tu tak smpt baca novel sila lah tgk apa yg disampaikan oleh peminat novel tegar ini. Hihi.
Baidewey.. akak pun tgh tggu novel ILUS - beli online semata2 sbb nati nak baca dgn MyPI tu. Huhu.

Oh ya. Bila kita nak jumpa plak ni yer. Ihikss :>

Friday, May 10, 2013 3:32:00 PM

@PUANSTOBERI
hanya mereka yang memahami yang paham minat yang dua tiga ni kak...hahaha...
kak, alahaii...ni tak sabar nak baca ilus ni...nak gak baca my precious iris...haihh...tak leh jadi ni...

Friday, May 10, 2013 3:33:00 PM

ala...you are most welcome..
seronok bila ada yg suka Ayu buat review tu... :-)

Ayu pun sama..masa sebelum nak tido la curi2 baca novel.kadang2 kalu best sgt..tak perasan..ops.dah kul 1 pagi..kul 5 nak bangun dah..nasib baik dlm bas leh tido..
selain tu..Ayu baca kat opis gak... ILUS best, dah baca lum Awak Suka Saya Tak..pun dr Melur Jelita..novel tu best sgt and..Ayu frust sbb tak dpt My pi lagi..tadi ke MV, cari kat MPH..lum kuar lagi..frust sgt..stok novel Ayu..ada lagi 2 buah lum baca...
selamat membaca...
Novel Acik Lana..memang best..Ayu pun suka novel2 dia..plus Melur Jelita of coz..

Friday, May 10, 2013 3:43:00 PM

acik lana tu sekarang femes ye sekarang ni

Friday, May 10, 2013 3:43:00 PM

hmmm dashat betui byknye ko baca kak ... aku nengok tv pun ala2 mls....

Friday, May 10, 2013 3:47:00 PM

rajinnya baca novel...

Friday, May 10, 2013 3:51:00 PM

pergghhhh...!
boleh la pasni asah bakat jadik novelis plak =p

ps: nape dh takde masa time weekend? dah bz nak pindah umah ke?

Friday, May 10, 2013 4:34:00 PM

ni byk2 ada senarai inventori tak..kalo hilang..xpasan pula..ehehee

Friday, May 10, 2013 4:48:00 PM

Aku Bukan Mistress tu pun best.

Friday, May 10, 2013 4:58:00 PM

suka baca jugak tapi dulu2 la cikmot..skang dah takde masa dah..waaaaa!!!!

Friday, May 10, 2013 5:16:00 PM

tebal giler novel i love u stupid tu..mber pun tak abis baca lagi..

Friday, May 10, 2013 5:51:00 PM

Kaki novel betul .. ramai jugak blogger kaki novel ye.. k.eina je, tak berapa nak kaki novel dah..huu...

Friday, May 10, 2013 6:00:00 PM

semua novel aciklana akak dah ada dlm simpanan.. skrg tengah layan citer 1st novel dia.. terbalik plak.. :)

Saturday, May 11, 2013 12:29:00 AM

Wahhh..banyak nya novel akak, nk pinjam satu lah..hehe
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too :)

insanbiasabiasa.blogspot.com

Saturday, May 11, 2013 5:46:00 PM

aduhh akak tgk novel akak pening .. selalu fikir macam mana nak habis kan ekkee

tapi kalau dah minat semua jadi kan ekke ;)

Monday, May 13, 2013 5:57:00 PM

Dulu ya pun kaki novel gak....mmg byk la beli novel ni...adik sepupu pinjam sampai sekarang xpulangkn.....penulis aisya sofea yg ya paling minat dulu....novel dia mmg ya ada la koleksi semua tu.....around bln 6 ni ad karnival buku kt tmpt ya...mmg byk jual novel...dulu ya pun slalu beli pos dr alaf21....tetiber rindu nk baca novel.....novel jauh ada kenangan untuk ya...novel tu susah nk dpt time tu..asyik sold out...exbf 1 siap kirim dkt kwnnyer kt penang....sekali dah hbis baca novel tu hilang...hahaha...alih2 exbf2 belikn gak novel jauh...sb dia tahu ya minat baca novel...tetiba lak nk beli balik novel jauh tu.....kak klu terjumpa novel jauh tu inform tau...

Wednesday, May 15, 2013 1:45:00 AM

Pasni nak collect acik lana punya novel pulakla....
Mesti penuh almari buku akak kan?

Post a Comment